Mijn Communities
Help

Reporting Pro: Nieuwe Server URL voor iedereen

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎21-12-2023 17:07 door Chris van den Berg VISMA )

Waarom

Op het moment dat je Reporting Pro wil gebruiken en berekende velden toe wil voegen aan je datamodel, moet je met Power BI Desktop verbinding maken het het datamodel. Dit doe je op basis van de Server URL die je kunt kopieëren in Youforce Reporting, in het tabblad 'Licenties'.

ChrisvandenBerg_1-1703168266846.png

 

 

In het afgelopen anderhalf jaar kon het voorkomen dat deze server URL veranderde. Dit was nodig in verband met het verwerken van de data met de juiste performance. Dan moesten we een server toevoegen en datamodellen verplaatsen. 

 

In sommige gevallen kon dit vervelende situaties opleveren. In het geval van lokaal opgeslagen Power BI bestanden bijvoorbeeld. Als deze naar een verkeerder server gelinkt was kreeg je een foutmelding bij het openen van het rapport.

Wat

In de komende weken krijgt iedereen dezelfde server URL, zoals hieronder is weergegeven. Met deze wijziging verkleinen we de kans dat deze url gaat wijzigen in de toekomst.

ChrisvandenBerg_2-1703169745354.png

 

Een aantal van jullie heeft deze nieuwe URL al. Voor nu belangrijk om in de gaten te houden dat je de URL blijft kopieëren die in Youforce Reporting staat. Dan voorkom je problemen vanwege het gebruik van de verkeerde URL.

 

Lokale rapporten

Oudere rapporten die je lokaal hebt opgeslagen en die destijds met een oudere server URL zijn gebouwd kunnen een foutmelding geven.

 

Dit kun je oplossen door dit rapport te importeren in Youforce Reporting en dan weer te exporteren. Tijdens het importeren resetten we namelijk de verbinding met het datamodel. Op het moment dat je het rapport weer exporteert staan de juiste instellingen er automatisch in. Dit scheelt je wat acties en werk die je anders in Power BI Desktop toe moet passen.

 

Let op:  deze actie werkt niet als je in het lokaal opgeslagen rapport berekende velden hebt zitten die nog niet in Youforce Reporting zijn toegevoegd. 

1 Opmerking
Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***
door Germen_Hagels

deze opmerking: "Let op:  deze actie werkt niet als je in het lokaal opgeslagen rapport berekende velden hebt zitten die nog niet in Youforce Reporting zijn toegevoegd. "

Dit had ik graag willen weten voordat ik er achter kwam dat de url is gewijzigd. Nu kan ik namelijk niet meer bij de berekende velden komen om daarvan de script te lezen/kopieren.