Mijn Communities
Help

Wegens succes vervolgd -- Wekelijks Rapporten Uurtje met Chris

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎20-10-2023 17:17 door Chris van den Berg VISMA )

Sinds september is er iedere week een uurtje waarin je kan aanschuiven je vragen kan stellen. Tot nu toe een succesvol experiment. En daarom krijgt het een vervolg voor de rest van 2023.

 

WANNEER:

Iedere dinsdag om 13:00, behalve op 3 oktober

  1. Dinsdag 10 oktober
  2. Dinsdag 17 oktober
  3. Dinsdag 24 oktober
  4. Dinsdag 31 oktober
  5. Dinsdag 7 november
  6. Dinsdag 14 november
  7. Dinsdag 21 november
  8. Dinsdag 28 november
  9. Dinsdag 5 december
  10. Dinsdag 12 december
  11. Dinsdag 19 december

 

WAAR

Via onderstaande link kun je deelnemen aan de meeting. 

https://meet.google.com/rer-ktdp-uch

UPDATE: de link is nu weer correct:

 

LET OP ANDERE LINK DAN in meetings September

 

SPELREGELS

  • Alle vragen rondom verzuim en autorisaties krijgen voorrang
  • Bereid je vraag voor en maak het concreet
  • Voor de beste ondersteuning kun je je vraag van te voren als reactie op dit artikel plaatsen. Dan kunnen de antwoorden voorbereid worden. 

 

 

 

81 Opmerkingen
SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

Tijdens het laatste webinar over verzuim is mijn vraag over de koppeling van rol leidinggevende aan verzuimdata niet meer aan de orde gekomen. Mogelijk kan het nu tijdens dit vragenuurtje. 

Tom Schuit
CONTRIBUTOR **
door Tom Schuit (Bijgewerkt ‎03-10-2023 11:51 door Tom Schuit )

Goedemorgen @Chris van den Berg ,

 

Fijn dat er volgende week weer een uurtje is. Ik zou graag willen rapporteren op leeftijdscategorieën. In Report Builder was dit al een rubriek die ik kon gebruiken, maar deze kom ik in Youforce Reporting niet tegen. Ook lukt het mij niet om dit in de visual instellingen aan te passen; bijvoorbeeld met gegroepeerde staafdiagrammen met intervallen van 10... Zou je kunnen laten zien hoe je dit het beste kan aanpakken?

 

Per leeftijdscategorie zou ik graag aantallen medewerkers rapporteren en gemiddelde verzuimpercentage per periode. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Tom Schuit

door Chris van den Berg

Je kunt je vanaf nu wat makkelijker opgeven voor deze meetings via de 'Events' pagina. Laat je weten of je komt?

 

Rapporten Uurtje met Chris (10 Okt) 

Rapporten Uurtje met Chris (17 Okt) 

Rapporten uurtje met Chris (24 Okt) 

Rapporten Uurtje met Chris (31 Okt) 

door Chris van den Berg

@Tom Schuit zie onderstaand forumbericht voor meer informatie: Re: Formule voor leeftijdscategorie 

 

Voor de toepassing die jij zoekt kun je het beste Youforce Analytics afnemen. Daar heb je meer mogelijkheden wat betreft leeftijdcategorie, verzuimpercentages en andere aantallen.

Edwin50
CONTRIBUTOR ***
door Edwin50

@Chris van den Berg 

 

Hallo Chris,

 

Ik wil graag een controle-rapport maken tussen B04 en GEMAL om de gekoppelde dienstverbanden in B04 te toetsen aan het wel/niet gekoppeld zijn in GEMAL. Reden is dat we een fout op het mutatieverslag GEMAL hebben genegeerd waardoor de melding in de opvolgende maand niet meer voor kwam en deze mdw uit het zicht verdween. Immers was er in B04 wel een koppeling aangezet. In GEMAL zou ik alleen op Edwin50_0-1696429876738.png deze vermelding een verschil kunnen aantonen. Echter kan ik dit niet terugvinden in YR. Heb jij een oplossing?

 

M.vr.gr.

Edwin Treffers

 

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Ik krijg onderstaande opmerkingen van gebruikers.

 

Is het mogelijk zijn om deze knoppen beter zichtbaar te laten zijn en vast te zetten want soms verdwijnen de tekens en moet je erover heen scrollen om ze weer zichtbaar te maken.

