Mijn Communities
Help

Update: Verzuimtaken met plandatum ver in de toekomst niet meer zichtbaar op Mijn Youforce

door Marc Draaijers (Bijgewerkt ‎22-12-2023 09:19 door Marc Draaijers VISMA )

Update 23-12-2023 9:15 uur: De verbetering is zojuist ge-released.

 

In de ochtend van vrijdag 22 december voeren we een tussentijdse verbetering door die er voor zorgt dat gebruikers geen taken meer in de verre toekomst te zien krijgen in hun Inbox op Mijn Youforce. 

Achtergrond

Zoals vermeld in dit artikel zijn we vanuit Verzuim Management druk bezig om aan te sluiten op de nieuwe Mijn Youforce inbox. Tot die tijd krijgen gebruikers voor Verzuim Management nog dezelfde lijst taken te zien die ze ook zagen in het Youforce portaal. Deze takenlijst liet per medewerker per type dossier (Verzuim, zwangerschap, preventie, WIA) de eerst volgende uit te voeren taak zien. In de praktijk komt dat meestal neer op 1 taak per medewerker. Voor professional gebruikers die in Verzuim Management betrokkenheid hebben over een grote groep medewerkers en pas lang na de start van een verzuimdossier een actie in Verzuim Management hebben, kon dit resulteren in lange lijst met taken met steeds één taak per medewerker ver in de toekomst. 

Tussentijdse verbetering

De tussentijdse verbetering die we morgen doorvoeren zorgt ervoor dat de lijst met taken beperkt wordt tot de taken die uitgevoerd moesten worden in het verleden tot 2 weken in de toekomst. de lijst zal nog steeds de eerst volgende uit te voeren taak per medewerker per type dossier (Verzuim, zwangerschap, preventie, WIA) tonen. Deze tussentijdse verbetering biedt tevens een oplossing voor dit idee en dit forumbericht. Daarnaast is er ook een kleine fout opgelost die ervoor zorgde dat taken die heropend waren niet getoond werden. 

 

Toekomst

Als we gereed zijn met de ontwikkeling om aan te sluiten op de nieuwe Mijn Youforce Inbox zullen gebruikers in lijn met de standaard lijst taken zoals getoond in de nieuwe 'verzuimtaken' functionaliteit alle toegewezen taken met een plandatum uit het verleden zien (te laat) tot twee weken in de toekomst.