for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei.
Ref informasjonsmøte hos Skatteetaten i oktober 2020:
De mottar altfor mange duplikater og det skaper feil i deres registrere. De ønsker derfor ikke å få unødvendige A-meldinger og ser på alternativer for å redusere dette. Nå har ikke jeg fått fulgt informasjonsmøtene det siste året, men det var snakk om at det kan komme føringer på denne type duplikater/unødvendige erstatningsmeldinger.
Såvidt jeg har forstått ER teamet, så er det samme logikk for hele A-meldingen. Jeg ønsker at det splittes opp for det som gjelder arbeidsforholdsinformasjon og det som går på inntektsinformasjon. Dvs at når man endrer lønn tilbake i tid og ytelsene rapporteres på måneden de utbetales, så trenger man ikke sende retro A-meldinger for å justere dato for lønnsendring på alle tidligere perioder. Dette har også myndighetene sagt at ikke er ønskelig.
Vil påstå at logikken bør endres for de to datofeltene for lønnsendring og endring i stillingsprosent. Hvorvidt de resterende feltene under arbeidsforhold skal endres eller ikke, får dere dobbeltsjekke med myndighetene iht hva som er ønskelig. Endrer man logikken for disse to feltene, så tror jeg det vil bidra til bedre forståelse og mer trygghet for brukerne. Jeg har sendte dere e-post om dette i februar 2021, så vet dere har en sak i bakloggen på det. Men hadde vært fint om denne kanskje kan hentes frem og prioriteres da jeg tror dette vil gjøre det lettere for mange kunder å bli tryggere på systemet ift retro A-meldinger.
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.