Mijn Communities
Help

Mijn YouServe vanaf 1 februari 2024 direct beschikbaar!

door Johan Devillé (Bijgewerkt ‎26-03-2024 08:00 door Johan Devillé VISMA )

Mijn YouServe is dé nieuwe startpagina voor al jouw HR taken waarmee we jouw HR leven nog makkelijker maken. In een eerder bericht vertelden wij dat je de aanvraag van de activatie van Mijn YouServe voor jouw organisatie bij het Service Center via een 4ME request regelt. Om het makkelijker te maken kun je als HR-professional vanaf 1 februari 2024 na het inloggen direct gebruik maken van Mijn YouServe.

Hoe werkt het?

Als je als HR-professional inlogt via de website verschijnt er een tussenscherm. Kies je voor ‘Mijn YouServe uitproberen’ dan ga je direct naar de nieuwe Mijn YouServe startpagina voor de professional. De oude Youforce startpagina blijft wel beschikbaar.


Screenshot 2024-03-26 at 07.59.01.png

 

Wat zijn de voordelen van Mijn YouServe voor jou als HR-professional?

  • Een zoekfunctie waarmee je eenvoudig navigeert naar het juiste proces.
  • Je hebt één startpagina voor verschillende rollen (professional én medewerker).
  • Vanaf maandag 4 maart 2024 komt er exclusief in Mijn YouServe een wet & regelgeving assistant beschikbaar: een handige tool waarmee je snel en accuraat een deskundig antwoord biedt op het gebied van HR wet- en regelgeving. De eerste 3 maanden kun je hier gratis gebruik van maken.

Meer over de HR Chatbot wet- & regelgeving.

Is beschermende kleding te declareren? Wat zijn de regels rond overwerk? Mag ik zelf een merk fiets uitzoeken in het mobiliteitsplan/fietsplan? HR-afdelingen zijn vaak veel tijd kwijt aan het beantwoorden van HR-vragen van medewerkers over wetgeving. Visma YouServe biedt met de HR Chatbot wet & regelgeving een handige assistent waarmee je snel en accuraat een deskundig antwoord biedt op het gebied van HR wet- en regelgeving. De wet & regelgeving virtual assistant is de eerste nieuw ontwikkelde AI-dienst voor de HR-professional en komt exclusief beschikbaar in Mijn YouServe.

 

Wat betekent het voor de medewerker?

Voor de medewerker betekent het dat het startscherm een nieuwe look & feel krijgt. Vanaf 1 mei 2024 zetten we voor alle gebruikers de knop om naar de nieuwe omgeving. In de kennisbank  onder Portaal kun je de Quick Reference Cards van onze nieuwe startpagina raadplegen.

38 Opmerkingen
CarolienScholl1
CONTRIBUTOR **
door CarolienScholl1

@Johan Devillé Naar aanleiding van de QRC voor Professionals heb ik een vraag.

De professionals loggen in de huidige situatie met hun IC account in. Dat is doorgaans een andere inlog dan hun medewerkers account.

In de QRC voor Professionals staat dat je inlogt op https://mijn.youserve.nl en dat je daar inlogt met je gebruikersnaam en login.

Vraag: Met welke gebruikersnaam log je hier in? Met je IC account of met je medewerkersaccount?

En als je inlogt met je IC account, krijg je dan ook gelijk je onder Mijn Portaal de persoonlijke applicaties als medewerker te zien? Hoe is dat dan gekoppeld?

CarolienScholl1_0-1705572595202.png

Ik hoor graag.

Groet, Carolien

 

 

 

door Johan Devillé

Goedemorgen @CarolienScholl1 ,

De startpagina van Mijn YouServe wordt na het inloggen opgebouwd op basis van de rechten verbonden aan de gebruikte account.
Als je IC account ook rechten heeft op persoonlijke applicaties dan zie je dat bovenaan rechts wanneer zowel mijn Portaal als de HR Professional tabs zichtbaar zijn ( 1 en 2 in de afbeelding van jouw bericht).

Welke account je best gebruikt is in functie van de autorisaties die zijn toegewezen aan deze account.

Met vriendelijke groet,
Johan

CarolienScholl1
CONTRIBUTOR **
door CarolienScholl1

@Johan Devillé  Ik ben ingelogd in Mijn Youserve. Wat ik mis is Templatebeheer. Waar kan ik dat vinden?

door Johan Devillé (Bijgewerkt ‎08-02-2024 15:22 door Johan Devillé VISMA )

@CarolienScholl1 bedankt voor het melden.   We hebben de configuratie aangepast en Templatebeheer is nu beschikbaar onder de groep 'Applicatie'.   Graag jouw bevestiging.

