Mina produkter
Hjälp

Vad är på gång i produktlinjen? Läs om kommande version 16!

av Annika Lindén Oleander

Huvudversion 16 av Visma Business produktlinje kommer att släppas i juni. Redan nu pågår tester enligt vår kvalitetsprocess.

 

Här nedan kan du se vår releaseplan för Visma Business produktlinje. Efter release av version 16.00 i juni planerar vi för 16.01 i augusti/september och 16.10 i december 2021. I samtliga dessa versioner kommer det att finnas nya funktioner. Om du följer nyheter om Visma Business här på vårt community kommer du att vara uppdaterad om våra planer! 

 

Releaseplan2.png

 

 

 

 

 

Som en del av version 16 har vi redan under hösten 2020 aviserat att OneStop Reporting Light (OSR) kommer vara inkluderat och att vi skall ersätta Visma Reporting med OSR. Vi har beslutat att Visma Reporting kommer att vara tillgänglig i version 16.00 för att ge oss en längre övergångsperiod. Vi kommer nu under våren få en helt ny uppsättning av rapporter till OSR som skall ersätta de rapporter som finns i Visma Reporting idag. Innan vi kan ha release av det nya rapportpaketet kommer vi att samarbeta med ett antal pilotkunder som får testa de nya rapporterna parallellt med befintliga rapporter.

 

Till version 16 av produktlinjen kommer ett par fina och användbara nyheter i Document Center. Du kommer bland annat att kunna arbeta med regler för automatiskt godkännande av återkommande fakturor/avtalsfakturor.

 

 

7 Kommentarer
Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej!

Kommer alla rapporter som finns i Visma Reporting att följa med över till OSR? Tänker främst på Successiv Vinstavräkning (Projektsammandrag).

 

/Helena

Henrik Søe Jensen
CHAMPION *
av Henrik Søe Jensen

64 bit Office på Visma business - Er der støtte for det i versjon 16?

av Hans Börjesson

Vi har fått rapporter från partner att de kör både 14.10 och 15.00 tillsammans med x64 Office 365 och inte stött på några problem. Vi har till version 16 gjort flera tester och har inte hittat några fel eller problem. Till version 16.00.0 kommer vi uppdatera "System Requirements" med Office 365 64-bit.

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Om det går att få testa OSR tidigt så är jag mycket intresserad.

 

Mvh // Jonas 

av Hans_Hjalmarsson

Hej Jonas

Jag tror att Du kan testa OSR redan nu i version 15. Kanske att Du behöver en licens/test licens för OSR men tekniskt kan Du testa nu. 

Säg till om Du vill ha assistans.

Mvh Hans

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Tack Hans, jag ber Exsitec fixa det. Mvh //Jonas

Henrik Søe Jensen
CHAMPION *
av Henrik Søe Jensen

Hvornår regner I med at version 16 frigives og kan I allerede nu løfte sløret for yderligere nyheder i versionen? 🙂

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här