Mijn Communities
Help

Gebruikersbeheer voor iedereen beschikbaar!

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎13-05-2024 11:50 door Sabine Koelewijn VISMA )

De wijzigingen zijn sneller doorgevoerd dan gedacht en daarom zijn wij nu al live met het nieuwe Gebruikersbeheer!

 

Wat betekent dit voor de autorisaties? 

Je ziet Autorisatiebeheer een nieuwe autorisatie 'groep' voor Gebruikersbeheer. Hierin staan alle gebruikers die rechten hadden voor Individueel Gebruikersbeheer, zodat zij ook rechten hebben voor het nieuwe Gebruikersbeheer. Deze rechten kan je later toekennen aan de bestaande autorisatie 'groepen'. 

 

Heeft jouw organisatie nog Toegangsbeheer? Dan hebben ook alle gebruikers die het recht voor Individueel Gebruikersbeheer hadden, het recht voor het nieuwe Gebruikersbeheer . 

 

Meer informatie over het nieuwe Gebruikersbeheer?

Lees dan het artikel Nieuw Gebruikersbeheer vanaf 14 mei.

 

Gebruikersbeheer toevoegen in Autorisatiebeheer? 

In het voorgaande artikel hebben we beschreven dat de rechten van Gebruikersbeheer worden toegevoegd in Autorisatiebeheer worden toegevoegd aan de module Youforce Account Beheer. Dit zal in eerste geval nog niet gebeuren. Je kunt het recht voor Gebruikersbeheer nu nog vinden onder de module User Management in Autorisatiebeheer. 

 

18 Opmerkingen
Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@Sabine Koelewijn 

Het principe van verloopdatum is losgelaten. Medewerkers die bij ons uit dienst gaan, hebben na datum uit dienst nog een bepaalde periode toegang. Na deze periode verwijderen we het account. 
Op basis van de verloopdatum kon bepaald worden of een account nog geldig moet blijven.  Hoe kunnen we dan nu beoordelen welk account verwijderd kan worden? Verloopdatum was daarbij leidend.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Ralph

Zou je mij een mailtje kunnen sturen op sabine.koelewijn@visma.com? Ik kom namelijk graag met je in gesprek om meer te weten te komen hoe je dit gebruikte en wat we daarvoor eventueel zouden kunnen bedenken. 

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Goedemiddag @Sabine Koelewijn ,

 

Hoe zit het met de functionaliteit emailservice en het versturen van salarisstroken en jaaropgaven na afsluiten account? Werkt dit nog steeds? Wij maakte van hetzelfde idee als Ralph gebruik.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Björn Sman

Die functionaliteit zal verder niet veranderen door het nieuwe Gebruikersbeheer. 

door Sabine Koelewijn

@Ralph en @Björn Sman

Mijn collega kwam met een alternatief. Je kan namelijk ook een actieve signalering instellen met een signaaldefinitie op de datum uit dienst en een x periode na deze datum uit dienst. Zou dat voor jullie een oplossing zijn? 

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***
door Jelle - Jeugdhulp Friesland

Hoi @Sabine Koelewijn,

 

Bij Jeugdhulp Friesland mogen ex medewerkers nog 3 maanden in (Mijn) Youforce kunnen komen. Ik zie nergens de optie einddatum. Wanneer voegen jullie deze toe?

 

Mijn collega's die hier een einddatum instellen hebben geen toegang tot BOL. Deze collega's werken ook niet met signaleringen in Youforce. Een actieve signalering moeten inrichten omdat de leverancier zelf stopt met een functionaliteit vind ik niet klantvriendelijk. 

 

Voegen jullie de groepsgewijs beheeropties ook nog toe? Of blijven we hier de oude functies voor gebruiken.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Jelle - Jeugdhulp Friesland

 

We zijn de mogelijkheid voor een einddatum in Gebruikersbeheer nog aan het onderzoeken, maar ik kan nog niet aangeven wanneer we deze releasen. We hebben in de afgelopen periode met meerdere klanten contact gehad over de toegang verloopdatum en door deze inbreng besloten om met deze functionaliteit te stoppen.  We begrijpen dat in deze situatie dit veld een toegevoegde waarde had, maar vanwege de andere nadelen hebben we toch besloten om hiermee te stoppen. Dit betekent overigens niet dat dit nooit gaat komen. 

