Mijn Communities
Help

Hoe ontwerp ik de banner voor Mijn YouServe?

21-11-2023 10:00 (Bijgewerkt op 25-03-2024)
  • 5 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 829 Weergaven

Binnen Mijn YouServe hebben jullie de mogelijkheid om een eigen banner toe te voegen. De banner gaat op verschillende plekken gebruikt worden binnen Mijn YouServe. De grootte van de afbeelding is niet overal gelijk en daarom hebben we hier een aantal richtlijnen voor jullie. 

Doel Banner

Het doel van deze banner is om de uitstraling van jullie organisatie in Mijn YouServe naar voren te laten komen.

Formaat banner

De banner in Mijn YouServe heeft als afmeting 880 * 200 Pixels maar we raden je aan om een iets hogere resolutie afbeelding te nemen. We ondersteunen de volgende bestandsformaten: png, gif, jpeg,svg en webp met een maximale grote van 1MB.

Tips voor de banner

  1. Zorg ervoor dat het onderwerp op de foto niet teveel is ingezoomd
  2. Zorg dat het onderwerp, bijvoorbeeld personen, in het midden van de afbeelding staan
  3. Zorg dat er genoeg ruimte is boven en onder het onderwerp op de foto zodat wij deze op verschillende plekken kunnen gebruiken
  4. Zorg dat je rechten hebt om de afbeelding te gebruiken (copyright)
  5. Houd rekening met het eindresultaat zodat hier geen tekst of het onderwerp van jouw foto wordt overschreden

Formaat afbeelding

BannerMYS.png

 

In het voorbeeld hierboven zie je dat we een deel van de afbeelding afsnijden (de gele vlakken laten zien wat we afsnijden). In principe is het dus goed om een iets grotere/hogere afbeelding te hebben zodat de banner goed zichtbaar blijft, ook als deze op verschillende plekken en schermen wordt getoond.

De afbeelding toevoegen

De afbeelding toevoegen als banner doe je in 'Configuratie huisstijl'. Deze applicatie kan je in de categorie 'Configuratie' vinden of via de zoekbalk op trefwoord 'Huisstijl'

YS_Configuratie_Search.png  

YS_Configuratie.png
 
Gebruik de knop 'Wijzigen' om de huidige afbeelding te verwijderen of een nieuwe afbeelding toe te voegen.
Screenshot 2024-03-25 at 13.02.19.png

Opmerkingen
JanineDiertens
CONTRIBUTOR *
door JanineDiertens

JanineDiertens_0-1711363926796.png

Hallo, ik zie geen zoekbalk en zie ook geen tab 'configuratie huisstijl'. Is dat na 1 mei pas zichtbaar?

door Johan Devillé (Bijgewerkt ‎25-03-2024 13:13 door Johan Devillé VISMA )

Goedemiddag @JanineDiertens , 

Terechte opmerking.  Dank hiervoor.

Sinds de publicatie van dit artikel hebben we de categorieën bijgewerkt en 'Configuratie huisstijl' verplaatst van 'Gebruikersbeheer' naar 'Configuratie'
Ik heb dit artikel aangepast.

De zoekbalk is enkel beschikbaar op het hoogste niveau van de categorieën.

Met vriendelijke groet,
Johan

JanineDiertens
CONTRIBUTOR *
door JanineDiertens

Hartelijk dank Johan!

Fatih Ilgün
CONTRIBUTOR *
door Fatih Ilgün

Beste,

 

Zie hieronder. Ik kan het niet vinden onder Configuratie en ook niet bij het zoeken;

 

FatihIlgn_0-1712834709411.png

FatihIlgn_1-1712834735807.png

 

door Léon van Berkel

@Fatih Ilgün

 

Goedemiddag Fatih,

 

Neem hiervoor svp contact op met onze Servicedesk.

Zij kunnen dan uitzoeken waarom je deze menu-optie niet ziet.