Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ta bilde av kvitteringer med flere sider i Visma Attach

av Anonymous
Status: Stem - Vi vurderer!

Det er et stort ønske å få muligheten til å ta bilder av alle sider av en kvittering.
Eks: Leiebil. Her kommer ofte et sammendrag på side 1, mens detaljer ang. bompasseringer, drivstoff etc kommer på side 2 og 3.

Per nå må man ta 3 bilder, og laste inn 3 filer i Visma Expense. Man mister også fordelen av bildegjenkjenning i Visma Attach, ettersom Visma Expense ikke forhåndsutfyller noe så lenge det legges ved flere enn 1 fil.

Ønskelig prosess: Ta bilde av forside av kvittering. Bildegjenkjenning definerer dato, beløp og type om mulig. Før fil sendes inn, få opp valg om det finnes flere sider av kvitteringen. Hvis ja, tas bilde av side 2, 3 osv uten å definere noe dato, beløp eller type. Man trykker så "send inn", og Visma Attach samler sammen alle bildene til 1 fil, som kan leses inn i Visma Expense. Dato, beløp og type brukes fra det første bildet.

2 Kommentarer
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum (Oppdatert ‎21-06-2021 09:30 av Nils Fossum )

Jeg må innrømme at jeg hadde problemer med å tro brukere som hevdet at det ikke var mulig å sende inn utleggsbilag over flere sider ved å bruke appen. Da det gikk opp for meg at de hadde rett fikk jeg sjokk. Er det mulig tenkte jeg? Så ja, støtter et slikt forslag 100%. Er klar over at man kan laste inn PDF-filer man har liggende lagret som går over flere sider, men man bør jo absolutt også få mulighet til å lage dem med skanneren i selve appen. Ser Visma Attach nevnes. Er ikke den historie nå som Visma Employee-appen benyttes? Men det er kanskje bare for de som bruker Visma.net Payroll som lønnssystem?

math08
CONTRIBUTOR **
av math08

Noen løsning på dette?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"