 

AnjaBrouwer1_0-1696490417417.png

 

 

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

ik heb eigen rubrieken voor diensttijdjubileum. Hoe kan ik filteren op een periode?

want in Reporting heb ik al die rubrieken nu apart.

In RB kon ik dan in het filter 1 keer bij rubriekwaarde een datum van tot opgeven.

moet ik dan met een of-filter werken via pro? of kan dat ook nog makkelijker?

MarianneMarsman_0-1696931011581.png

 

Tom Schuit
CONTRIBUTOR **
door Tom Schuit

@Chris van den Berg Dank voor je antwoord betreft leeftijdscategorieën. Ik heb het kunnen gebruiken en heb hier geen toelichting meer op nodig en zal niet meer naar het vragenuurtje hoeven. 

Ik neem aan dat als ik bijv. gemiddeld verzuim per leeftijdscategorie van de afgelopen 12 maanden zou willen rapporteren, dat dit dan ook met Youforce Analytics moet?

 

Met vriendelijke groet,

 

Tom Schuit

door Chris van den Berg

@Tom Schuit dat klopt!

door Chris van den Berg

@Marianne Marsman we zijn niet meer aan je vraag toegekomen. Wellicht kunt het zo:

dit zou je met peildata kunnen doen. Als je het veld 'Dienstverband vrije velden historie (filter)' veld gebruikt als filter op de tabel, en de peildatum als slicer. Dan kun je de gehele tabel filteren, welke en hoeveel kolommen je ook maar gebruikt van Dienstverband Vrije Velden Historie.

 

Kun je hiermee verder?

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg Het lukt mij niet op die manier.

De betreffende rubrieken hebben geen historie, kun je dan wel 'Dienstverband vrije velden historie (filter)' gebruiken?

Larissa Tijms
CONTRIBUTOR ***
door Larissa Tijms

Dag @Chris van den Berg , 

 

Wij willen graag een rapport met alle medewerkers in dienst inclusief toekomstige medewerkers. Dit lukt niet met status dienstverband actief aangezien de toekomstige medewerkers dan ontbreken. Daarnaast komen wij er ook niet uit als wij gebruik maken van een peildatum. 

 

In de Report Builder gebruikten wij hiervoor altijd de filters:

Datum in dienst op of voor Relatieve datum

Datum uit dienst op of na Relatieve datum

 

Heb jij een oplossing voor ons? Hoor het graag.

Alvast bedankt.

Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***
door Noortje Wester

Wij hebben een rapportje met medewerkers die (nog) niet aan een kostenplaats gekoppeld zijn. Als ik dat in Youforce reporting maak gaat het niet goed, het lijkt erop alsof daar standaard de kostenplaats van de afdeling komt te staan. Onderstaand voorbeeld uit beaufort: nog geen kostenplaats. Maar in de YFR lijst heeft die persoon al wel een kostenplaats.

 

Is er een manier om wel inzichtelijk te maken wie er niet aan een kostenplaats gekoppeld is? 

 

NoortjeWester_0-1697538532032.png

 

door Jacqueline van Meeuwen

kun je laten zien waar deze vandaan komen of gebouwd moeten worden? dit heb je nodig om een "zoek"-slicer te maken zoals in Verlofstuwmeer

 

JacquelinevanMeeuwen_0-1697540485190.png

 

Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***
door Noortje Wester

Wij proberen in te bellen met bovenstaande link maar worden niet toegelaten in de afspraak... 

@Chris van den Berg Help! 🙂

Larissa Tijms
CONTRIBUTOR ***
door Larissa Tijms

Ik wacht al ruim 15 minuten om toegelaten te worden tot de meeting voor het vragenuurtje. Doe ik iets verkeerds? Mocht mijn vraag vandaag worden behandeld en ik zit nog niet in de meeting, kan ik dan via hier een antwoord krijgen?

Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***
door Noortje Wester

@Larissa Tijms  is jouw vraag niet op te lossen door in plaats van uitdienst datum, het veld 'uitdienst (slicer)' te gebruiken (daar is een lege einddatum gevuld met 31-12-2099) en dan je filter op 'in de komende 100 jaar' te zetten? Daar is al een keer iets over gemeld op dit forum volgens mij...

door Chris van den Berg
Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***
door Annemarie van der Geest

@Chris van den Berg 

Ik zie in mijn dagelijkse samenvatting heel regelmatig updates bij dit onderwerp en het valt me steeds maar weer op.

