Mijn Communities
Help

De Salaris Simulator ook beschikbaar in de Youforce app

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎12-10-2023 11:44 door Maarten VB VISMA )

Heeft jouw organisatie een enorme uitdaging vanwege personeelstekorten? Zou het enorm helpen als medewerkers een paar uur extra zouden werken? En is de Salarisadministratie erg druk met bruto-netto berekeningen? Laat medewerkers dan voortaan via de Youforce app hun gewijzigde netto salaris berekenen.

 

Wanneer beschikbaar?

Vanaf maandag 16 oktober 2023 is er een nieuwe versie van de Youforce app beschikbaar in de app-stores. Iedereen die geautoriseerd is en de app update kan de optie 'Salaris berekenen' vanaf dat moment gebruiken in de Youforce app. De meeste mensen laten alle apps op hun telefoon automatisch updaten vanuit de app-stores. Dus ze hebben er geen omkijken naar.

 

Waarom ook in de Youforce app?

Sinds deze zomer was het in Mijn Youforce al mogelijk om medewerkers toegang te geven tot de optie 'Salaris berekenen' .

 

Op basis van het idee 'Salaris simulator toevoegen aan app' vanuit een van de actieve gebruikers van Youforce hebben we dit nu toegevoegd aan de app.

 

Hoe werkt het in de Youforce app? 

Het wijst zich vanzelf. De medewerker wordt stap voor stap door het proces heen geholpen. Om een indruk te geven hier een voorbeeld van hoe je als medewerker in 6 simpele stappen een simulatie doet van een wijziging van uren en direct het netto verschil kunt zien.

Screenshot_20231011_130303-portrait.pngScreenshot_20231011_130049-portrait.pngScreenshot_20231011_130100-portrait.pngScreenshot_20231011_130152-portrait.pngScreenshot_20231011_130207-portrait.pngScreenshot_20231011_130241_Drive-portrait.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoe te autoriseren?

Had je de 'Salaris Simulator' al geautoriseerd in Mijn Youforce? Dan hoef je niks te doen. Heb je dat nog niet gedaan? Activeer het dan binnen #60 seconden.

 

1) Bepaal de autorisatie via Autorisatiebeheer

Aan het profiel ‘medewerker’ voeg je de applicatie ‘Salaris simulator’ met het recht ‘Toegang tot Salaris Simulator’ toe:

RemcoteRonde_0-1697022934742.png

 

2) Neem het ook direct op in Mijn Youforce

Lees het artikel Laat medewerkers eenvoudig berekenen wat ze gaan verdienen bij meer/minder werken om het ook direct op te nemen in Mijn Youforce.

8 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Remco te Ronde , ik heb de salarissimulator al in de app. Daarover had ik een melding aangemaakt vanmorgen, omdat de app niet helemaal werkte. Toen ik vanmiddag printscreens toevoegde aan de melding, werkte de app wel naar behoren. Ik had de notitie net opgeslagen toen jouw nieuws binnen kwam 😂

door Remco te Ronde

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek,

 

Je weet toch dat jij speciaal bent😉.

Er zijn inderdaad meerdere beheerders die ons vanaf het begin al helpen bij het ontwikkelen van de Youforce app. Jij bent daar een van. Jij bent daarom in de Play-store een 'beta-tester' of in de Apple-store iemand met rechten op 'test-flight'.  Simpel gezegd heb je daarmee altijd als eerste al rechten tot de allernieuwste versie van de Youforce app, zelfs een paar dagen voordat iedereen deze versie kan downloaden. Dus vandaar dat jij er nu al bij kan. 

En... heb je direct aan je manager gevraagd om je contract-uren uit te breiden nu je ziet wat de netto gevolgen zijn?

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Remco te Ronde even vergeten dat ik speciaal was 😉. Ik kan beter minder gaan werken, dan heb ik netto meer uurloon 😄

Evelien van der Haagen1
CONTRIBUTOR **
door Evelien van der Haagen1

Hi @Remco te Ronde , deze functionaliteit werkt top!

Wij kunnen alleen geen loonstrook downloaden in de app, na het berekenen van het nieuwe salaris. Is dit een bekend issue of doen wij iets verkeerd? 

bvd, groet

door Rianne van der Linden

@Evelien van der Haagen1  Bij ons werkt het downloaden wel. Het is dus geen algemeen issue. Je krijgt alleen geen bevestiging van het feit dat de salarisstrook is gedownload, maar wanneer je in je mapje Downloads kijkt, staat hij er wel in. 

Evelien van der Haagen1
CONTRIBUTOR **
door Evelien van der Haagen1

Gevonden! Bedankt @Rianne van der Linden ! 

Tamara Ansems
CONTRIBUTOR **
door Tamara Ansems

Vraag: Is het mogelijk om naast de salarisberekening te laten zien ook een optie in te richten om te kunnen zien of te bespreken wat het effect van je uren wijzigen heeft op je pensioenuitkering?

door Remco te Ronde

Hoi @Tamara Ansems,

 

Als een medewerker een salarisberekening doet kan hij ook de volledige test-strook downloaden. Daarin is ook zichtbaar wat de nieuwe pensioenpremie is voor het werknemersgedeelte. Dat ziet een medewerker als volgt:

RemcoteRonde_0-1699603677408.png

 

Maar pensioen is natuurlijk voor veel medewerkers complexe materie. Maar hopelijk is het wel logisch dat medewerkers beseffen dat meestal meer werken -> hoger pensioen, minder werken -> lager pensioen betekent. En pensioen is natuurlijk slechts een onderdeel. Ook de hoogte van eventuele huur-, zorg- of kinderopvangtoeslagen kunnen veranderen. 

 

Om dat soort gevolgen te berekenen heeft bijvoorbeeld het Nibud een hele mooie 'WerkUrenBerekenaar' (zie: https://www.nibud.nl/tools/werkurenberekenaar/). Mogelijk kan dat ook een onderdeel zijn in de informatie verstrekking aan medewerkers die overwegen meer/minder te gaan werken.