Mijn Communities
Help

Consistentere gebruikerservaring in Youforce

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎04-04-2024 16:08 door Lotte v Dijk )

Zoals jullie weten hebben we een aantal verschillende nieuwe modules gelanceerd binnen Youforce, zoals Mijn Youforce, Autorisatiebeheer, adresgegevens, contactgegevens, declaraties, ziekmelden etc. Wat deze modules allemaal gemeen hebben? Ze hanteren stuk voor stuk dezelfde verfrissende huisstijl. 

Vanaf 1 mei gaan we afscheid nemen van de oude module ‘huisstijlkenmerken’. Dit betekent dat alle modules waarin deze kenmerken voorheen werden toegepast, worden teruggezet naar de standaard van Youforce. 

In het verleden werkten de huisstijl kenmerken door op veel plekken. In de loop der jaren maakten al steeds minder modules gebruik van de eigen kleuren. Bijvoorbeeld Self Service of Reporting hebben al lange tijd de standaard kleuren van Youforce. Maar onderdelen als Gemal hanteerde nog wel de door jouw gekozen huisstijl kenmerken. Ook op die plekken voeren we nu de standaard kleuren van Youforce door.

Waarom deze verandering?
In de vragen die wij stellen vanuit Mijn Youforce krijgen we vaak reactie van gebruikers dat de gebruikerservaring niet consistent is. Tevens kunnen wij door de kleuren, lettertypen etcetera te beheren de toegankelijkheid garanderen voor de gebruikers.

Door de mogelijkheid tot het aanpassen van de huisstijl te beperken, kunnen we een consistentere en toegankelijkere ervaring garanderen voor iedereen die Youforce gebruikt. 

Uiteraard blijft het toevoegen van jullie eigen banner in Mijn Youforce nog steeds mogelijk. Meer informatie hierover vind je in ons artikel.