Mijn Communities
Help

CAO Voortgezet Onderwijs - aanpassing aantal uren persoonlijk budget

door Amparo (Bijgewerkt ‎06-01-2023 10:24 door Amparo VISMA )

Update bericht!

De programmatuur basisbudget is aangepast. Het is vanaf nu mogelijk om een afwijkend aantal uur vast te leggen op bedrijfsniveau die de uren op CAO niveau vervangt vanaf de opgegeven begindatum. Op de begindatum van een exemplaar basisbudget op medewerkerniveau wordt vanaf nu eerst gekeken of er een afwijkend aantal uur is vastgelegd. Is dit het geval wordt dit aantal meegenomen in de berekening. Deze afwijkend aantal uren zijn op te voeren op de pagina default bedrijfsgegevens. Zie hieronder:

 

Amparo_0-1672996930655.png

 

 

Let op: U blijft zelf verantwoordelijk voor het juiste aantal uren in Payroll Gemal die u vastlegt in werkgevercode 03310 (jaaruren persoonlijk budget)

 

Bericht 21-12-2022

De werknemer heeft jaarlijks de beschikking over een basisbudget. In de nieuwe CAO vindt hierop een wijziging plaats. Voor schooljaar 2022/2023 is dit basisbudget verhoogd met 23 uur van 90 uur naar 113 uur. Om dit te ondersteunen is in HRCE de inrichting op CAO niveau aangepast naar 113 uur. De wijziging resulteert direct in het juist tonen van het automatische budget op het scherm basisbudget. Het nieuwe berekende budget is zichtbaar als u een exemplaar heeft opgevoerd met begindatum >= 01-08-2022. 

Vanaf schooljaar 2023/2024 (begindatum 01-08-2023) geldt weer voor het basisbudget de waarde van 90 zoals vermeld in het bericht van 18 oktober. 

 

Payroll Gemal

Echter de daadwerkelijke berekening zit in Payroll Gemal. U maakt gebruik van deze berekening in Payroll Gemal als u werkgevercode 03310 (jaaruren persoonlijk budget) heeft vastgelegd. De verhoging van het aantal uren basisbudget legt u zelf vast in Payroll Gemal onder werkgevercode 03310 met waarde 113.

 

Uw actie

Werkgevercode 03310 in Payroll Gemal aanpassen als u gebruik maakt van de basisbudget functionaliteit.

6 Opmerkingen
Nico vander Bent
CHAMPION **
door Nico vander Bent

@Amparo De gekozen oplossing is niet correct. de verhoging van 23 uur is een verhoging voor de periode van 1 januari 2022 - 31 juli 2022. diverse VO scholen hebben er reeds voor gekozen, zoals wij, om deze uren uit te betalen. Wij hebben deze 23 uur PB op een aparte Gemal code uitbetaald, om dit beter te kunnen verantwoorden t.o.v. de andere 90 uur PB.

Vraag mijnerzijds : moet ik nu in HRCE deze aanpassing van 113 uur naar 90 uur handmatig aanpassen???

In Gemal heb ik ''gelukkig'' 90 uur vastgelegd.  

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

@Amparo @Nico vander Bent 

Voor ons geldt hetzelfde als Nico heeft beschreven. De 23 uur hebben wij in december 2022 uitbetaald en moet niet worden meegenomen in de berekening.  Ook wij hebben per 1-8-2022 het PB in Gemal aangepast naar 90 uur.

Amparo
VISMA
door Amparo

@Nico vander Bent @Monique van Berkel 
Dank jullie wel voor de opmerkingen. Op dit moment kan deze aanpassing niet zonder een technische wijziging in de functionaliteit. We zijn bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden om deze wijziging te realiseren en zullen zo snel mogelijk iedereen op de hoogte houden van onze vorderingen. 

Nico vander Bent
CHAMPION **
door Nico vander Bent

@Amparo goedemiddag, Ik constateer dat de functionaliteit in HRCE ( nog) niet is aangepast. Ik meen in berichtgeving gelezen te hebben dat dit op 5 januari 2023 hersteld zou worden.

Amparo
VISMA
door Amparo

@Nico vander Bent De programmatuur hiervoor is inderdaad op 5 januari uitgerold. Zou je een call kunnen aanmaken zodat we kunnen onderzoeken wat er jullie geval precies mis lijkt te gaan?

Nico vander Bent
CHAMPION **
door Nico vander Bent

@Amparo inmiddels gedaan request nummer 31488476