Mine områder
Hjelp
StåleHovda
CONTRIBUTOR **

Mulighet for å importere timetransaksjoner med datoer til Visma.net Payroll

av StåleHovda
Status: Stem - Vi vurderer!

Ved import av timetranser fra et forsystem (timeregistrering) så ønsker vi svært gjerne at vi kan få med dato på transer med inn i Visma.net Payroll. Dette blir et problemer når det kommer til at systemet ellers er svært datostyrt og gir ny lønn til timetranser som ikke skal ha ny lønn. som f.eks:

Timetransaksjoner gjelder fra 25.01-24.02, blir manuelt import via fil til Payroll i slutten av februar og da i tillegg foreligger det en lønnsendring fra 01.02.22.

Her påvirkes da timetransene pga at importfilen får dato for siste dag i måneden.

5 Kommentarer
Siri_Hovland
CHAMPION ***
av Siri_Hovland

Vi hadde nettopp en case med dette med import av timetransksjoner og etterbetaling. Hadde vært til god hjelp om man kunne fått datoer med inn i Payroll, og det er jo absolutt et poeng å få med riktige datoer når systemet er 100 % datostyrt. 

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR **
av Evy Klausen Mjølsnes

Dette skulle jeg også foreslå men så at det allerede ligger som en ide. Timesystemet vårt kan levere fil med dato, og transaksjonene legger seg jo allerede enkeltvis på den enkelte. Så det burde ikke være noe problem å få dato med? Payroll er jo allerede datostyrt og med dato på import av timer ville vi kunne utnyttet dette på de timelønnede også.

EEV
CONTRIBUTOR *
av EEV

Som rimelig ny bruker i Payroll ble jeg overrasket over at dette ikke var på plass.

Ettersom alt er datostyrt - sitter vi nå igjen og må gjøre alt manuelt når det gjelder etterbetalinger da vi kjører lønn fra 21. til 20 mnd etter.

Håper denne saken blir proritert slik at vi får utnyttet dette til neste år.

anitafossa
CONTRIBUTOR **
av anitafossa

Dette kunne spart oss for ekstremt mye manuelt arbeid ibm etterbetaling ved lønnsoppgjør. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"