Mijn Communities
Help

3e Algemene update PD HR Self Service 29-11-2022

door Daniel_van_Bendegem (Bijgewerkt ‎07-12-2022 17:50 door Wijnand van Plaggenhoef VISMA )

Business Split

Zoals in de vorige 2 updates besproken zijn wij bezig met de business split. Afgelopen 2 weken hebben wij hier veel vooruitgang op geboekt. Inmiddels zijn we bijna klaar en we verwachten deze week de laatste dingen hiervoor te doen. Na de afronding van de business split zullen wij meer capaciteit hebben voor de stabiliteit en performance issues, en ook voor de SLA issues.

 

4Me onderhoud

Sinds donderdag 24-11-2022 18:00 uur is er groot onderhoud gepleegd aan 4me. Dit kan duren tot gisteren (28-11-2022) 24:00 uur. Hierdoor kan u hinder ondervinden bij het indienen, wijzigen of raadplegen van tickets. In dit en dit bericht hebben wij hier meer informatie over gegeven.

 

Performance en Stabiliteit

Ook afgelopen weken hebben wij gewerkt aan de performance en stabiliteit van Self Service. Momenteel zijn wij bezig met een verbetering op de workflowdefinitie tegel. De laad tijden van deze pagina’s namen veel tijd in beslag. Om de pagina weer te geven worden gegevens gedownload. Dit downloaden duurde erg lang.

 

Afgelopen weken zijn wij bezig geweest met het maken van een verbetering. Deze verbetering zal deze week uitgebracht worden. Het tonen van de pagina’s zal hierdoor veel sneller gaan. In sommige gevallen zien wij een verbetering van meer dan 10 seconden.

 

Na het uitbrengen van deze verbetering zullen wij verder gaan met andere verbeteringen. Meerdere klanten hebben een .HAR bestand aangeleverd. Aan de hand van deze bestanden zullen wij kijken wat de volgende verbetering is waar wij aan gaan werken.

 

Ook afgelopen weken hebben een aantal klanten nog te maken gehad met de “Unknown Error” bij het opslaan van de rekenbladen. De verbeteringen hiervoor hebben nog niet alle oorzaken verholpen. Wel zien wij dat het aantal meldingen sterk is verminderd. Wij zijn nog bezig met dit verder te onderzoeken en verbeteringen aan te brengen.

 

Wij zien dat de meldingen van afgelopen weken vooral nog voor komt vanwege problemen in ons netwerk. Wij zijn bezig met het netwerk team om deze problemen op te lossen.

 

Uitfasering HR Core Education

Afgelopen week is dit bericht geplaatst op de community. Vanaf 01-01-2025 zal HR Core Education helemaal uit gefaseerd zijn. Bovenstaande link geeft u meer informatie over waarom en wat de stappen hiervoor zijn.

 

Vanwege deze uitfasering zullen wij ook geen nieuwe functionaliteit meer uitbrengen voor HR Core Education. Uiteraard blijven wij wel werken aan het oplossen van bugs, en storingen. Wanneer een verbetering voor HR Core Beaufort ook 1 op 1 overgenomen kan worden voor Education zullen wij dit ook door voeren. Maar verbeteringen voor alleen Education zullen niet meer plaats vinden.

 

Dit betekend ook dat wij Ideeën in op de community die specifiek voor Education zijn zullen afsluiten. 4Me tickets die gaan over verbeteringen zullen wij ook gaan afsluiten. Uiteraard blijven de 4Me tickets voor het oplossen van problemen open staan.

 

Afstand Berekening

Onlangs zijn we overgestapt naar de Here.com als nieuwe provider voor de afstandsberekening. Dit is de provider die ook de gegevens voor onze oude provider, Webservices, aanlevert. Wij zien echter dat sommige adressen niet door here.com worden herkent, terwijl dit wel geldige adressen zijn. Deze adressen werden eerder wel door Webservices herkent.

 

Wij hebben al een lange lijst van adressen aan here.com doorgegeven voor onderzoek. Zij geven alleen aan dat dit onderzoek nog wel even kan duren. De standaard doorlooptijd is 2 tot 3 maanden. Wij zijn in overleg met Here.com om dit te versnellen.

 

Daarnaast hebben we ook de route berekening verbeterd. Het gebeurde soms dat de berekende route over een zandpad liep. Wij hebben een aanpassing gedaan waardoor dit soort wegen alleen worden gebruikt wanneer dit echt niet anders kan.