Mijn Communities
Help

Wekelijkse Rapporten Uurtjes in 2024!!

door Chris van den Berg

In januari is het wat stiller geweest, maar in februari gaan we gewoon door. Het wekelijkse rapporten uurtje is terug!

 

Kom je er niet uit bij het bouwen van rapporten? Heb je een extra paar ogen nodig bij het bouwen van een nieuw rapport? Tijdens dit uur kun jij je vraag aan mij en de mede deelnemers stellen. We hebben gezien dat in veel gevallen we jou ook echt verder kunnen helpen.

 

De dag en het tijdstip van het rapporten uurtje is veranderd. Er zijn namelijk ook anderen die graag willen aansluiten maar niet konden op het op de dinsdag.

 

Vanaf 8 februari is het rapporten uurtje iedere donderdag om 13:00.

 

Na een aantal keer zullen we opnieuw afwegen wat het meest geschikte moment is.

Link naar de online meeting:  meet.google.com/akd-uzzw-pez

In het tabblad Events  op deze community kun je zien wanneer de komende rapporten uurtjes plaats zullen vinden.

 

Alle vragen die van te voren worden gesteld krijgen voorrang. Stel je vraag in een reactie op dit artikel!

119 Opmerkingen
Hanneke Wiersma
CHAMPION *
door Hanneke Wiersma

@Chris van den Berg 

Ik ben bezig met de expressie om te kunnen filteren op jaren uit een datum veld.

 

 

Helaas krijg ik steeds een foutmelding. Wil jij eens kijken naar deze expressie:

 

 

 MINX(
'Contract Custom Fields',
Switch(TRUE(),
AND([Datum uit dienst (P00830)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),
[Datum uit dienst (P00830)]>=MIN('Reference date filters'[Date])),
1,
0

 

 

HannekeWiersma_0-1715673150550.png

Dit is de foutmelding die ik steeds krijg

 

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***
door Marc Struver

 

Hallo,

Ik heb een vraagje over een rapport o.b.v. de actieve signalering;

Op het moment dat de actieve signalering gerealiseerd is krijg ik twee regels  per persoonsnummer, 1 regel met status TR (Te Realiseren) en 1 regel met status G (Gerealiseerd).

Bij realisatie wil ik echter alleen de gerealiseerde regel zien. Lukt vooralsnog niet, ook niet als  ik bij Status kies voor laatste status. Want dat is dan alleen de laatste status van die regel. Hoe realiseer ik in een rapport dat enkel de regel met de laatste status wordt getoond?

Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***
door Noortje Wester

Ik gebruik in een rapport onderstaande formule, om ziektijdvak plus 1 dag te berekenen. Dit gaat bijna altijd goed maar in een enkel geval levert dit een leeg veld op. Chris gaf ooit aan dat DATEADD niet altijd werkt, maar bijvoorbeeld EDATE beter gaat, maar dat gaat in maanden. Is er een andere formule om 1 dag bij een datum op te tellen die wel altijd werkt?

 

'format(DATEADD('Sickness case detail'[Date end],1,DAY),"dd-mm-yyyy")

door Jeroen Westerneng

hoe moet je de entiteit overige informatie -> verversdatum gebruiken

Anja Brouwer1
CHAMPION ***
door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg Ik heb de Co2 enquête ingevuld in selfservice en nu vraag ik mij af waar de 51 km vandaan komt. Ik ben de enige die deze heeft ingevuld en het zou 68 km moeten zijn als je het rekentool van selfservice gebruikt en 55 km als je de data uit HR core haalt.

AnjaBrouwer1_0-1715848588116.png

 

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg , kun je me op weg helpen:

binnenkort moeten er ivm nieuwe CAO voor de hele populatie mutaties doorgevoerd worden (TWK 1-1-2024). ik heb een overzicht nodig van de hele populatie met de laatste waarde van P00404, P00504, P01151 en P01161 met per rubriek de meest recente ingangsdatum. beter nog: alle mutaties op deze rubrieken vanaf 1-1-2024 met waarde en ingangsdatum, maar ik zou al blij zijn met "huidige waarde met ingangsdatum"

- via Systeemmutaties krijg ik alleen de medew bij wie een mutatie heeft plaatsgevonden (tabblad Systeemmutaties) en dus niet de volledige populatie. 

- als ik de gegevens uit Dienstverband haal  en combineer met Gewijzigde velden uit Dvb historie mis ik de laatste wijzigingsdatum van P00504 (inschalings%) en P00404 (%deelbetrekking). als ik voor FTE datum wijziging (Gewijzigde velden) kies (wat ik eigenlijk niet wil vanwege afronding) krijg ik een foutmelding (niet te combineren).

