Mine områder
Hjelp
VegardK
PARTNER

Utvidet visning lister

av VegardK
Status: Stem - Vi vurderer!

det burde være mulig å vise flere informasjonfelt i lister. 

eks. "lag faktura" hvor man kan lage drop meny på kolonner for å legge til flere visninger, eks prosjekleder i tillegg til prosjekt navn og nr. 

 

7 Kommentarer
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎04-08-2020 15:13 av Arthur Kvalheim )

Dette bør gjøres mulig spesielt i "Lag faktura", ettersom denne rapporten foreløpig ikke finnes i rapportgeneratoren. "Lag faktura" bør forøvrig gjøres tilgjengelig i rapportgeneratoren.

 

Vi ønsker spesielt kolonnen Prosjektleder i "Lag faktura", fordi vi ønsker å følge opp om prosjektlederne har mye som venter på å bli utfakturert. Vi ser ingen andre enkle steder i Visma PM der vi kan følge opp dette.


Utvidet listevisning (mulighet til å velge verdier/kolonner) bør også inkluderes i følgende menyvalg:

  • Kunder
  • Salg
  • Prosjekter

 

Mikael Björk
PARTNER
av Mikael Björk

Jag förstår inte problemet. 

Om om en projektledare har godkänt arbetet så förs de timmar över till Skapa fakturan. Men där ska väl i princip en administratör kunna fakturera. Vi använder inte den vyn som en rapport.

 

Däremot har vi gjort en rapport med all tid som en projektledare INTE har godkänt.

Jag kanske missuppfattar, men jag förstår inte varför projektledare ska jobba under fakturering. Har de godkänt så har de godkänt för fakturering. Sen kan någon annan fakturera.

 

2020-08-04_15-52-02.png

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Hos oss har vi ca 50 konsulenter som skal lage fakturautkast for sine prosjekter, gå over utkastene, og sende fakturaen til kunde. Vi ønsker en oversikt over alt i Visma PM som ligger fakturerbart på en gitt dato, for eksempel siste dag i forrige måned. Denne oversikten får man kun i Lag faktura-bildet - men her får vi ikke med feltet prosjektleder. Hadde vi hatt dette feltet i denne oversikten kan vi enkelt se hvem som ligger etter med faktureringen sin.

Som du skriver kunne vi brukt en timerapport, men da ser vi ikke tillegg og reisekostnader som ligger klart/fakturerbart. Det ville vært best for oss om vi kunne tilpasset Lag faktura-bildet til vårt behov. 

Det samme gjelder de andre standard listevisningene i menyvalgene Kunde, Salg og Prosjekter. Her vil vi gjerne ta inn kolonner som passer til vårt behov og vår bruk av Visma PM.

Vi synes derfor det er en veldig god idè å gjøre det mulig for brukeren legge til/fjerne kolonner i disse listevisningene.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei,

Det er rapport som ligger under Økonomi-fakturaer som danner grunnlaget for rapporten som ligger under "Lag faktura". Du kan lage rapporten basert på prosjektleder herfra. 

 

Vi tar med oss ønske om flere filter direkte fra "Lag faktura". 

 

Håper det hjalp:)

 

Mvh

Tonje

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Takker for svar Tonje 🙂 - men jeg tror ikke akkurat "Lag faktura" er tilgjengelig i rapportgeneratoren. 

I rapportgeneratoren, under Økonomi --> Fakturering, så kan man lage rapporter med mange filtre og verdier - men kun for å vise fakturaer som allerede er laget. I menyvalget og bildet "Lag fakturaer" så får man opp alt som ikke er laget fakturaer på enda. 

 

Jeg har leitet, men klarer ikke å finne "Lag fakturaer" i rapportgeneratoren. Rett meg hvis jeg tar feil 🙂 Men jeg ønsker meg veldig gjerne denne tilgjengelig i rapportgeneratoren også. Da kan vi lage denne rapporten etter våre behov der, i rapportgeneratoren.

Mikael Björk
PARTNER
av Mikael Björk

Hej igen.

 

Denna borde funka? Den stämmer för mig innevarande månad. Och när jag kollar föregående som nedan så får jag med de som är fastpris (när fasen är klar). 

Jag tycker det är bra kontroll för då kan jag ställa frågan varför inte "fasen är klar". I bland glöms det att klarmarkera dessa.

 

2020-08-05_16-58-19.png

2020-08-05_16-58-31.png

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Tusen takk for forslaget Mikael 🙂 Dette vil jeg teste og se hvordan vi kan bruke.

Men jeg ser fortsatt at vi har behov for å kunne redigere på oversikten vi får i Lag faktura. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"