Mijn Communities
Help

Release 15-01-2024

door Christiaan Sluis (Bijgewerkt ‎19-01-2024 10:14 door Christiaan Sluis VISMA )

Vanavond rond 20:10 uur hebben wij een release gedaan. Dit betrof dezelfde release die in de middag onverwacht afgebroken werd en voor verstoring zorgde. Normaliter gaan deze releases zo dat de gebruikers hier niets van merken, maar vandaag ging dat anders. Wij zullen dit in onderzoek nemen en zo nodig de volgende release van dit component aankondigen en buiten kantoortijden uitvoeren.

 

Deze release was gericht op het toevoegen van extra logica bij het ophalen van de Global User ID. Dit stelt ons in staat om beter te reageren op de wisselende tijd die jullie als verschillende organisaties ingesteld hebben staan. Wij verwachten dan ook dat we de verstoring binnen korte tijd kunnen sluiten.

6 Opmerkingen
Henk1
CONTRIBUTOR ***
door Henk1

Dag @Christiaan Sluis 

 

Is het mogelijk dat je berichten mbt releases ook plaatst onder het label Releases? 

door Christiaan Sluis

Dag @Henk1,

 

Wij zijn nog op zoek naar, over de gehele community gezien, beste manier om aankondigingen te doen. Het berichttype Releases wordt vooral gebruikt voor applicaties met een maandelijkse release structuur. Die releasemomenten staan al vast voor het hele jaar en de berichten gaan primair over de inhoud.

 

Bij applicaties zoals Self Service doen wij doorlopend releases en willen wij jullie dan ook zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de timing of reden als dit invloed op onze gebruikers heeft. Dat kan met het oplossen van bugs, het verbeteren of ontwikkelen van functionaliteiten, of als het gaat om een frontend release die mogelijk een korte, kleine dip in performance kan veroorzaken. De aankondiging hiervan of de toelichting van de functionaliteit past daarmee beter in de categorie Nieuws. Daarbij passen we het label Releases toe. Als je daar op klikt/zoekt kun je je daarop in het bijzonder abonneren.

Henk1
CONTRIBUTOR ***
door Henk1 (Bijgewerkt ‎22-01-2024 13:21 door Henk1 )

Goedenmiddag @Christiaan Sluis 

 

Dank voor je toelichting. Ik kan prima leven met het label Releases, maar pas het dan ook consequent toe.

 

Zo zijn onder de Nieuws sectie de releases voor 30-10-2023 niet gelabeld met Release.

Daarnaast zijn de releases onder de Releases sectie ook niet gelabeld met Release.

En sommige items zijn gelabeld met Release maar gaan over iets anders, bijvoorbeeld deze.

 

Als ik het label Release aanklik verwacht ik een totaaloverzicht van alle wijzigingen die zijn gedaan, ik verwacht niet dat ik op verschillende plekken moet gaan kijken of en wat er is gebeurt. 

door Christiaan Sluis

Dag @Henk1,

 

Bedankt voor je feedback en je grondige onderzoek. Het noemde artikel gaat wel degelijk over een release, maar niet als aankondiging.

 

Oudere artikelen, van vóór deze werkwijze, zijn inderdaad niet met terugwerkende kracht gelabeld. In principe zou dat ook niet meer hoeven omdat die informatie al lang bekend is. Daarbij erken ik dan wel dat er behoefte is aan meer consistentie hierin.

Henk1
CONTRIBUTOR ***
door Henk1

Dag @Christiaan Sluis , niet om op alle slakken zout te leggen maar de release die vandaag op Nieuws is geplaatst is ook niet gelabeld met de Release tag.

 

Henk1_0-1706034961090.png

 

door Christiaan Sluis

@Henk1 ,

Je hebt helemaal gelijk en ik heb het gecorrigeerd.