Mine områder
Hjelp

Rapportere påfølgende døgn på reise med overnatting som Reise kost med overnatting

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1
Status: Implementert

På reiser med overnatting blir påfølgende døgn over 6 og 12 timer rapportert i A-meldingen som Reise kost uten overnatting.

 

Dette har jeg nå fått bekreftet at ikke er korrekt. Det skal rapporteres som et ekstra døgn på Reise kost med overnatting.

 

Det er mulig å overstyre rapporteringen etter at reisene er importert til Visma Lønn. men det kan vel ikke være meningen at jeg skal måtte gå gjennom alle reiser for å finne ut hvor mange påfølgende døgn og diettbeløp hver ansatt har for å korrigere lønnsart på lønnskjøringen slik at det blir rapportert riktig til A-meldingen? 

 

Det sies at det ikke betyr noe. Det er jeg ikke helt enig i. Hvis man har reisende som vanligvis ikke har merutgifter på dagsreiser, er det veldig uheldig om det blir rapportert inn mye trekkfri dagdiett som egentlig er døgndiett. Her kan skattemyndighetene reagere, og vi får ekstrajobb med å forklare og må kanskje måtte gjøre mange manuelle korrigeringer på A-meldingene.

 

Jeg håper dere setter i gang med å få dette korrekt i Visma.net Expense slik at vi kan rapportere dette riktig i A-meldingen! Vi må kunne stole på at programmet vi bruker behandler diettgodtgjørelser korrekt.

 

Mvh Liv-Hege

 

 

 

 

1 Kommentar
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Akseptert

Takk for innspillet. Dette er ikke korrekt nei. Bør således utbedres så fort som mulig.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"