Mijn Communities
Help

Foutmelding loonaangifte L2217

door Judith Meijer (Bijgewerkt ‎22-02-2022 15:30 door Judith Meijer VISMA )

De reden uit dienst LA/UPA (P00850) kun je in Beaufort alleen vastleggen als de Code soort inkomstenverhouding (P00893) gelijk is aan 11, 13 of 15 én de Code aard arbeidsverhouding (P02268) gelijk is aan 01, 10, 11, 82 of 83.

 

In de Loonaangifte 2022 is waarde 10 van rubriek P02268 vervallen en vervangen door waarde 21. Deze wijziging is echter nog niet doorgevoerd in de hierboven genoemde controle op de waarde van rubriek P02268.

 

In de loonaangifte kan je hierdoor foutmelding L2217 krijgen, doordat de reden uit dienst LA/UP onterecht niet is aangeleverd. Hetzelfde geldt voor de P02268-waarden 22, 23 en 24.

 

We zullen deze controle zo snel mogelijk aanpassen en informeren je hierover via de release notes of een bericht op de community.

5 Opmerkingen
Harry225
CONTRIBUTOR *
door Harry225

Wij krijgen nu een overzicht van de belastingdienst met deze melding L2217. Is er al bekend wanneer er meer nieuws is en moeten wij het zelf oplossen of gaat dit via de aanpassing die gedaan gaat worden?

NL18
CONTRIBUTOR *
door NL18

Wij hebben over periode 04-2022 voor een medewerker die doorwerkt s AOW gerechtigde dezelfde foutmelding L2217 ontvangen van de belastingdienst.

Aangezien de medewerker in dienst is gebleven, er geen einde arbeidsovereenkomst is, maar alleen een tweede IKV is aangemaakt lijkt me dat deze melding niet terecht is.

Wordt dit door jullie aangepast, of moeten wij hier zelf een oplossing voor zoeken?

Rita Put
CONTRIBUTOR **
door Rita Put

Is dit probleem al opgelost? Wij hebben in juli wederom veel foutmeldingen. Zijn dit echte foutmeldingen waar we iets mee moeten of betreft dit nog steeds de aanpassing die nog gedaan moet worden?

NL18
CONTRIBUTOR *
door NL18

Wat jammer dat er kennelijk geen reactie gegeven kan worden op het probleem dat zich toch bij diverse bedrijven voordoet...

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Vandaag (25-1-2023) heb ik van de Belastingdienst de foutmelding L2217 voor één medewerker ontvangen over de periode 11-2022. Zelf werk ik niet met Beaufort, maar met Youforce. Als code reden einde arbeidsovereenkomst heb ik code 99 meegegeven. Blijkbaar werkt dat niet goed, maar zou wel moeten kunnen volgens de tabel van de Belastingdienst (zie printscreen). Wat is de status van deze foutmelding? Moet ik iets doen of wordt dit nog opgelsot?

MoniquevanBerkel_0-1674654267985.png