Mijn Communities
Help

Tips & Tricks 16: Ziek- en herstelmelden

15-06-2023 09:00
  • 0 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 299 Weergaven

Oeps, vergeten. Ik had nog moeten registreren dat Margreet afgelopen maandag ziek was. Gelukkig was ze de volgende dag weer beter!

 

Nu moet ik 2 acties uitvoeren: ziekmelden en betermelden. Die 2 acties kunnen niet direct achter elkaar uitgevoerd worden. Na het ziekmelden moet deze verwerkt worden door de verzuimservice en dat kan enkele minuten duren. Pas daarna kan de betermelding worden doorgevoerd.

 

Maar dat kan sneller!

Historisch verzuim melden

Via het menu Verzuim - Acties - Historisch verzuim melden kan in 1 actie de begin- en einddatum van het verzuim worden ingevoerd.

Je hoeft dus niet te wachten tot de ziekmelding is verwerkt voordat de betermelding gedaan kan worden.

MarinkaEweg_0-1686643076109.png


Zijn de gebruikers die ziekmeldingen doorvoeren niet voor deze actie geautoriseerd? Dan kunnen ze hem ook niet gebruiken en dat zou jammer zijn. Controleer dus vooral snel of ze deze actie beschikbaar hebben!

 

Let op: het kan zijn dat de taken bij de actie Historisch verzuim niet hetzelfde zijn als bij ziekmelden. Het is belangrijk om je dit te realiseren. Vooral bij langdurig verzuim zal deze actie niet altijd geschikt zijn ivm mogelijk niet ingeplande taken.

Medewerkers
Actieve onderwerpen