Mine produkter
Hjælp

My Visma appen kan nu hentes

af Anonymous (Opdateret ‎12-02-2021 17:16 af Thor Lundehoj VISMA )

Vi kan nu endelig fortælle, at de af jer, der har bestilt og udfyldt skemaet til appen, fra i dag af kan hente My Visma appen i App Store og Google Play. Enkelte har indsendt skemaer med fejl, som vil blive kontaktet af os i løbet af de kommende dage. 

 

Har din virksomhed ikke fået bestilt og udfyldt jeres medarbejderskema?
Så er det første step for at tilgå jer My Visma appen.  I bestiller jeres skema lige her >
Hvis skemaet er udfyldt korrekt, kan I forvente, at medarbejderne er oprettet senest en uge efter, vi har modtaget skemaet.


OBS. Har I i forvejen "Leder- og medarbejdermodulet”
Så skal I ikke udfylde skemaet. Her skal I i stedet sikre jer, at alle medarbejdere er oprettet med telefonnumre i login-modulet, hvis de skal bruge appen.

 

Sådan kommer I i gang

  1. Alle medarbejdere, som er registreret i jeres udfyldte medarbejderskema, modtager en mail med loginoplysninger. (Obs. gælder ikke, hvis I i forvejen har “Leder- og medarbejdermodulet”).
  2. Din organisation er nu klar til at gå i App Store eller Google Play og hente appen
  3. Nu er det tid til, at du informerer dine kolleger om mulighederne med jeres nye medarbejder-app. Hent det kommunikationsmateriale, som du behøver, her»

 

Vær opmærksom, hvis…


I har “Leder- og medarbejdermodulet”

Hvis I har “Leder- og medarbejdermodulet”, som giver ledere og medarbejdere adgang til Visma HR, vil I ikke modtage en velkomstmail. Her skal I i stedet:

 

  1. Sikr, at alle medarbejdere, der skal have adgang til appen, er korrekt oprettet i login-modulet, og at der er angivet et telefonnummer (Det er nødvendigt for at modtage login oplysninger til appen)
  2. Afinstaller jeres eksisterende Visma HR app (hvis I har den liggende på jeres smartphones)
  3. Hent My Visma appen i App Store eller Google Play

 

I allerede har forsøgt at tilgå My Visma appen - men uden held

Her anbefaler vi, at I fjerner appen fra jeres smartphones og henter den på ny. 

Appen har været under udvikling til det sidste, og for nogle har det skabt udfordringer med at tilgå den før i dag.



I har glemt jeres password? 

Har I været koblet til jeres Visma løsninger med automatisk login, kan der være en sandsynlighed for, at I ikke kan huske jeres passwords. Her skal du:

  1. Tryk på “Glemt adgangskode” i appen
  2. Indtast email
  3. Du vil nu få tilsendt et nyt login.

 

I oplever, at saldi ikke fremstår korrekt

Vi har i øjeblikket udfordringer med visningen af saldi i Visma HR - men løser dem løbende. Og da appen trækker visningen fra Visma HR, genspejles de forkerte saldi i appen. Så snart fejlen er rettet til i Visma HR, fremstår data igen korrekt i My Visma appen. Det kan du læse mere om her» 



Vi håber, I kommer godt i gang med brugen af jeres nye medarbejder-app. 

9 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Og når app'en ikke virker, selvom den er hente påny, hvad gør vi så?  Den snurrer bare fortsat uendeligt, men kan ikke hente nogle data overhovedet.

af Thor Lundehoj

Hej @Anonymous,

 

Det kunne godt lyde som om, at appen ikke kan fange jeres data.
Er I blevet sat op til det, enten ved at indsende My Visma skemaet eller ved at have modulet "leder-/medarbejdermodul" / "Selfservice"? 

 

Hvis ikke anbefaler jeg jer at indsende skemaet - det står beskrevet i starten af ovenstående artikel.

Anja Mølgård
CONTRIBUTOR *
af Anja Mølgård

Vi har samme problem som Heidi, med den står og i overblik indlæser uden der sker noget. Vi havde i forvejen appen Visma HR og benyttede den til vores medarbejdere.  Det vil sige, at vi har leder- og medarbejdermodulet. 

Vi har fået at vide, at vi ikke skulle opsætte noget, men nu bliver jeg i tvivl om det er korrekt. 

Hvad skal vi gør for det virker? Vi kan taste fravær fra appen. Det kunne vi ikke i mandags.

af Thor Lundehoj

Hej @Anja Mølgård

 

I artiklen står følgende: 

Vær opmærksom, hvis…


I har “Leder- og medarbejdermodulet”

Hvis I har “Leder- og medarbejdermodulet”, som giver ledere og medarbejdere adgang til Visma HR, vil I ikke modtage en velkomstmail. Her skal I i stedet:

 

  1. Sikr, at alle medarbejdere, der skal have adgang til appen, er korrekt oprettet i login-modulet, og at der er angivet et telefonnummer (Det er nødvendigt for at modtage login oplysninger til appen)
  2. Afinstaller jeres eksisterende Visma HR app (hvis I har den liggende på jeres smartphones)
  3. Hent My Visma appen i App Store eller Google Play

_____________________

 

Har I klaret step 1, og sikret at medarbejderne er korrekt oprettet i login-modulet? 

Anja Mølgård
CONTRIBUTOR *
af Anja Mølgård

@Thor Lundehoj 

 

Ja de er korrekt sat op som pkt. 1 og ja appen er afprøvet afinstalleret og hentet som den nye app.

 

af Thor Lundehoj

Hej @Anja Mølgård,

 

Dette er meget atypisk. Det lyder for mig som en helt ny udfordring.

Jeg har sendt det videre, men hvis jeg kan få dig til at oprette en sag, via dette link: https://crm-forms.bluegarden.dk/Mle/ContactUsOrkide

Så ved vi at den bliver sendt direkte til vores CRM og til teamet som tager sig af det. 

Pialone
CONTRIBUTOR *
af Pialone

Hej Anja og Thor

 

Er der kommet nogen løsning på dette problem?

Jeg har samme udfordring, men kommer heller ikke længere end til indlæsning, der er gået i selvsving.

af Anja Bogaerdt

Hej Pia

Det er ikke et generelt problem, men formentlig en opsætning på din bruger, der skal ændres.

Men det kan vi kun se ved at logge ind på dit system.

 

Gå ind på dette link og vælg punktet 'Skriv til os..' https://community.visma.com/t5/Support-Visma-Lon/bd-p/DK_EN_Visma-Lon_Support

 

 

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hvis man som administrator ikke kan se data i My Visma appen, skyldes det som regel, at administrator ikke har tilknyttet sig eget medarbejdernummer i menupunktet Brugere under Bruger/adgang. Dette kan nemt tilføjes ved klik på redigeringspennen på linjen med administrators brugernavn.

Bemærk: Administrator med tilknyttet medarbejdernummer kan ikke danne fremtidig lønseddel på sig selv i Visma HR.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.