Mijn Communities
Help

Voeg nu jouw organisatie specifieke handige links toe!

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎23-05-2023 08:38 door Lotte v Dijk )

Vanaf nu is het mogelijk om voor jouw organisatie eigen links toe te voegen binnen de procesweergave van Mijn Youforce. 

 

Reden nieuwe functionaliteit

Vanuit de ideeën portaal en onze klantgroep kregen wij het verzoek om ook binnen mijn Youforce het mogelijk te maken om eigen links toe te voegen aan Mijn Youforce. De feedback van jullie is voor ons erg belangrijk en door het ontvangen van deze ideeën kunnen wij Mijn Youforce blijven verbeteren.

 

Jouw organisatie specifieke handige links

Naast dat we alle specifieke processen beschikbaar stellen binnen Mijn Youforce, is het soms ook van belang om tijdens de HR taken ook andere links te openen. Denk bijvoorbeeld aan een link naar de CAO, intranet etcetera. Door middel van deze functionaliteit kan je als organisatie zelf ook links toevoegen. 

 

Hoe werkt het?

  • Voor de switch HR voor anderen kan je 5 handige links toevoegen. 
  • Voor de switch Persoonlijk kan je ook 5 handige links toevoegen. 
  • De categorie wordt altijd getoond onderaan het menu. 
  • Zodra de link opent, word je gevraagd of je verder wil naar een link buiten Mijn Youforce 
  • De links worden ook getoond in het recent gebruikt venster
  • Handige links werken alleen voor de procesweergave van Mijn Youforce

Hieronder een video van de functionaliteit voor de eindgebruiker:

Screenshare_-_2023-05-22_4_53_13_PM_AdobeExpress.gif

Zo voeg je ze toe:

  1. Open Mijn Youforce
  2. Ga naar de tab beheer en open configuratie Links Mijn Youforce 
  3. Onderaan bij HR voor anderen & Persoonlijk zie je de categorie ‘Handige links’ 
  4. lik op Handige links wijzigen
    LottevDijk_8-1684769525081.png
  5. Klik op Handige link toevoegen
    LottevDijk_9-1684769557913.png
  6. Vul de naam in van de link en voeg de URL toe 
    Let op! Als applicatiebeheerder ben je zelf verantwoordelijk voor het toevoegen van een juiste link. Zorg dat je dus alleen websites toevoegt die je ook daadwerkelijk vertrouwt. 

    LottevDijk_10-1684769592264.png
  7. Klik op toevoegen.
  8. Gefeliciteerd! Jouw eerste handige link is aangemaakt 🙂 

Rechten toekennen tot handige links

Om te zorgen dat jouw medewerkers en managers ook de handige links kunnen openen, is het van belang dat je de juiste autorisatie toevoegt in autorisatiebeheer. Je vindt dit recht onder de applicatie Mijn Youforce met de rechten: ‘toegang tot handige links HR voor anderen’ en 'toegang tot handige links persoonlijk’. 

  • Toegang tot handige links persoonlijk is  bedoeld voor alle medewekers
  • Toegang tot handige links HR voor anderen is bedoeld voor managers, HR professionals. 
 

LottevDijk_0-1684769888266.png

2 Opmerkingen
Jeltje Bakker-Postma
CONTRIBUTOR ***
door Jeltje Bakker-Postma

Komt hier ook nog de mogelijkheid op om zelf zoekwoorden toe te voegen?

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@Jeltje Bakker-Postma Op dit moment is dat niet het plan.  Er kan wel gezocht worden op de namen van de links of een gedeelte hiervan. Ik zou je willen vragen om het te plaatsen als idee op de ideeën portaal. Vanuit hier kunnen we dan kijken of deze wens ook bij andere klanten leeft.