Mijn Communities
Help

8.21 - Eigen rapporten toevoegen in invoervensters

door sanderdercksen

Stel u hebt een aantal varianten gemaakt van het rapport Pakbon en u wilt vanuit een verzending direct een van deze varianten kunnen afdrukken. Met Visma.net 8.21 is een nieuw venster beschikbaar waarin u uw eigen rapporten aan bestaande invoervensters kunt toevoegen.

Voorbeeld

In het  venster Overzicht rapporten heb ik een aantal varianten gemaakt van het rapport Pakbon. Deze rapporten heb ik via de report designer bewerkt om ze voor een ander doel te kunnen inzetten. In het venster Verzendingen wil ik deze varianten direct kunnen oproepen. Daarvoor open ik het nieuwe venster Add report to screen (Toevoegen rapporten aan venster). Hier selecteer ik het venster Verzendingen en vervolgens moet ik een status kiezen waarbij ik mijn eigen rapporten wil kunnen oproepen. Ik selecteer de status Open.

Vervolgens selecteer ik de rapporten die ik in deze status wil kunnen oproepen en daarbij kan ik per rapport nog een eigen omschrijving vastleggen. 

image.png

Gevolg hiervan is dat in het venster Verzendingen via de knop Rapporten nu twee extra rapporten beschikbaar zijn om direct af te drukken.

image.png

16 Opmerkingen