Mijn Communities
Help

Gegevensuitwisseling HR Self Service en HR Core Beaufort Online via de data API

door Frank JHM Poell (Bijgewerkt ‎13-07-2023 10:46 door Frank JHM Poell VISMA )

De software van Visma | Raet is vaak onderdeel van een uitgebreid IT-landschap en een efficiënte gegevensuitwisseling is cruciaal voor goed werkende applicaties. Bij Visma | Raet werken we daarom hard aan moderne integraties met onze software en sinds enige tijd kennen we naast de gegevensuitwisseling via bestanden tussen HR Self Service en HR Core Beaufort Online ook een eigentijdse variant op basis van de data API.

 

Gegevensuitwisseling via een API is sneller, betrouwbaarder en biedt feitelijk alleen maar voordelen ten opzichte van de klassieke methode via bestandsuitwisseling. Daarom gaan  we de data API in oktober 2023 voor alle klanten die werken met HR Core Beaufort Online activeren. Dankzij de API komen mutaties sneller in HR Core Beaufort Online en ook weer eerder in HR Self Service. Bovendien raak je dankzij de near realtime gegevensuitwisseling geen bestanden meer kwijt en zijn dubbel ingelezen bestanden verleden tijd.

 

Op dit moment zijn al ruim 50 HR Core Beaufort Online klanten overgestapt naar de gegevensuitwisseling via de data API. Een geruisloze overstap voor vrijwel alle organisaties die nu met de API werken. Dit zeggen zij er zelf van. 

 

Bart Kok en Mark Hanssen van de Gemeente Venlo: "We werken sinds 1 april 2022 met de HR Core Beaufort Online data API. Het was een technische aanpassing waar wij niks van hebben gemerkt.”

 

Bianca Saul van Zuyderland Medisch Centrum: "Het was een technische aanpassing waar wij niks voor hebben gedaan. Het controleren van de mutaties was in de documentatie iets anders dan de werkelijkheid, maar dit is intussen opgelost."

 

Marcel Bouman van Siza: "Ik kan me de ingebruikname van de data API niet eens meer herinneren. Dat is dus vlekkeloos verlopen. Heel fijn dat de data nu vrijwel direct na invoer via HR Self Service in HR Core Beaufort Online staat.”    

 

In oktober zet Visma | Raet de bestanden om naar de API, daar hoeft jouw organisatie niets voor te doen. De processen voor im- en export blijven hetzelfde. Wil je controleren of een  mutatie verzonden en verwerkt is, dan geldt wel een andere werkwijze. In dit artikel in onze kennisbank lees je hier meer over. Wil je al voor oktober overstappen naar de API dan kan dat natuurlijk ook. Neem hiervoor contact op met je Customer Success Manager.

 

Tot slot benadrukken we nog een keer dat de overstap naar de data API alleen geldt voor klanten die werken met HR Core Beaufort Online. Voor organisaties die werken met de on premise variant van HR Core Beaufort blijft de huidige bestandsuitwisseling van toepassing.

2 Opmerkingen
Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers Consultancy

@Frank JHM Poell

 

Begrijp ik het goed als het hier om de import vanuit HRSS gaat, maar ook de export naar HRSS?

 

Hartelijke groet,

Paul Wevers

door Frank JHM Poell

@Paul Wevers Consultancy vooralsnog betreft het alleen de import vanuit HRSS.