Mijn Communities
Help

Welke gegevens kan een medewerker nog zien in de Youforce app na uitdienst?

28-12-2021 11:57 (Bijgewerkt op 28-02-2024)
  • 3 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 592 Weergaven

De medewerker zal in de Youforce app het onderdeel ''Mijn dossier'' en ''Profiel'' blijven zien.

  • In ''Mijn dossier'' zijn alle oude salarisstroken & jaaropgaven nog beschikbaar als deze rechten zijn toegekend aan het onderdeel ''standaardgebruiker'' in Portaalbeheer / Gebruikersinstellingen / Youforce autorisatieprofielen beheren.
  • In ''Mijn dossier'' zijn alle documenten uit het personeelsdossier nog beschikbaar als deze rechten zijn toegekend aan het onderdeel ''standaardgebruiker'' in Portaalbeheer / Gebruikersinstellingen / Youforce autorisatieprofielen beheren.

Daarnaast is de toegang van de Youforce app voor medewerkers die uitdienst zijn afhankelijk van de rechten die zijn toegekend in Autorisatiebeheer. De volgende inrichting kan bijvoorbeeld voorkomen:

  • Rechten op ''Contact gegevens wijzigen'' zijn toegekend aan ''alle gebruikers''. Een medewerker kan na zijn/haar uitdienst datum nog contactgegevens wijzigen via de Youforce app
  • Rechten op ''WorkLocationRegistration'' zijn toegekend aan ''alle gebruikers''. Een medewerker kan na zijn/haar uitdienst datum nog eerder ingediende werklocatie declaraties bekijken. Nieuwe declaraties indienen kan niet meer.
  • Rechten op ''Expense Management'' zijn toegekend aan ''alle gebruikers''. Een medewerker kan na zijn/haar uitdienst datum nog eerder ingediende declaraties bekijken. Nieuwe declaraties indienen kan niet meer.

Een medewerker die dus uitdienst is maar nog wel rechten heeft op ''WorkLocationRegistration" & ''Expense Management" zal de volgende schermen zien als hij/zij een nieuwe declaratie wil indienen:

 

BastiaanFriederichs_0-1640688963385.jpeg 

BastiaanFriederichs_1-1640688978708.jpeg 

BastiaanFriederichs_2-1640688994396.jpeg

 

 

 

Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Bastiaan Friederichs en @Remco te Ronde, lees ik het goed dat een medewerker die uit dienst is nog toegang heeft tot zijn gegevens als diegene bijvoorbeeld al 2 of 3 jaar uit dienst is? Of leg je dat weer ergens anders vast dan bij 'standaardgebruiker' in 'Toegangsbeheer  - autorisatieprofielen beheren'? 

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Lieke Sterk Huis Ik had begrepen dat als je de groep "alle gebruikers" gebruikt hier ook de medewerkers onder vallen die geen actieve diensverband mee hebben. Als je deze groep geen toegang geeft tot Youforce app, kunnen ze er volgens mij ook niet meer in omdat ze geen geldige gebruikersnaam meer hebben om in te loggen.

@Bastiaan Friederichs heb ik dat goed?

door Remco te Ronde

Hoi @Lieke Sterk Huis,

 

Inderdaad @Anja Brouwer1 heeft het al goed uitgelegd. In Autorisatiebeheer heb je de groep ''alle gebruikers''. De naam zegt het al, dit zijn alle gebruikers. Dus ook medewerkers uitdienst. Dit is vergelijkbaar met wat ''vroeger'' inderdaad de standaard gebruiker is.

 

Daarnaast kent Autorisatiebeheer de groep 'Medewerker'. Dit is iedereen met een actief dienstverband.

 

Alle rechten die je dus toevoegt in de groep ''alle gebruikers'' zijn dus ook actief voor medewerkers 2 of 3 jaar na uitdienst.

 

Meer tips en voorbeelden hiervan lees je in het artikel:

Hoe richt ik de rechten voor Mijn Youforce zo overzichtelijk mogelijk in 'autorisatiebeheer'?