Met vriendelijke groet,
Johan

 

tomhospes
CONTRIBUTOR **
door tomhospes

Goedendag,

 

Ik zie hierboven payroll Business staan. Die heb ik niet en kan dus niet inloggen.

Hoe pas ik dit aan.

 

Vriendelijke groet,

 

Tom Hospes

 

Kitty van Kleef
CONTRIBUTOR **
door Kitty van Kleef

Goedendag,

 

Toch nog even voor de zekerheid een vraag van mijn kant. Als professional komen we inderdaad uit op de zogenaamde 'tussenpagina' waar je de keuze kan maken of je naar het oude of nieuwe portaal gaat. Hiervan heb ik begrepen dat dit per 1 mei a.s. de nieuwe startpagina wordt.

 

Voor de gebruikers wordt het vanaf 1 mei a.s. ook omgezet. Maar betekent dit dat tot 1 mei a.s. de medewerkers hier nog niets van merken? Want als ik via SSO inlog als medewerker zie ik geen 'tussenpagina'. 

Ik wil dit even zeker weten omdat wij anders al iets moeten gaan communiceren.

 

Alvast dank,

Met hartelijke groet,

Kitty

door Johan Devillé

Goedemorgen @tomhospes,

 

De beschikbare applicaties in Mijn YouServe portaal zijn identiek aan de tegels in het huidige Youforce portaal.
Je beheerder kan de autorisaties voor jouw geregistreerde gebruiker in 'portaal toegangsbeheer' desgewenst aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Johan

tomhospes
CONTRIBUTOR **
door tomhospes

Goedemorgen @Johan Devillé,

 

Payroll Business staat wel in mijn youforce portaal. Dus er gaat iets niet goed.

 

Vriendelijke groet, Tom Hospes

tomhospes_0-1706862520424.png

 

door Johan Devillé

Bedankt @tomhospes.

Mag ik je vragen om deze informatie via een 4ME request te documenteren zodat de collega's van het KCC dit in detail kunnen analyseren.  Ik zie in de schermafdruk dat je aangemeld bent als medewerker in het YouForce Portaal met toegang tot Payroll Business maar in het nieuwe Mijn YouServe portaal is de applicatie Payroll Business enkel toegankelijk is  als HR professional en met Ping 2FA.

Alvast bedankt

Johan
 

door Léon van Berkel

@Kitty van Kleef 

 

Zoals net met je besproken: jouw aanname is juist, voor de medewerker/manager (level1) verandert er tot 1 mei 2024 niets. De url/link achter SSO wijzigt immers (nog) niet.

Indien je eerder voor deze groep medewerkers wilt omschakelen -dat is vanaf nu mogelijk- kun je hiervoor als url/link https://mijn.youserve.nl/ gebruiken.

anoukvisser1992
CONTRIBUTOR **
door anoukvisser1992

Hi,

 

Ik moet echt wel even wennen aan het nieuwe scherm: weet niet of ik hier nu zo blij mee ben.

Klein feedback puntje: ik wil HR core openen. Klik ik op HR Core en Payroll dan vind ik niet mijn HR core.  Mijn HR core zit in applicaties. Is verwarrend. Verder heb ik mij rot gezocht naar het personeelsdossier. Die staat niet als applicatie maar onder mijn portaal?

anoukvisser1992_0-1706865311283.png

Enig idee of er iets van een promotie filmpje online komt wat ik kan delen binnen de organisatie voor mijn managers, medewerkers en mijn collegas (dus met R inlog of IC inlog)

 

arnonieuwstad
CONTRIBUTOR **
door arnonieuwstad

Ik heb helaas de aankondiging gemist en daardoor werd ik volkomen verrast door de tussenpagina.

Wij hebben een aantal RPA oplossingen draaien op de Youforce omgeving, die zijn allemaal gestopt omdat de tussenpagina er ineens is tussen gekomen.

Is er een manier om die tussenpagina voor een aantal (IC) gebruikers uit te schakelen?

Dan gaan we aan de slag om RPA direct naar de nieuwe omgeving te laten navigeren.

door Johan Devillé

Goedemorgen @anoukvisser1992 ,

 

Bedankt voor je feedback en ja, het is even wennen aan deze nieuwe manier van navigeren.

Met de zoekfunctie navigeer je eenvoudig naar het juiste proces. Uiteraard houden we rekening met je feedback om de standaard inrichting van de applicaties (van toepassing voor alle gebruikers) in hun respectievelijke categorie te optimaliseren.  

Mijn YouServe toont - in functie van je gebruikersrechten - links bovenaan 2 opties.  Dat is de reden waarom personeelsdossier in Mijn Portaal te vinden is.
CarolienScholl1_0-1705572595202.png
In dit kennisartikel hebben we de Quick Reference Card voor medewerker/manager als HR Professional beschikbaar gemaakt.  Deze QRCs kan je aanpasen of gelijk delen met  je gebruikers..