Ik weet het, ik ben een mieren****** ☺, maar 'vervolgt' [in de titel] moet 'vervolgd' zijn.....

door Chris van den Berg

@Annemarie van der Geest  hahaha ja je hebt helemaal gelijk. Direct maar even aangepast 😉 Nu kun je weer gerust de updates. van dit artikel lezen 😄

Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***
door Annemarie van der Geest

ik zie nog vervolgt staan☺

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg, je hebt laten zien hoe de "text search slicer" toegevoegd kan worden via de Desktop versie. begrijp ik het goed dat deze slicer daarna alleen geldt binnen het rapport waarin deze is toegevoegd en dat je dit voor elk rapport afzonderlijk moet doen? zo ja, dan werkt het niet voor rapporten die gekopieerd zijn van de Standaard, die kunnen immers niet geëxporteerd worden. 

kan deze "slicer" niet standaard worden toegevoegd?

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

Ik wil een tiental eigengemaakte rubrieken filteren op de waarde Ja. wanneer alle rubrieken leeg zijn, wil ik ze niet zien. als 1 of meer van de 10 Ja is dan wil ik ze wel zien.

Kan dit dan alleen met een berekend veld met of filter of is dat nog op een andere manier op te lossen?

 

Ik zou eigenlijk graag ook apart het veld "rubriekcode" en "rubriekwaarde" van de eigengemaakte velden in een rapport kunnen opnemen (zoals dat in report builder was). 

met als filter: rubriekcode in deze lijst: (zelf de codes selecteren) en rubriekwaarde is gelijk aan Ja.

 

Michiel_Kootker
CONTRIBUTOR ***
door Michiel_Kootker

In Report Builder is het mogelijk om de huidige regel in het rapport te vergelijken met het voorgaande, dit met de functie Previous()

In Youforce Reporting vind ik dit niet terug.

Als voorbeeld: In de CAO Ziekenhuizen is geregeld dat een medewerker 30 extra verlofuren krijgt als deze z’n contract met minimaal 2 uur per week verhoogd. In een rapport laat ik de historie van contractomvang zien (vanaf 01-02-2023, de dag dat de CAO ingegaan is). Als de nieuwere omvang minimaal 2 uur per week meer is, geef ik het een kleurtje.

Hoe zou ik dit in Youforce Reporting zichtbaar moeten krijgen?

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

zowel de link in de herinnering-email (die ik net ontving) als die van de eventpagina's verwijst nog steeds naar de oude sessie.

Larissa Tijms
CONTRIBUTOR ***
door Larissa Tijms

@Chris van den Berg  

Ik probeer een rapport te maken met de einddatum van betaald ouderschapverlof (= een eigen rubriek). Daarbij heb ik deze rubriek een slicer ingesteld met Deze/dit - jaar. Daarnaast zijn de volgende filters ingesteld: dienstverband status actief, persoon status actief en status inzet actief.

Alleen nu krijg ik alsnog medewerkers op het rapport met oude (afgesloten) dienstverbanden. Gebruik ik dan de verkeerde filters of ligt het ergens anders aan?

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg In de reportbuilder kon je periode vakken aangeven

AnjaBrouwer1_0-1698750849699.png

Ik heb nog niet voor de verzuim rapportages kunnen ontdekken hoe ik dit kan doen. Ben al aan het stoeien geweest in rapportage "Verzuim periode oefenrapport".

De gebruiker wil kunnen selecteren per jaar kwartaal en per maand.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Chris van den Berg 

Er is een standaard rapport roltoewijzing, echter als ik het open krijg ik ook oude niet meer actieve o.e. 's te zien met daaraan gekoppeld 'oude' toegekende rollen die eveneens niet meer actief zijn.

Is het mogelijk om dit rapport aan te passen zodat alleen de actieve o.e.'s en daaraan gekoppelde rollen te genereren is? Of is er mogelijk een ander rapport waarin het usermanagent dat in BO4 is ingericht geexporteerd kan worden? Hoor het graag terug. Ik heb in ieder geval het vragen uurtje van volgende week genoteerd.

gr. Marja

A_Bennink
CONTRIBUTOR **
door A_Bennink

@Chris van den Berg 

 

Ik heb vragen over verzuim, die ik graag in het volgende spreekuur zou willen bespreken:

De cijfers per leeftijds- en diensttijdcategorie.

