Mine områder
Hjelp
Enel051
CHAMPION ***

Sykefravær hittil i år på rapport!

av Enel051
Status: Akseptert - Planlagt

Skuffet over å ikke finne oppsummert sykefravær hittil i år under rapporten prosentandel fravær! Her får en jo kun prosent fravær for pr måned selv om en velger lengre perioder. Ønsker mulighet for en kolonne som viser oppsummert sykefravær i prosent hittil i år, både totalt og for menn og kvinner,

16 Kommentarer
LNO
CHAMPION ***
av LNO

Fraværsrapporten må også kunne deles på bedriftsnummer - ellers er det helt håpløst å rapportere egenmeldt sykefravær

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

Den regner heller ikke ut riktig prosent, har kommentert dette tidligere og fått svar fra Wenche.  Så jeg regner ut sykefravær manuelt hver måned, noe jeg ikke har gjort de siste 10 årene minst.

EideMarianne_0-1649144658413.png

LNO
CHAMPION ***
av LNO

Jeg tror faktisk den også inkluderer lønnet permisjon som en del av fraværet 

Jeg må også regne ut manuelt 

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

@LNO Ja, ser den tar med f.eks. Militærtjeneste.

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

Beklager den tar ikke med Militærtjeneste i sykefraværet 🙂

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Akseptert - Planlagt

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Hei! 

Vi jobber med en ny sykefraværsstatistikk i disse dager, den vil tilsvare NAV fraværsstatistikk som du finner i H&L og Visma Lønn. Den bør dekke dette behovet.

Mvh

Hanna

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

@Hanna Eid Bra!  Statistikkene jeg har brukt, og hatt behov for i H&L er NAV Fraværsstatistikk, NAV Intern Fraværsstatistikk og SSB egenmeldt sykefravær.

TrineYNWA
CONTRIBUTOR ***
av TrineYNWA

Hvordan får man frem akumulerte tall for bedriften totalt? Da fordelt på korttidsfravær, langtidsfravær og totalt. Nå er den jo fordelt pr ansatt, men vi må rapportere totalte tall for hele bedriften.

Bente Skjønsfjell
CONTRIBUTOR **
av Bente Skjønsfjell

@TrineYNWA Helt enig, statistikken var veldig fin, men mangler jo % totalt på bedriften. 

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

@TrineYNWA Enig, pr. ansatt er vel ikke det som er mest interessant her.

av Hanna Aasen Magnor

Jeg henger meg på @TrineYNWA , særlig ang. prosentandel fordelt på korttids- og langtidsfravær.

@Hanna Eid noe tidsestimat for forbedringer av rapporten?

Har kunder nå som igjen etterspør fordeling per avdeling på egenmeldt fravær, samme som @LNO nevner over. Dette krever SSB for innrapportering. Håper dette kan bli prioritert, nå er det halvannet år siden første gang vi og kunden meldte inn disse behovene og fikk beskjed om at det skulle komme på plass etterhvert.

Aase Vinjerui Berge
CONTRIBUTOR *
av Aase Vinjerui Berge

Heia heia Visma 

av Aleksander_Nunes-Xavier

Våre kunder trenger å filtrere rapporten på f. eks virksomhetsnummer.

Torhild Nonslid
CONTRIBUTOR *
av Torhild Nonslid

Vi etterlyser rapport på sykefravær fordelt på kostnadsbærer/avdeling. Opplysningene ligger inne på de ansatte så det burde ikke vært noe stor problem.

LNO
CHAMPION ***
av LNO

Det er ett år siden denne ble akseptert og planlagt. Bare å smøre seg med tålmodighet

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"