Mine områder
Hjelp
Parisgustavsen
PARTNER

Sats for overtid endrer basert på overtidsprosenten

av Parisgustavsen (Oppdatert ‎19-05-2022 14:52 av Hanna Eid VISMA )
Status: Akseptert - Planlagt

Hei,

Flere nye kunder reagerer på at satsen for overtid er det samme som timelønn. Beløpet som utbetales er korrekt, men dette vises ikke tydelig nok på lønnslippen når den ansatte tar antall timer * timesats og får et helt annet beløp. 

Det bør være mulig at satsen ganger med faktoren fra lønnsarten slik dette er synlig på lønnslipp. 

Til info; Faktor vises heller ikke på lønnslippen selv om den er aktivert. 

9 Kommentarer
Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **
av Elisabeth Pretzinger1

Det har jeg også etterlyst. Helt håpløst at timesatsen vises og ikke overtidssatsen.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Akseptert - Planlagt

AGH3
CONTRIBUTOR *
av AGH3

Hei

Jeg fikk tilbakemelding fra en ansatt som ikke trodde han hadde fått overtidsbetaling pga timesatsen viser det samme som ordinær lønn.  Dette blir litt misvisende, og jeg syns det bør stå hva timesatsen er med 50% overtidstillegg.  Selv om summen er korrekt og de har fått overtid.  Jeg kunne lett gitt ham ny overtid hvis jeg ikke hadde sjekket skikkelig, for jeg var heller ikke klar over dette. 

Enel051
CHAMPION ***
av Enel051 (Oppdatert ‎14-06-2022 12:44 av Enel051 )

Dette er en innstillling som du må skru på under lønnsartene: sats må være haket av under visning. Du må endre lønnsarten, og hake av dersom det mangler. Skjermbilde 2022-06-14 124122.png

Enel051
CHAMPION ***
av Enel051

Du må endre lønnsarten, og hake av dersom det mangler.

Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **
av Elisabeth Pretzinger1

Problemet er jo at satsen som vises er timelønnen og ikke overtidssatsen selv om det er huket av for sats. På lønnsslippen ser det ut til at overtid er utbetalt med samme sats som vanlig timesats. Man må regne det ut for å se at man faktisk har fått overtidssats. Dette skal endres av Visma i en eller annen oppgradering i fremtiden.

Enel051
CHAMPION ***
av Enel051

ahh, sånn ja, håper det ikke blir for lenge til de endrer!

AGH3
CONTRIBUTOR *
av AGH3

Ok, håper det ordnes snart da det blir veldig uoversiktlig

Synnøve Solberg
CONTRIBUTOR *
av Synnøve Solberg

Hei!

Håper dette endres snart for det er misvisende for den ansatte at timesats og overtidssats er den samme på lønnsslippen. Har fått mange spørsmål vedrørende dette.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"