Dit werkt niet zoals het rapport dat je ooit in RB hebt gemaakt. Het lijkt op een momentopname, er wordt geen rekening gehouden met wijzigingen tijdens de geselecteerde periode.

Daarnaast wordt uitgegaan van de situatie op het draaimoment, er wordt niet gekeken naar de geselecteerde peildatum/periode en dit geldt niet alléén voor verzuim.

 

Hulp bij formule om probleem op te lossen

Het bovenstaande probleem (dat bij leeftijd en diensttijd wordt gekeken naar de situatie op het draaimoment) is een algemeen probleem. Ik heb daarom al geprobeerd om zelf een formule te verzinnen die verwijst naar een slicer, maar dat lukt mij zelf niet en zou daar graag hulp bij hebben.

De berekening die jullie hanteren voor de ziekmeldingsfrequentie

Daar heb ik onderstaande mail over gestuurd en die vraag staat nog open.

Hi Chris,

Er is toch iets vreemds aan de hand met de verzuimfrequentie.

Als ik 1 maand selecteer waarin 1 medewerker 1 keer verzuimt, is de frequentie m.i. bij die medewerker 1 en voor de sector 1 gedeeld door het aantal medewerkers. Dit is ook wat ik terugzie in de cijfers in het MI-verzuimrapport dat jij hebt gemaakt in Report Builder.
In YFR is de frequentie bij de medewerker die 1x verzuimt 11,7742 en voor de sector 11,7742 gedeeld door het aantal medewerkers.
Het CBS geeft bij het begrip Meldingsfrequentie ziekteverzuim aan dat dit wordt omgerekend naar jaarbasis en dat kwartaalcijfers dus worden gecorrigeerd voor de lengte van de periode.
Nu kan ik mij voorstellen dat 1 ziekmelding in een maand op jaarbasis op 11,7742 uitkomt, maar als ik de frequentie in een bepaalde maand opvraag moet dit toch weer worden teruggerekend naar een maand?
Dit gebeurt niet en volgens mij is dat echt een fout in de formule. Of snap ik het niet?
Kun jij s.v.p. de formule die in YFR wordt gebruikt aan mij doorgeven? Ik kan het nu iig niet uitleggen aan de organisatie. Alvast bedankt.

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg 

Ik probeer een rapport te bouwen voor onze financiële afdeling. In januari moeten zij voor de accountants een rapport uitdraaien met het verlofsaldo van de verschillende verlofsoorten en het bijbehorende bruto uurloon. De rapportage in de report builder zag er als volgt uit.

Persoonsnummer

Naam Volledig

Naam Org Eenheid

ADV

AGV

OSV

PAB

STA

TVT

V12

V13

VAK

WET

Saldo

Bruto Uurloon

Verlofwaarde

 

Ik probeer onderstaand rapport na te bouwen. Ik heb de rapportage in Youforce reporting opgeslagen “Verlofsaldi financiën oefenrapport”. Het lukt mij niet om de kolommen bruto uurloon en verlofwaarde toe te voegen achter de kolom saldo.

Als ik het bruto uurloon toevoeg komt hij in de eerste kolom te staan op dezelfde rij als de verlofuren en is er geen berekening.

Wat gaat er niet goed. 

 

 

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

is het ook mogelijk dat er een slicer komt voor rubriekwaarde datum?

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

Is het op een of andere manier toch mogelijk om salarisresultaten te combineren met verlof?

Het is gebleken dat uc 2275 uit gemal niet altijd overeenkomt met het aantal opgenomen BOV-uren.

Graag wil ik hier een rapport voor maken zodat de verschillen snel te achterhalen zijn.

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

@Chris van den Berg 

Kan het kloppen dat het veld "nieuwe ziektegevallen" niet als filter en als slicer te gebruiken is?

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

Het lukt me nog niet om de leidinggevende te koppelen aan een specifiek rapport. Vraag van 3 oktober, de verzuimdata laat ik al buiten beschouwing.

