Mijn Communities
Help

Automatische export salarismutatiebestanden naar Payroll Gemal

door Sandra Groenewoud

Vanaf nu is het mogelijk om zonder handmatige interactie de salarismutatiebestanden (SBFT*-files) naar Payroll Gemal te laten versturen!

Werkwijze
In de functies 'Aanmaken aanlevering (150101)' en 'Aanlevering proefproductie (150055)' wordt gebruik gemaakt van het stuurgegeven EXP_SAL (Doellocatie exportbestanden salarisaanlevering) voor de locatie van het salarismutatiebestand.

Voor het automatisch kunnen verzenden is er een  nieuwe directory op de J-drive gecreëerd genaamd 'Payroll-exports'. De nieuwe directory is te vinden op hetzelfde niveau als 'Hosted-klant' en 'Klant-hosted'. 

Indien een salarismutatiebestand in deze directory wordt neergezet zorgt de nieuwe functionaliteit ervoor dat het bestand wordt opgepakt en verstuurd naar Payroll Gemal.

 

Op deze manier is het niet meer noodzakelijk om handmatig het bestand te downloaden en weer te uploaden of gebruik te maken van de IE-optie binnen de Citrix omgeving.

Actie
Om gebruik te maken van deze functionaliteit moet de waarde van het stuurgegeven EXP_SAL worden gewijzigd naar de nieuwe locatie zodat het bestand wordt opgepakt nadat het aangemaakt is en verstuurd wordt naar Payroll Gemal.

 

Oude (meest gebruikte) locatie:  \\sd-p-hstfil01\bo4$\<eigen klantnummer>\Raet\intracom\zend

Nieuwe locatie:                               \\sd-p-hstfil01\bo4$\<eigen klantnummer>\Raet\payroll-exports

Het is ook mogelijk om handmatig op de J-drive het salarismutatiesbestand (SBFT*-file) naar deze locatie te verplaatsten zodat deze daarna wordt opgepakt en verzonden.

 

Tijdslijn

Om jullie in deze tijd van het jaar niet voor het blok te zetten om deze nieuwe werkwijze te gebruiken is er voor gekozen om niet voor iedereen tegelijk het stuurgegeven om te zetten. 

We streven er echter wel naar om de HR Core online omgeving zo uniform mogelijk te houden en zullen in de loop van het eerste kwartaal bepalen op welk moment we voor iedereen die nog niet omgezet is deze wijziging alsnog door te voeren. Hierover zal uiteraard nog nadere berichtgeving plaatsvinden.

 

 

18 Opmerkingen
Ans Timmer-Kreike1
CONTRIBUTOR ***
door Ans Timmer-Kreike1

@Sandra Groenewoud Ik zie de mogelijkheid payroll-exports op de J:schijf kan ik deze dan al gebruiken?

Walter Hol
CONTRIBUTOR ***
door Walter Hol

Goede aanpassing, werkt als een trein!

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

Mooie aanpassing. Scheelt weer werk, het bestand wordt ook binnen enkele seconden verstuurd. De collegae zijn er blij mee.

door Sandra Groenewoud

Bedankt voor de feedback. Fijn om te horen dat de aanpassing lekker werkt.

 

@Ans Timmer-Kreike1 Je kunt inderdaad al gebruik maken van deze nieuwe manier van werken.

Peter Leenes PZC
CONTRIBUTOR *
door Peter Leenes PZC

Een welkome verbetering!

Maria28258
CONTRIBUTOR *
door Maria28258

Sinds gisteren kunnen we niet meer met ons certificaat inloggen met met de nieuwe wijze.

Is het de bedoeling dat ik voor de Salarisaanlevering van 02-2022 het stuurgegeven aanpas ?

Willie
CONTRIBUTOR **
door Willie

lekker dan dit gebeurt dus zo maar. bij ons is dit gewoon niet geregeld wij kunnen dus niets meer.

door Sandra Groenewoud

@Willie @Maria28258 Zoals jullie kunnen lezen in het bericht kan het SBFT-bestand handmatig op de j-drive in de nieuwe folder 'Payroll-exports' worden geplaatst. Het is inderdaad ook mogelijk om het stuurgegeven aan te passsen dan is deze handmatige actie niet noodzakelijk.

Maria28258
CONTRIBUTOR *
door Maria28258

Sandra,

Fijn dankjewel, dan ga ik het stuurgegeven aanpassen.

De 1917 gegevens heb ik nodig voor het vervaardigen van de Journaalposten, hoe gaat dit na de verwerking van de Salarisproductie 02-2022 ?

Eddie Veltman1
CONTRIBUTOR ***
door Eddie Veltman1

@Sandra Groenewoud we kunnen op dit moment geen proefproductie meer afroepen, heeft dat ook met dit item te maken? Ik zie in BO4 nog staan "EXP_SAL Doellocatie exportbestand(en) salarisaanlevering N \\Sd-p-hstfil01\bo4$\6472736\R
AET\INTRACOM\Zend" Moet ik daar iets in aanpassen? Wanneer ik de "grijze" YouForce omgeving wil openen krijg ik een scherm "This page can`t be displayed" , dus via die weg kan ik de proefproductie niet verzenden. 

Kun je me uitleggen wat hiervoor de oplossing is? Alvast bedankt! Mvg Eddie Veltman, Mediant Enschede

Willie
CONTRIBUTOR **
door Willie

@Sandra heet heeft gewerkt. maar alleen in Edge niet onder internet explorer.

Alex
CONTRIBUTOR *
door Alex

Door het aanpassen van het stuurgegeven is mijn proefproductie nu inderdaad zonder tussenkomst geplaatst in gemal. Echter daar staat het bestand nu al enkele uren met de opmerking: De gegevens zijn beschikbaar voor aanleveren. Dit zou nu automatisch moeten gebeuren?

Marjon Delgorge1
CONTRIBUTOR *
door Marjon Delgorge1

Waar staat dat pad om het automatisch aan te passen?

Alex
CONTRIBUTOR *
door Alex

@Eddie Veltman1 Wij liepen tegen dezelfde problemen aan.

Wij zijn er uit. Vergeet de Hosted omgeving. Alle acties/stappen die je daar deed, kun je nu in de "gewone" youforce omgeving doen.

Eddie Veltman1
CONTRIBUTOR ***
door Eddie Veltman1

@Alex Dank voor je reactie, we hebben "EXP_SAL" maandag aangepast en het werkt nu naar wens, Scheelt een aantal stappen.

Jose Meruwella
CONTRIBUTOR **
door Jose Meruwella

De volgende locatie is door ons aangepast \\sd-p-hstfil01\bo4$\<eigen klantnummer>\Raet\payroll-exports. Het lukt ons nu niet meer om proefproducties te zenden, wat te doen? Help!

Eddie Veltman1
CONTRIBUTOR ***
door Eddie Veltman1

@Jose Meruwella ik denk zelfde probleem als bij ons, bestand wordt in BO4 aangemaakt en automatisch doorgezonden, in de YouForce omgeving niet meer zenden of ontvangen maar in GDI wel de proefproductie afroepen en zenden. Succes

Jose Meruwella
CONTRIBUTOR **
door Jose Meruwella

Bedankt Eddie, we zijn er achter hoe het in zijn werking gaat en de verwerking is nu veel gebruiksvriendelijker.