Met vriendelijke groet,
Johan

door Léon van Berkel

@arnonieuwstad 

 

Bedankt voor je bericht.

Allereerst jammer dat je onze berichten gemist hebt. Mijn advies is om je te abonneren op de YouServe en deze HRYou Community, zodat je alerts (instelbaar) hierover in je e-mail box binnen krijgt.

Deze tussenpagina kunnen wij niet weghalen voor specifieke IC account/level 2 gebruikers. 

 

Interne navraag leert mij dat jullie ook externe RPA (Robotics) oplossingen hebben. Je zal deze zelf hierop moeten aanpassen. RPA processen, die via ons YouServe RPA team verwerkt worden, zijn hierop wel aangepast.

CarolienScholl1
CONTRIBUTOR **
door CarolienScholl1

Goedemorgen, eerder gemeld dat Template beheer niet beschikbaar was in Youserve. Dit is nu wel het geval maar alleen voor de templates van Self Service. De templates voor HRCore zijn verdwenen.

Graag de templates van HRCore eveneens toevoegen.

 

CarolienScholl1_0-1707120372931.png

Groet,

Carolien Scholl

door Johan Devillé (Bijgewerkt ‎05-02-2024 12:57 door Johan Devillé VISMA )

@CarolienScholl1  Hallo Carolien,

 

Als alles goed verlopen is zou je nu alle modules in Templatebeheer moeten zien.

 

Mvg

Johan

Gertjan Rutten
CONTRIBUTOR **
door Gertjan Rutten

Ik keek even met de collega's van recruitment mee in de nieuwe omgeving.

Maar waar is de link naar Werving en Selectie (Easycruit) gebleven in de nieuwe omgeving?

Wij zien deze daar niet.

 

Mvg,

Gertjan

 

CarolienScholl1
CONTRIBUTOR **
door CarolienScholl1

Goedemorgen!

waar vind ik Overzichten aanmaken op de nieuwe startpagina? Onder rapporten staat die optie niet.

M.vr.gr.

Carolien

door Johan Devillé

Beste @CarolienScholl1 en @Gertjan Rutten,

 

Hartelijk dank voor het melden van deze ontbrekende applicaties/opties.
We doen het nodige om deze in de loop van volgende week beschikbaar te maken.

Met vriendelijke groet,
Johan

Miles Nuis
CONTRIBUTOR ***
door Miles Nuis

Hi @Jeroen ,

 

Ik mis in Mijn Youserve als professional ook nog de functie 'gebruikersoverzicht downloaden' uit Portaalbeheer.

 

Mvg, Miles

door Johan Devillé

Beste @Miles Nuis ,

Hartelijk dank voor het melden van deze ontbrekende optie.
We doen het nodige om deze in de loop van volgende week beschikbaar te maken.

Met vriendelijke groet,
Johan

Marco van Hasselaar
CONTRIBUTOR ***
door Marco van Hasselaar

Goedemorgen,

Wij maken veel gebruik van Payroll Proforma Web en die is niet meer beschikbaar in Mijn Youserve terwijl wel op de "oude" manier een tegel is. Kan dit nog toegevoegd worden onder HR Professional - Applicatie  ?

Met vriendelijke groet,
Marco van Hasselaar
 

Lisa Klein Nagelvoort
CONTRIBUTOR *
door Lisa Klein Nagelvoort

Goedemorgen,

 

Wij hebben een algemene rapportage laten aanmaken. Hoe komt deze door in de nieuwe omgeving?

LisaKleinNagelvoort_0-1707990034171.png

 

door Johan Devillé

Goedemorgen @Marco van Hasselaar,

Hartelijk dank voor het melden van deze ontbrekende optie.
We doen het nodige om deze in de loop van volgende week beschikbaar te maken.

Met vriendelijke groet,
Johan

door Johan Devillé

Goedemorgen @Lisa Klein Nagelvoort ,

De nieuwe startpagina Mijn YouServe maakt geen gebruik meer van tegels met als gevolg dat je rapporten enkel via de MI -Rapportages applicatie zelf kan opvragen.

Screenshot 2024-02-16 at 11.26.37.png

Met vriendelijke groet,

Johan

CarolienScholl1
CONTRIBUTOR **
door CarolienScholl1

Goedemorgen @Johan Devillé , wij missen in Portaal de optie Youforce Autorisatieprofielen beheren. Kan die optie erbij gezet worden?

Dank en groet, Carolien

Bart Steenbeek
CONTRIBUTOR **
door Bart Steenbeek

Goedemorgen @Johan Devillé,

 

Ik zie ten opzichte van de oude login geen enkele functie beschikbaar voor mijn professional account. Het zoeken op de trefwoorden HR Core, rapportages, OrgSght, Self Service, Performance Management en Personeelsdossier biedt hierin ook geen oplossing. 