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg  in het Standaard Verzuimstatistieken rapport geven sommige OE's meer Nieuwe ziekmeldingen in een periode dan mijn RB-variant (door Lara gebouwd). In HRSS/BO4 zie ik het aantal dat overeenkomt met mijn rapport. Kan het zijn dat de filter op Nieuwe ziekmeldingen niet goed staat, ik heb idd 1 ziekmelding die als Doorlopend gekenmerkt wordt...

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

Ik schuif deze vraag maar meteen door voor de volgende keer. 

Het lukt me nog niet om de leidinggevende te koppelen aan een specifiek rapport. Vraag van 3 oktober, de verzuimdata laat ik al buiten beschouwing.

 

 

 

 

Yvonne1261
CONTRIBUTOR ***
door Yvonne1261

Is het mogelijk om dit een keer op een andere dag te plannen? 

A_Bennink
CONTRIBUTOR **
door A_Bennink

@Chris van den Berg 

Met de Minx formule die je dinsdag hebt gegeven kan ik het probleem helaas niet oplossen.

Ik krijgt Datediff er niet in verwerkt.

 

Ik snap niet waarom het volgende niet werkt.

Bij deze werkende formule wil ik Today vervangen door Reference date:

IF(DATEDIFF(Contract[Date_in_service_CAO],Today(),Month)>=6,"Ja","Nee")

 

Dit geeft echter de volgende foutmelding, wat mij verbaast, omdat deze kolom in de formule met Today geen probleem geeft. 

 

A_Bennink_1-1699609797534.png

 

A_Bennink_0-1699609705707.png

Kan jij nog even meedenken? Alvast bedankt.

 

Edwin Schuijt1
CONTRIBUTOR ***
door Edwin Schuijt1

We willen een rapportage maken van alle opleidelingen (obv functie) die ziek zijn geweest in periode x.

Daarvoor maken we een overzicht van medewerkers met daarbij hun verzuimgegevens (startdatum dossier, ziektetijdvakken etc.).

Vervolgens willen we filteren op functie (leerling verpleegkundige, psycholoog in opleiding tot.. etc.).

 

We willen het overzicht draaien over bijv. 1-1-2022 t/m 31-12-2022.

Als we dit doen aan de hand van de tabellen dienstverband en verzuimgegevens, dan krijgen we iedereen te zien die NU opleideling is, met daarbij de verzuimgegevens van de periode 1-1-2022 t/m 31-12-2022.

In plaats daarvan willen we iedereen zien die in de periode van 1-1-2022 t/m 31-12-2022 opleideling WAS, met daarbij de verzuimgegevens van de periode 1-1-2022 t/m 31-12-2022.

 

De tabellen historie en verzuim zijn niet combineerbaar.

De tabellen inzet en verzuim zijn niet combineerbaar.

 

Hoe krijgen we alsnog het gewenste overzicht?

Edwin Schuijt1
CONTRIBUTOR ***
door Edwin Schuijt1

Wij hebben een rapport van de AGB codes van medewerkers met de waarde en de ingangsdatum. Ik zie nu de hele historie, maar ik wil alleen de waarde en ingangsdatum zien van de laatst ingevoerde mutatie. In bijgaand voorbeeld wil ik alleen de gele regel zien. De waarden komen uit de map Systeemmutaties vandaan. AGB ingang.PNG

A_Bennink
CONTRIBUTOR **
door A_Bennink

Is deze optie ook in YFR te zien?

 

A_Bennink_0-1699964967005.png

 

 

Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***
door Noortje Wester

Een vraag voor 21 november: Ik krijg nog steeds geen juist rapport met historische data, zie mijn reactie op  Eerste / laatste functie / OE uitdaging - Visma Community

 

Ook filteren binnen dit rapport op arbeidsrelatie geeft een vertekend beeld: Een medewerker die een onbepaalde tijd contract had, is overgegaan naar 'Uitkering etc', die hoeft dus niet in de lijst maar komt er wel in omdat het in de historie op OT stond.

 

Filteren op uitdienst datum lukt ook niet goed, maar dat kan aan mijn gebrek aan kennis liggen. 

Dit gaat over ons rapport 'SA-999 Verlofmodule - CU'

Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***
door Noortje Wester

Wat is de logica van 'Laatste uitdienst datum'? Ik vond ergens op dit forum wel dezelfde vraag maar geen antwoord.

