Mijn Communities
Help

Ontwikkelingen Mijn Youforce op basis van toegang eerste beta klanten

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎04-11-2022 09:15 door Remco te Ronde VISMA )

Inmiddels hebben meerdere organisaties toegang gekregen tot het nieuwe ‘Mijn Youforce’, het nieuwe portaal ter vervanging van de huidige tegelstructuur. Zie ook ons vorige bericht:
Hoe gaat 'Mijn Youforce' het huidige portaal en Home vervangen?  of onze LinkedIn update.

 

Al snel kregen we de feedback van klanten dat het zelf koppelen van processen aan categorieën niet warm ontvangen werd. Om die reden is besloten een tussenstap te maken waarbij je al wel zeer eenvoudig en intuïtief gebruik kunt maken van de processen, zonder dat jij als beheerder iets hoeft in te richten. We noemen dit ‘Mijn Youforce - zonder configuratie’ en ziet er als volgt uit:

My Youforce - Fallback.png

 

Voordelen ‘Mijn Youforce - zonder configuratie’

‘Mijn Youforce - zonder configuratie’ biedt de volgende pluspunten:

  • Géén inrichting nodig door beheerder op het moment dat Mijn Youforce geactiveerd wordt
  • Direct het frisse nieuwe gevoel Mijn Youforce
  • Direct voordeel van gebruik van eenvoudige zoekfunctie
  • Direct voordeel van consistent gebruik modules (nieuw tabblad)
  • Met de vernieuwde inbox eenvoudig overzicht van alle openstaande taken

 

Slechts een tussenstap

Eind september hebben we 22 verschillende organisaties in detail verteld over ‘Mijn Youforce - zonder configuratie’. Daarbij hebben we ook uitgelegd hoe eenvoudig een beheerder het proces-gedreven Mijn Youforce kan activeren.

Hier werd enthousiast op gereageerd.

Wel was iedereen het, ondanks de inrichtingstijd, vrijwel unaniem eens dat je als organisatie op termijn over wilt gaan naar ‘Mijn Youforce - met configuratie’. 

 

Hiermee krijg je namelijk ook toegang tot de volgende voordelen van ‘Mijn Youforce - met configuratie’: 

Naast de eerder genoemde voordelen van Mijn Youforce- zonder configuratie heeft het proces gedreven Mijn Youforce de volgende voordelen:

  • Volledig proces gedreven - éénduidig gebruik Youforce
  • Eenvoudig zoeken en navigeren naar recent gebruikte processen
  • Gebruik van categorie namen zoals passend in jouw organisatie
  • Eigen keuze in gekoppelde proces aan categorie

Nieuwe afb.png

 

Vervolgstappen

De komende maanden worden gebruikt om, samen met klanten uit de pilotgroep, te kijken naar een verdere optimalisatie van Mijn Youforce. Zo was er afgelopen 1 november een pilot dag in Amersfoort waar klanten direct feedback gaven op onder andere het UX design en gebruikersgemak.

Aan de hand van deze en eerdere sessie wordt er verder geoptimaliseerd om tot de beste versie te komen van Mijn Youforce met configuratie.

 

Verder zullen we vanaf heden de ontwikkelingen over MijnYouforce via de reguliere Youforce Portaal Community communiceren. Concreet betekent dit:

  • Nieuwe functionaliteiten zullen worden gecommuniceerd met het label Mijn Youforce
  • We vullen de kennisbank met het label Mijn Youforce aan met relevante instructies over de inrichting van Mijn Youforce