Mijn Communities
Help

Nieuw: kostprijs beschikbaar in Stuklijsten

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎02-04-2024 16:42 door sanderdercksen VISMA )

In het venster Stuklijsten is het nu mogelijk om zowel de totale kostprijs als de kostprijs van de individuele onderdelen te bekijken. Deze toevoeging maakt het gemakkelijker om tijdens het samenstellen van de stuklijst de uiteindelijke kostenprijs van het eindproduct te bepalen.

 

Indien de kostprijs nog niet beschikbaar is in de stamgegevens van het artikel, kan deze handmatig ingevoerd worden om een schatting van de totale kostprijs te maken. Het is echter belangrijk om te onthouden dat dergelijke handmatig ingevoerde kostprijzen niet worden opgeslagen in de stuklijst.

 

sanderdercksen_0-1712059407498.png

 

6 Opmerkingen
Coen
CONTRIBUTOR **
door Coen

@sanderdercksen Top! We gaan het direct testen

ReneQ1
CONTRIBUTOR ***
door ReneQ1

@sanderdercksen,  We hebben dit getest, maar de niet voorraad houdende artikelen (tabblad 2) worden niet in de optelling meegenomen. Ook deze artikelen bepalen de totale kostprijs van het samengestelde artikel.

door sanderdercksen

Hoi @ReneQ1 je hebt helemaal gelijk... op dit moment zijn het alleen de voorraadartikelen die meegenomen worden in de kostprijs berekening. Ik ga dit proberen mee te nemen in een toekomstige update. 

Bedankt voor je feedback.

atdejong
CONTRIBUTOR **
door atdejong

@sanderdercksen Goedemiddag Sander, bij ons wordt de kostprijs niet berekend. Totale kosten en de kosten op regelniveau staan allen op 0.

De kostprijzen bij de verschillende artikelen op de artikelkaart zijn wel gevuld.

Screen Shot 05-14-24 at 04.59 PM.JPG

door sanderdercksen

Hoi @atdejong, dit kan te maken hebben met het feit dat er geen standaard artikeltype in het venster Voorkeuren Voorraad is vastgelegd. Je kunt hier voor zowel voorraad- als niet-voorraadartikelen een standaardtype vastleggen. Ik verwacht dat hierna de kostprijs wel getoond zal worden. 

atdejong
CONTRIBUTOR **
door atdejong

@sanderdercksen Dank je wel Sander, nu werkt het.