Voorbeeld 1: 

Medewerker heeft 4 dienstverbanden, de eerste 3 zijn Onbepaalde tijd, achtereenvolgend, de 4de is Inhuur. De drie OT contracten krijgen dezelfde 'laatste uitdienst datum' en dienstverband nr 4, inhuur, de eigen datum.

Conclusie: alleen binnen dezelfde arbeidsrelatie wordt dezelfde laatste datum gehanteerd

 

Voorbeeld 2:

Ook 4 dienstverbanden, 1 en 2 zijn OT, dan inhuur, dan weer OT.

Nummer 1 en 2 krijgen dezelfde laatste datum. Nummer 3 (inh) de eigen datum en nummer 4 ook de eigen. 

Conclusie: zoals bij voorbeeld 1 maar alleen als er niet nog een andere arbeidsrelatie tussendoor komt? 

Ik weet het niet zeker maar wil graag begrijpen hoe het werkt, voordat ik verkeerde conclusies ga trekken.

 

In rapport 'SA-999 Verlofmodule - CU' heb ik deze voorbeelden in een verborgen tabje gezet.

TvanOudenaarden
CHAMPION *
door TvanOudenaarden

@Chris van den Berg 

Kan ik vanmiddag ook aansluiten als ik een vraag heb over het inrichten van de autorisaties? 
Stel:
MGR A moet in Self Service mutaties kunnen doen voor Afdeling A &B en voor afdeling C,D en E niet
In Reporting moet MGR A Afdeling A,B,C,D en E kunnen zien.

Hoe kan ik dit inrichten?

 

A_Bennink
CONTRIBUTOR **
door A_Bennink

@Chris van den Berg 

 

Hoe kan ik een slicer maken met vrije rubriekcodes (dus niet de waardes), zoals in dit RB-rapport? Ik wil dus de rubriekcodes kunnen selecteren, zodat alleen de medewerkers waarbij de geselecteerde rubriekcodes gevuld zijn worden getoond.

 

A_Bennink_0-1700825857212.png

 

A_Bennink
CONTRIBUTOR **
door A_Bennink

@Chris van den Berg 

 

Wat is de formule die jullie gebruiken voor status dienstverband? Deze geeft niet de juiste aantallen medewerkers.

Misschien kan ik deze zelf aanpassen.

Ik heb zelf wat uitgeprobeerd met slicers: in dienst vóór en uit dienst ná, maar dan neemt hij de medewerkers waar geen uitdienstdatum staat niet mee. Ik zie geen mogelijkheid om of = leeg toe te voegen in een slicer.

 

PS) Er staat ook nog een andere formule vraag open, waar ik echt mee aan de slag moet (gemaild op 14-11 n.a.v. het vragenuurtje die dag). Kun je dit dinsdag ook terugkoppelen? Alvast bedankt.

A_Bennink
CONTRIBUTOR **
door A_Bennink

@Chris van den Berg 

 

Het lukt mij niet om bij matrixtabellen de rijen naast elkaar te krijgen, deze moeten worden uitgevouwen. Ik wil diverse gegevens naast elkaar zetten, zoals  in dit voorbeeld:

 

A_Bennink_0-1701087645384.png

A_Bennink_1-1701087725046.png

 

Hoe pak ik dat aan?

 

A_Bennink
CONTRIBUTOR **
door A_Bennink

@Chris van den Berg 

 

Ik moet een RB-bestand in YFR maken. Het lukt mij niet om hier de juiste historie aan te hangen, zo loop ik er bijvoorbeeld tegenaan dat postadres en vrije rubrieken dienstverband niet historisch zijn.

Ik heb het zowel met een operationeel als een analytisch rapport geprobeerd. Bij de laatste heb ik jaar - maand toegevoegd, maar dat lijkt ook niet te kloppen. Bovendien wil ik niet alles op aparte regels, maar dat alles van de werknemer op één regel voor de geselecteerd periode(n).

 

Kun je mij hier dinsdag mee helpen? BVD

 

 

A_Bennink_0-1701088211791.png

A_Bennink_1-1701088244897.png

 

 

Svanbenthem
CONTRIBUTOR **
door Svanbenthem

@Chris van den Berg 

 

Ik zou jou een bestand mailen i.v.m. duur van de verwerking van een rapportage.

Waar kan ik het naartoe mailen?

door Chris van den Berg

@Svanbenthem  christiaan.berg@visma.com