Mijn Communities
Help

Integratie met Outlook agenda (Exchange online)

door rachidahaddou

Per 1 oktober zal Microsoft beginnen met de basic authentication uit te schakelen voor Exchange online. Volgens communicatie van Microsoft zal dit willekeurig in Oktober plaatsvinden en gebeurd dit niet op een vast moment. Deze basic authentication wordt gebruikt om integratie vanuit Visma.net HRM en Microsoft Exchange te realiseren. 

Dit geldt alleen voor klanten die met de Online versie van Microsoft Exchange gebruiken. 

 

Wat betekent dit concreet voor mij

Dit betekent dat wanneer jouw organisatie werkt met de Online versie van Microsoft Exchange en je hebt een integratie tussen de modules verlof en Outlook of Elektronisch dossier (het opslaan van e mailberichten in het elektronisch dossier), vanaf 1 oktober deze integratie mogelijk niet meer werkt. 

 

Hoe zorg ik ervoor dat mijn integratie wel blijft werken?

Microsoft heeft een artikel gepubliceerd waarin wordt uitgelegd hoe je de basic authenticatie voor protocol EWS (die nodig is voor deze integratie) kunt (her-)inschakelen voor de periode tot eind 2022. De link naar het artikel vind je hier.

 

Wat doet Visma |Raet intussen om dit probleem te verhelpen

Visma | Raet werkt momenteel aan een aantal aanpassingen in Visma.net HRM om de modern authentication te ondersteunen. Dit wordt dus door Microsoft vanaf 2023 definitief voor alle klanten. Wij richten ons op een release moment in november 2022. 

 

Wij adviseren je om jouw ICT afdeling op deze wijziging en (oplossing via Microsoft) te wijzen zodat de lopende integraties kunnen blijven bestaan. 

 

4 Opmerkingen
Els Barnas
CONTRIBUTOR ***
door Els Barnas

@rachidahaddou  :

In welke release is de ondersteuning voor modern auth geregeld ?

Mijn outlook integratie is dit weekend omgevallen

Els Barnas

 

johnker
VISMA
door johnker

De modern authenticatie Oauth voor Office365 is inmiddels in HRM versie 1.137.00 al aanwezig.

Het boeken van verlof vanuit HRM in exchange calendars van de medewerkers heeft vertraging opgelopen en zal na verwachting de eerste week van Januari uitgerold gaan worden.

Wanneer deze functionaliteit binnen HRM beschikbaar is, zal er via een kennisbank artikel aangegeven worden hoe de authenticatie ingeregeld moet worden.

Els Barnas
CONTRIBUTOR ***
door Els Barnas

Aha, die release is van vorig jaar. Maar op dit moment is dus het boeken van verlof naar exchange niet mogelijk.

Of ik moet alsnog de workaround inrichten die jullie in het artikel hebben aangegeven.

 

Els

Els Barnas
CONTRIBUTOR ***
door Els Barnas

Goedemorgen, 

De 1e week van januari is intussen voorbij. Hoe staat het met de inrichting van deze functionaliteit ??

 

Els