- als ik kies voor Dienstverband historie kan ik nog steeds niet de ltste wijzigingsdatum van P00504 opvragen. als ik van deze velden steeds de Meest recente filter in de visualisatie krijg ik veel regels per medew met irrelevante info (tabblad dvb historie, Carthesisch product??)

- omzetten naar matrix helpt ook niet: van P01161, P01151 en P00504 kan ik alleen Maximum filteren en dat is niet altijd de waarheid (ik heb een aantal jaar geleden 111,11% gewerkt (P001151), nu 100% - filter op Max geeft 111,11%). voor P00404 kan ik weliswaar kiezen voor Eerste of Laatste, maar 1e is blijkbaar niet gelijk aan "oudste" en Laatste is blijkbaar niet gelijk aan Meest recent/huidig... (tabblad matrix, pnr 72 - eerste is huidig, pnr 457 - eerste is oudste, pnr 562754 - eerste is huidig)

 

hoe krijg ik nou de huidige waarde van deze rubrieken met de meest recente ingangsdatum voor de hele populatie 

dit geldt trouwens voor alle rubrieken: waarde per rubriek met bijbehorende ingangsdatum

 

Carolien Diepen
CONTRIBUTOR ***
door Carolien Diepen

@Chris van den Berg Is er zo meteen een rapportenuurtje? Ik zie het niet bij events staan.

door Chris van den Berg

Bedankt voor alle input weer. Rapporten uurtje is er zeker weer vandaag. Start over 15 minuten!

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

ik zie de optie indeling met interval niet meer terug onder rijkoppen.

Waar kan ik dit nu vinden?

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg, hoe kan ik makkelijk filteren op "ongelijk aan indienst datum" bij de velden uit Gewijzigde velden. ik zoek iets als "Bruto salaris datum wijziging is groter dan (of ongelijk aan) Datum in dienst". en dan natuurlijk voor alle datumvelden deze mogelijkheid.

Anja Brouwer1
CHAMPION ***
door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg  afgelopen dinsdag hadden we het over het medewerkers aantal in de rapportage, dat als je per 1-7-24 rapporteerde je toch het medewerkers aantal per 1-1-2024 moest opgeven. Echter staat in de handreiking voor werkgevers Gegevensverzameling werkgebonden personenmobiliteit op pagina 9.

"de peildatum voor het bepalen van het aantal werknemers is 1 januari van het jaar waarover u rapporteert (of 1 juli 2024 als u in dat jaar voor een halfjaar-rapportage kiest)". 

 

Bovenstaande even ter info omdat de meningen in de groep hierover verdeelt zijn.

Jolanda van Logten
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda van Logten

Ik wil graag een eenvoudig 🙂 rapport:

Kolommen: Formatie - Bezetting - Onderbezetting - Overbezetting

Totalen per team

 

Formatie in FTE

Bezetting in FTE

Overbezetting in FTE

Onderbezetting in FTE

Totaal Ambtelijke organisatie

700

600

100

 

Totaal Domein Bedrijfsvoering

100

80

20

 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Uitfaseren Report Builder (klasieke rapporten) en salarisoverzichten miv 1 november 2024.

We gebruiken Report Builder nog naast Youforce Reporting voor medewerkers van de salarisadministratie.

Eigenlijk alleen nog voor controle salarismutaties en de reden is dat de salarismutaties near realtime zijn in Report Builder.

Binnen Youforce Reporting kan het bij ons meer dan 1 uur duren voordat de dataset is bijgewerkt. Dat is te lang.

Ik snap deze move, maar hoop wel tegen die tijd dat de synchronisatie goed is opgeschaald:-)

door Jeroen Westerneng

hoe moet je de entiteit overige informatie -> verversdatum gebruiken

door Chris van den Berg
Er is vandaag geen rapporten uurtje. Volgende week ben ik er weer.
door Jeroen Westerneng

ik heb in powerbi verschillende startdate en enddates voor een persoon. Dit komt uit de inzetten entiteit. 
een voorbeeld:
startdate 1-7-2010 met enddate 31-3-2022
startdate 1-4-2022 met enddate 31-3-2025
startdate 1-4-2025 zonder enddate

Hoe kan ik in een dax formule de regel selecteren die nu actueel is EN de daaraan voorafgaande regel.

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Jeroen Westerneng Die informatie kun je in een aparte tabel toevoegen zodat je kunt zien wanneer de data voor het laatst is bijgewerkt in het rapport.

 

cvanstijn_1-1716447801406.png

 

cvanstijn_0-1716447731096.png

 

Annelies
CONTRIBUTOR **
door Annelies

@Chris van den Berg Ideetje: kunnen we de vragen en antwoorden die hier langskomen (en in de wekelijkse overleggen) in een soort wiki verzamelen? Dat is makkelijker terugzoeken. Mooie aanvulling op tutorials (video's). 

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg , hoe komt het dat exporteren soms niet beschikbaar is, zie Formatie per afdeling