Mijn Communities
Help

Nieuwe versie 2.3.0 beschikbaar als beta

door Rosa Carrasco Úbeda (Bijgewerkt ‎26-04-2024 09:26 door Remco te Ronde VISMA )

Sinds vandaag is de nieuwste versie (2.3.0) van de Youforce App beschikbaar voor onze beta-testers. Eerder hebben we in dit artikel uitgelegd hoe je jezelf kunt aanmelden als beta-tester.

 

In deze nieuwste versie hebben we een verdere verbetering doorgevoerd om de App gelijk te laten optrekken met Mijn Youforce. In ons eerdere bericht over ‘nieuwe homepage’ hebben we toegelicht dat de in de app de switch ‘persoonlijk’ en ‘HR voor anderen’ is geintroduceerd. 

 

In onderstaande schema geven we weer welke optie wordt getoond op basis van welk recht in autorisatiebeher

 

 

HR voor anderen

Persoonlijk

Declaraties

Recht: Declaraties / Declaraties bulk controleren

Gewerkte dagen

Recht: Gewerkte dagen / Gewerkte dagen indienen

Verzuim

Recht: Ziekteverzuim / Ziekte registreren

Declaraties

Recht: Declaraties / Declaraties indienen en controleren

Vervanging

Recht: Vervanging en delegatie / Vervanging instellen

Verzuim

Recht: Ziekteverzuim / Toegang tot eigen verzuim

 

Salaris berekenen

Recht: Salaris Simulator / Toegang tot Salaris Simulator

 

Aanvragen & uploaden

Recht: Profiel / Uploaden Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

 

Mijn dossier

Recht: Medewerkersdossier / Toegang tot Medewerkerdossier (persooneelsdocumenten) of Toegang tot Medewerkerdossier (salarisdocumenten)

 

We zijn van plan om maandag 6 mei deze nieuwe versie beschikbaar te maken voor iedereen. We hopen dat je op die manier als beheerder voldoende tijd hebt om het eventueel te communiceren op je eigen intranet.

4 Opmerkingen
door Bas Menken - Gemeente Leiden

Ziet er goed uit.

Wat ik nog jammer vind is dat als je rechten hebt voor "ziekte registreren alle medewerkers" dat je dan een foutmelding krijgt in de app.

 

Het lijkt me dan beter om de tegel helemaal niet te tonen, een ander foutmelding te tonen of het wel werkend te maken.

Dit betreft echter maar een zeer kleine groep, dus geen groot issue

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

Hallo @Bas Menken - Gemeente Leiden ,

 

Je krijgt de "tegel" of "knop" te zien als het recht hebt "Ziekte registreren". Het vervelende is dat indien je vanuit je rol eigenlijk enkel het recht "Ziekte registreren alle medewerkers" wilt hebben dit nu niet mogelijk is. Voor jou werkt dit misschien niet, maar indien je bv ook leidinggevende bent dan werkt het wel en zie je via deze route in de app alleen je "eigen" medewerkers.

 

We hebben wel de intentie om dit in de toekomst aan te passen en de afhankelijkheid tussen de twee autorisaties te verwijderen. In dat geval zou jouw gebruiker enkel "Ziekte registreren alle medewerkers" hebben en zou je de knop dus inderdaad niet meer krijgen in de Youforce app.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Maarten VB, dienen door deze nieuwe versie alle medewerkers weer opnieuw in te loggen of is het enkel updaten en direct de toegang via vingerafdruk/gezichtsherkenning mogelijk? 

Wij zijn nog aan het onderzoeken of we de extra mogelijkheden gaan toevoegen, dus voor onze medewerkers zal er niets veranderen bij deze nieuwe versie.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

@Lieke Sterk Huis Nee, gebruikers moeten niet opnieuw inloggen en kunnen gewoon via hun standaard beveiliging (pincode of biometrisch) de app in.