Mine områder
Hjelp

Tilbud og ordre i WebFaktura

av Ramon H. Iversen

Lenge har det vært etterlyst mulighet for å kunne sende både tilbud og ordre fra WebFaktura. Ved å tilføre disse to funksjonene kan enhver bedrift kunne komplettere og effektivisere sine salgsrutiner.

 

Det er derfor med stor glede at vi nå lanserer mulighet for å både kunne sende tilbud og ordre fra WebFaktura. Prøv dette gratis frem til 30. september!

 

Nye menyvalg - samme grensesnitt

Du som allerede benytter WebFaktura til fakturering finner denne funksjonen under det som nå heter “tilbud og ordre”. Menyvalgene nå er derfor Tilbud, Ordrer og Fakturaer.

Tilbud-ordre-Webfaktura.png

 

Få full oversikt over tilbud og ordrer

Oversikten viser tilbud og ordrer i arbeid, hvilke  som er sendt og hvilke som er akseptert. På den måten blir det enklere for deg å følge opp ulike tilbud og ordrebekreftelser.

Oversikt over sendte tilbud.Oversikt over sendte tilbud.

 

Oversikt over ordrer i arbeid.Oversikt over ordrer i arbeid.

 

Automatisk utfylling av ordrebekreftelse eller faktura

Når et tilbud har blitt akseptert, vil all informasjon du la inn i tilbudet automatisk bli forhåndsutfylt i ordrebekreftelse eller faktura. På den måten sparer du tid og unngår manuelle feil. Systemet er fleksibelt, som for eksempel når et tilbud har blitt akseptert, kan du velge å hoppe over ordredelen og gå direkte til fakturering, om du ønsker.

 

Hvordan aktivere ny funksjonalitet?

Tilbud og ordre aktiveres enkelt under menyvalget “Mitt firma”:

Mitt firma-tilbud--Webfaktura.png

 

Gratis introduksjonsperiode

Frem til 30. september vil det være GRATIS å bruke tilbud og ordre i WebFaktura. 

 

Hva vil det koste?

Fra og med 1. oktober, vil tilbud og ordre være transaksjonspriset:

  • Pris pr. tilbud sendt = kr 3 eks. mva.
  • Pris pr. ordre sendt = kr 3 eks. mva.

Dette betyr at tilbud og ordrer i arbeid ikke blir fakturert før de er sendt til kunde.

Alle tilbud- og ordretransaksjoner faktureres månedlig og etterskuddsvis. I tillegg får byråene full oversikt over bruken i Visma Partner Insight.

 

Informasjon til sluttbrukere

Følgende informasjon vil for øvrig bli lagt ut til sluttbrukerne i meldingsboksen fra og med mandag neste uke:

Nyheter i meldingsboks-tilbud-Webfaktura.png

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"