 

De groepsgewijs beheeropties kan je nog blijven gebruiken en deze werken door in het nieuwe Gebruikersbeheer. 

Angela Heins1
CHAMPION **
door Angela Heins1

Hallo @Sabine Koelewijn,

 

Ik heb vandaag mailtjes gekregen met de toegang verloopdatum.

Ik kan dit toch niet meer aanpassen?

 

Indien je antwoord ja is, waarom worden er dan nog wel mails gestuurd?

indien nee, waar kan ik dit dan aanpassen?

 

Alvast bedankt

 

Angela

door Sabine Koelewijn

Hallo @Angela Heins1

Ja, we merken inderdaad dat de mails nog verstuurd worden. Je mag de mail negeren, want de gebruikers gaan niet verlopen. We gaan onderzoeken hoe we deze mail kunnen verwijderen en tot die tijd kan je de mail negeren. 

shabnambechan
CONTRIBUTOR ***
door shabnambechan (Bijgewerkt ‎16-05-2024 13:14 door shabnambechan )

Hoi @Sabine Koelewijn,

Het verplichte veld E-mail ontbreekt bij een gebruiker waardoor hij nu Performance Management niet in kan (foutmelding 

Technische melding: Inloggegevens niet gevonden voor / login credentials not found for XXXXX).

 

Het e-mailadres staat wel in HR Core. Het is een veld die ik handmatig niet kan aanpassen, dit kon bij Individueel gebruikersbeheer wel...

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @shabnambechan

Wat vervelend dat dit nu niet werkt als verwacht. Zou je hiervoor een ticket aan willen maken met daarbij het gebruikersnummer van de gebruiker bij wie het mailadres niet is gevuld, een printscreen uit Beaufort dat daar wel het mailadres is gevuld en een printscreen van Gebruikersbeheer? Dan kunnen wij dit verder onderzoeken. 

shabnambechan
CONTRIBUTOR ***
door shabnambechan

@Sabine Koelewijn 

Inderdaad al gedaan voordat ik dit bericht postte op de community. Hoop dat het snel verholpen kan worden!

Jeltje Bakker-Postma
CONTRIBUTOR ***
door Jeltje Bakker-Postma

@Sabine Koelewijn 
In Autorisatiebeheer zit de applicatie voor autorisaties 'Youforce Account Beheer' en hierin zit ook het recht 'Toegang tot Gebruikersbeheer'.

Nu de optie 'Usermanagement' is gekomen met de vier verschillende opties voor gebruikersbeheer kan deze optie in 'Youforce Account Beheer' waarschijnlijk komen te vervallen? Dit is me niet helemaal duidelijk, maar ik heb even getest en volgens mij doet deze optie in 'Youforce Account Beheer' niets op dit moment.

door Sabine Koelewijn

Goedemorgen @Jeltje Bakker-Postma

Je hebt helemaal gelijk. De optie onder Youforce Account Beheer is van het oude Individueel Gebruikersbeheer en doet nu inderdaad niks meer. 

Anja Brouwer1
CHAMPION ***
door Anja Brouwer1

@Sabine Koelewijn Ik had in april een afspraak met een consultant van Raet en heb hem aangemaakt in individueel gebruikersbeheer. Vanwege ziekte heeft hij nooit zijn account geactiveerd en vraagt nu of ik nog een keer zijn activatielink wil sturen. Hoe doe ik dat?

door Sabine Koelewijn

Hoi @Anja Brouwer1

Als de gebruiker aangemaakt is kan je hem of haar opzoeken in Youforce Account Beheer en het account en de activatiemail opnieuw versturen. 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Sabine Koelewijn zojuist geplaatst Re: Na inloggen ten onrechte melding dat YF-accoun... - Visma Community

Een collega kwam met de suggestie dat dit wellicht iets te maken zou kunnen hebben met de einddatum van het account, maar die kunnen we natuurlijk niet meer nakijken. Heb wel al een ticket [#47132381] ingeschoten maar ja die heeft status medium dus vrees ik nog een tijd op antwoord te moeten wachten

 

door Sabine Koelewijn

@FBB Zorgboog dank voor de vermelding, ik ga ernaar kijken