2402 - ontbrekende functionaliteiten.png

Hierboven de screenshot vanuit de oude omgeving waarin alle functies beschikbaar zijn.

 

Hieronder de resultaten wanneer er wordt gezocht op de zoektermen. 

2402 - ontbrekende functionaliteiten nieuwe omgeving.png

 

door Léon van Berkel

@Bart Steenbeek 

 

Bedankt Bart voor je vraag - ik vermoed dat je rechtsboven in het scherm nog op de keuze "Mijn Portaal" staat.

Kies hier voor "HR Professional". Is mijn aanname juist?

Bart Steenbeek
CONTRIBUTOR **
door Bart Steenbeek

Hi @Léon van Berkel,

 

Nee, ik zit wel degelijk in mijn HR Professional omgeving.

 

BartSteenbeek_0-1708612217278.png

 

door Léon van Berkel

@Bart Steenbeek 

 

Bedankt voor je antwoord, dat is opmerkelijk!

 

Ik adviseer je hierover contact te zoeken via telefoon of ticket met onze servicedesk.

Zij kunnen dan met je mee kijken.

 

Ik heb aan de servicedesk al je naam en bedrijfsnaam met verwijzing hiernaar doorgegeven.

Marco van Hasselaar
CONTRIBUTOR ***
door Marco van Hasselaar

Goedemorgen,

In het nieuwe Mijn Youserve staat bijna overal ook het logo en naam van Visma Youserve.

Wanneer je naar persoonlijke instellingen gaat staat daar echter ineens naam/logo Visma Raet onderaan de pagina en ook bij het wijzigen wordt dit groot weergegeven.

Gaat dit nog wijzigen of komt dit niet bij iedereen voor ?

Gr. Marco

door Johan Devillé

Goedemorgen @CarolienScholl1 ,

Hartelijk dank voor het melden van deze ontbrekende optie.
We doen het nodige om deze in de loop van volgende week beschikbaar te maken.

Met vriendelijke groet,
Johan

door Johan Devillé

Goedemorgen @Marco van Hasselaar ,

 

Inderdaad. Vandaag is Mijn YouServe nog afhankelijk van onder andere de Youforce gebruikers - en portaalbeheer en is het logisch dat het logo van Visma | Raet op de schermen van deze modules getoond wordt.

De ontwikkeling van onze YouServe zelf ontwikkelde gebruikers - en authorisatiebeheer is intussen volop aan de gang zodat onze gebruikers op termijn slechts 1 merknaam te zien krijgen.

Met vriendelijke groet,
Johan

Marco van Hasselaar
CONTRIBUTOR ***
door Marco van Hasselaar

Goedemiddag,

In Mijn Youserve mis ik ook nog "Afstandsberekening" dat voorheen een tegel was en gebruikt werd voor controle van berekende afstanden. Kan deze ook nog toegevoegd worden ?

Alvast bedankt.

Gr. Marco van Hasselaar


door Johan Devillé (Bijgewerkt ‎27-02-2024 09:52 door Johan Devillé VISMA )

Goedemorgen @Marco van Hasselaar ,

We zullen Afstandsberekening nog even beschikbaar maken in Mijn YouServe
Noteer alvast dat deze browser based functionaliteit in de loop van dit jaar beschikbaar wordt gemaakt in de YouServe app voor medewerkers en managers.  De functionaliteit voor de HR Professional zal ondergebracht worden in HRCore.

Met vriendelijke groet,
Johan

CarolienScholl1
CONTRIBUTOR **
door CarolienScholl1

Goedemiddag @Johan Devillé ,

Is het mogelijk om de banner Youserve - Mijn Portaal - HR PRofessional vast te zetten terwijl je in het menu naar beneden scrolt (net zoals je in Excel de bovenste rij kunt vastzetten). Nu moeten we telkens vanuit een menu naar boven scrollen om te kijken in welke optie we zitten (HR Portaal of HR Professional). 

 

CarolienScholl1_0-1709121539926.png

Met vriendelijke groet,

Carolien

CarolienScholl1
CONTRIBUTOR **
door CarolienScholl1

Goedemorgen @Johan Devillé , binnen HRCore lukt het genereren van documenten niet (afdruk samenvoegen). We krijgen een error.

CarolienScholl1_0-1709188762678.png

Groet,

Carolien

door Johan Devillé

Goedemorgen @CarolienScholl1 ,

 

Bedankt voor de suggestie.
Het vastpinnen van de header heb ik opgenomen in onze lijst met verbeteringen.

Mag ik je vragen de storing te melden via 4ME zodat het YouServe HR Core team de foutmelding kan analyseren en verhelpen?
Ik informeer alvast de product owner.

Met vriendelijke groet,
Johan