Mijn Communities
Help

HR Core online & Verzuim Management: Toegewezen taken uitvoeren met notitie is nu beschikbaar!

door Marc Draaijers (Bijgewerkt ‎05-12-2023 17:02 door Marc Draaijers VISMA )

Met de overgang naar Mijn Youforce willen we jullie stap voor stap meenemen in het (verder) in gebruik nemen van processen die beter passen bij het gebruiksgemak en het nieuwe uiterlijk van Mijn Youforce. Zo hebben we al een vernieuwd ziek- en herstelmelden proces voor de manager.

En daar hebben we aan toegevoegd: Toegewezen taken uitvoeren met notitie.

 

Voorwaarden

Dit vernieuwde proces is alleen te gebruiken wanneer je gebruik maakt van HR Core Beaufort Online, Verzuim Management en het vernieuwde ziek- en herstelmelden proces. De ziekteverzuim module binnen de Youforce app is namelijk het vertrekpunt voor de ‘toegewezen taken uitvoeren’ functionaliteit.

 

Twee vliegen in één klap
Een voordeel van het vernieuwde ziek- en herstelproces is dat deze via Mijn Youforce op de laptop / desktop gebruikt kan worden, maar ook in de Youforce App op de mobiel.
En met de Toegewezen taken uitvoeren met notitie kan je direct een notitie toevoegen en je verzuimtaak afronden #HRin60seconden


Wat zijn de voordelen van het ziekmelden via Mijn Youforce / Youforce App?Toegewezen taken uitvoeren mobile.png

  • Direct overzicht van zieke medewerkers;
  • Direct deelherstel kunnen invoeren na de ziekmelding (niet moeten wachten op een sync vanuit HR Core Beaufort Online); 
  • Het telefoonnummer van de medewerker staat in de app, zodat je direct kunt bellen vanuit de app;
  • Op een zeer intuïtieve wijze notitie toevoegen en je verzuimtaak afronden.

 

Aan de slag
Het vernieuwde proces kan in gebruik genomen worden via de Youforce app, waardoor dit proces ook via Mijn Youforce beschikbaar is.

 

In de handleiding hebben we uitgebreid beschreven hoe de nieuwe functionaliteit in gebruik genomen kan worden, hieronder staat de activatie in het kort stap voor stap beschreven

 

Stap 1: Activeer de Youforce app. In dit artikel staat beschreven hoe je de app activeert. 

 

Stap 2: Richt het proces ziekteverzuim in in de Youforce app. In deze handleiding staat uitgelegd hoe je als beheerder het ziekteverzuimproces kunt inrichten en in gebruik nemen.

 

Stap 3.
Autorisatie toekennen in autorisatiebeheer, voeg de volgende rechten toe

  • Bij de applicatie Verzuim Management,
    het recht Toegewezen taken uitvoeren toevoegen.
  • Indien nog niet ingericht, bij de applicatie Ziekteverzuim,
    het recht Ziekte registreren toevoegen. 

 

Stap 4. Gebruikers dienen ook een gebruiker in de bestaande Verzuim Management module te zijn met een rol en betrokkenheid, zodat ze taken toegewezen krijgen. Kijk voor meer informatie in de handleiding.

 

Stap 5: Communiceer intern dat de collega’s met verzuimtaken deze taken nu ook met een notitie uit kunnen voeren via de Youforce app en Mijn Youforce.

 

Of wil je weten wat je nog meer kan doen met de Youforce app, bekijk dan de pagina over de Youforce app.

 

Toegewezen taken uitvoeren desktop.png

 

15 Opmerkingen