Mijn Communities
Help

Ontbrekende data in proefproducties

door Niek Grupstra (Bijgewerkt ‎04-04-2024 08:33 door Niek Grupstra VISMA )

Update 04-04-2024 8:30

Het probleem is verholpen. Je kunt weer proefproducties afroepen.

 

Update 03-04-2024 17:20

De oorzaak van het probleem is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing. We verwachten de situatie morgenochtend te herstellen.

 

Origineel bericht 03-04-2024 12:03

De verwerking van proefproducties verloopt momenteel niet zoals dat zou moeten. Er ontbreekt data zoals het IKVnummer, het salaris of de pensioenpremie. Dit leidt tot foutmeldingen in MSG en onjuiste salarisstroken.

 

Het probleem wordt momenteel onderzocht. Zodra er meer informatie bekend is over de oorzaak en / of de oplossing dan houden wij je op de hoogte in dit bericht.

9 Opmerkingen
EWdeVries1
CONTRIBUTOR *
door EWdeVries1

Vanmorgen is er bij ons een proefproductie gedraaid. De mutaties van afgelopen vrijdag (5/4) en gisteren (8/4) staan er niet bij.

Gerlinde Merse
CONTRIBUTOR *
door Gerlinde Merse

Ik heb gisteravond geprobeerd een proefproduktie te draaien en zojuist weer. Maar ook hier komen geen mutaties mee van gisteren of vandaag.

door Niek Grupstra

@EWdeVries1 

@Gerlinde Merse 

Zouden jullie misschien een melding willen indienen bij het Service Center? Hierbij graag vermelden welke afroep (afroepnummer) het betreft, welk CEAnr / instelling en welke mutaties je mist. Er kan dan beter worden uitgezocht wat er concreet is gebeurd in jullie situatie. 

EWdeVries1
CONTRIBUTOR *
door EWdeVries1

De melding was al gemaakt door mijn collega. Hij gaat het nu aanvullen met de gevraagde informatie.

Bianca Meeldijk1
CONTRIBUTOR *
door Bianca Meeldijk1

Wij ervaren hier hetzelfde probleem. Wat ik zo zie is dat het bestand niet in Gemal binnen komt.
Het oude bestand van de vorige proefproductie hangt daar nog.
Ik zie het bestand wel terug op de J drive onder RAET/payroll-exports maar ik zie hem niet in Gemal om af te roepen.

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***
door L Weegenaar

@Bianca Meeldijk1  dat betekent dus dat die niet binnengehaald wordt. Wij ontvangen ook meerdere meldingen hierover.

Het lijkt erop dat het hele bestandsuitwisseling stil ligt. Ook alle files bij hosted-klant-exports worden niet weggeschreven.

 

 

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***
door L Weegenaar

In een ander bericht heeft Visma aangegeven dat er sinds gisteren een storing was.

https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Portaal/Verstoring-mbt-het-verzenden-van-de-bes...

 

Nikki22
CONTRIBUTOR *
door Nikki22

Wij hebben vandaag ook (wederom) een verstoring zoals hierboven beschreven.

Veel mutaties komen niet door op de loonstroken. Andere mutaties weer wel.

Er is geen pijl op te trekken.

 

En wanneer je weer een nieuwe proefrun afroept dan zijn er weer andere mutaties doorgezet en weer andere mutaties niet.

 

Hoe moeten wij nu controleren?? Onze werkzaamheden komen ernstig in het gedrang. 

En dit is al maanden zo (!!!)

 

We sturen geen ticket in omdat dit voor ons niet te specificeren is. Zoals Niek Grupstra hierboven al zegt; "wil je in een ticket aangeven welke mutaties je mist".

In elke proefrun ontbreken er weer andere mutaties, dus zeg het maar..... zéér frustrerend dit allemaal.

Raet, zorg nou eens dat dingen op orde zijn!!

door Niek Grupstra

Er is op 8 en 9 april een verstoring geweest in de bestandsuitwisseling van Hr Core naar Gemal. Dat is beschreven in het bericht waar Leon Weegenaar reeds een link naar heeft vermeld. Dat probleem is reeds opgelost.

 

https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Portaal/Verstoring-mbt-het-verzenden-van-de-bes...

 

Het probleem waarvoor dit nieuwsbericht geopend is, is zoals vermeld 04-04 afgehandeld.

 

Daarbuiten zijn er momenteel geen algemene problemen met proefproducties bekend. 

 

Als je onverhoopt toch andere problemen ervaart, met een proefproductie of anderszins, dan adviseer ik je contact op te nemen met ons service center. We kunnen dan in een beveiligde omgeving de details uitvragen die nodig zijn om het probleem op te lossen. 

 

Deze communitypagina is een publiek toegankelijk nieuwskanaal en daarom niet de geschikte locatie om dergelijke problemen te bespreken of te verhelpen.