Mina produkter
Hjälp

Nya beta rapporter i OneStop Reporting

av Joakim Arvidsson

Nu påbörjar vi arbetet med att uppdatera våra standardrapporter för balans och resultat i OneStop Reporting.

 

Detta arbetet kommer innebära att kontoplanen som finns i portalen kommer att uppdateras och bli mer detaljerad. Innan vi kan göra denna ändringen behöver alla rapporter uppdateras som idag använder den kontoplan som idag finns tillgänglig i portalen. Det påverkar främst balans-/resultatrapporter.

 

Hur påverkar detta mig som användare?

Alla standardrapporter som idag använder sig av kontoplanen dupliceras och en ny rapport skapas som fungerar när vi uppdaterar kontoplanen. Dessa rapporter kommer att ha samma namn, men med ett prefix, (Beta). Det är detta arbete vi nu har påbörjat.

 

När kommer kontoplanen att uppdateras?

Just nu har vi inte något exakt datum med när kontoplanen kommer att uppdateras men vi kommer att ge besked om detta i god tid innan ändringen sker.

 

Vad händer med de rapporter som jag skapat själv som använder sig av kontoplanen?

Dessa rapporter kommer att sluta att fungera och behöver justeras när den nya kontoplanen är på plats.

 

Idag har nedan rapporter blivit duplicerade och en ny rapport finns tillgänglig med (Beta) i namnet:

  • (Beta) Balansräkning
  • (Beta) Balansräkning - Koddel (Ny rapport)
  • (Beta) Resultaträkning
  • (Beta) Resultaträkning - Koddel (tidigare namn Resultaträkning - Ansvarsenhet)
  • (Beta) Resultaträkning - Period (Ny rapport)

Alla beta rapporter använder sig av den nya grupperingen som kommer att finnas tillgänglig i kontoplanen senare under våren.

 

I rapporterna (Beta) Balansräkning - Koddel och (Beta) Resultaträkning - Koddel är det möjligt att göra urval på R1-R12. 

 

I rapporten (Beta) Resultaträkning - Period är det möjligt att göra urval mellan två olika perioder som expanderar i rapporten.

 

Vi tar gärna emot er feedback och om ni hittar eventuella fel i rapporten. Det går bra att kommentera på detta inlägget eller ta kontakt med er partner för att lämna detta.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här