Mine områder
Hjelp
Bård Haugsrud
PARTNER

Oversikt over årsverk

av Bård Haugsrud
Status: Akseptert - Planlagt

Kunder etterspør rapport for Årsverk / faktiske årsverk. Dette mangler i Payroll og derfor ønsket.

16 Kommentarer
Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Lagt til backlog

Hei! 

Takk for innspill. Jeg har laget en sak på dette som jeg har lagt til i vår backlog for Payroll. 

Den er foreløpig ikke planlagt inn i Roadmap, men vi oppdaterer her når vi har gjort det. 

Mvh

Hanna

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Finnes det alternativ rapport som kan foreslås til kunden?

OliverSogn
VISMA
av OliverSogn
Status changed to: Status: Åpen Idé

OliverSogn
VISMA
av OliverSogn
Status changed to: Status: Lagt i backlog

OliverSogn
VISMA
av OliverSogn
Status changed to: Status: Åpen Idé

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Anne Grete Wettergreen1
CONTRIBUTOR ***
av Anne Grete Wettergreen1

Ser at ønsket er endret til akseptert - ikke planlagt 07.10.21 av Wenche Jacobsen. Kan noen si når det vil være på plass? Det er en viktig rapport i.f.t årsberetninger osv. Jeg har nylig gått over til Payroll fra H&L og stusser veldig på muligheter som vi hadde der ikke har blitt utviklet raskere. Trist nå når alle må ut av H&L etter 2022 😞

Bente Østefjells
CONTRIBUTOR *
av Bente Østefjells

Hiver meg på denne.

Vi har interimsrevisjon i dag og revisor har bedt om en oversikt over antall årsverk. 

Har nå blitt enige om å oversende oversikten ifm årsoppgjøret.

Denne oversikten må prioriteres slik at den er klar til da.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Arbeidsgivere kan logge seg på "Min side - arbeidsgiver" hos NAV. Prøver å gjøre det nå for å se om denne opplysningen kan leses ut fra den siden. Den kan ikke det direkte men om det ikke er for mange aktive ansatte er det mulig å regne seg frem til dette. Men det kan jo spilles inn til NAV at de kan utvide rapporteringen på denne siden. Da vil alle, uansett lønnssystem, ha tilgang til en slik rapport.

Tilgang til innsynstjeneste for arbeidsforhold innrapportert via a-meldingen gis automatisk til:

• daglig leder/administrerende direktør
  • styrets leder
  • innehaver av enkeltpersonsforetak
  • deltaker i ansvarlig selskap (ANS og DA)
  • bestyrende reder
  • bostyrer i konkursbo (omfatter ikke foretaket som er gått konkurs) og andre bo
  • komplementar (kun fødselsnummer)
  • norsk representant for utenlandsk enhet

Du kan også ha rettigheten Innsyn i Aa-registeret for arbeidsgivere.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei @Anne Grete Wettergreen1 / @Bente Østefjells 

Statusen på dette ønsket er Akseptert - Ikke planlagt. Det innebærer at idéen er er lagt i planene for videre utvikling av Payroll, men at tidspunktet for når det utvikles foreløpig ikke er bestemt.  Når ideen er planlagt, flyttes den til status Akseptert planlagt.

Oversikt over idee statuser finner dere her: 
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Payroll/Statusdefinisjon-ideer/ta-p/411157

Mvh

Wenche

Renate E. Brekke
CONTRIBUTOR **
av Renate E. Brekke

Hiver meg på her. Vi gikk over til Payroll i 2021.  Antall årsverk skal også være med i noter på selskapene. Dette fikk vi tidligere lett ut fra H&L, og ble overrasket nå når jeg ikke kan finne dette i Payroll - trodde dette var en standard rapport som lå i alle lønnssystemer. Det burde ikke være nødvendig å måtte logge inn på NAV når dataene allerede ligger i lønnssystemet. Håper på fortgang her.

mvh

Renate

Lisbeth Antilla
PARTNER
av Lisbeth Antilla

Årsverskrapporten er nå planlagt å komme i 2. kvartal i HRM analytics:) Sjekk roadmap: https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Visma-net-Payroll/Roadmap-Visma-net-Payroll/ba-p/427535

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Akseptert - Planlagt

Ann Katrin Smevold
CONTRIBUTOR ***
av Ann Katrin Smevold

Hei, Jeg ser at rapporten ikke er riktig. Den viser hos oss bare antall ansatte og tar ikke hensyn til noe annet enn det.

Renate E. Brekke
CONTRIBUTOR **
av Renate E. Brekke

Hei,

Når blir det mulig å søke på år i årsverks rapporten - for å få opp antall ansatte et enkelt år? Pr. nå ser jeg kun aktive ansatte pr i dag.

Turi Silde Hjellestad
CONTRIBUTOR ***
av Turi Silde Hjellestad

Vi venter også på en brukende rapport på årsverk. Kan fremdeles ikke ta ut rapport tilbake i tid. Vil det komme?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"