Mina produkter
Hjälp

Inloggning med Visma Connect

av Oscar Mattsson (Uppdaterad ‎08-01-2019 14:08 av Oscar Mattsson VISMA )

Idag den 8/1 introducerar vi en ny inloggning till TransPA. Än så länge kan du logga in som vanligt, men framöver kommer inloggning för administratörer att ske mha Visma Connect.

image.png

Inloggning med Visma Connect gäller enbart för administratörer, och tidrapporteringen för de anställda är alltså opåverkad. Under 2019 kommer vi successivt att flytta kunder över till Visma Connect. Redan nu kan du börja använda Connect och därmed även ta del av nya funktioner i TransPA. Tex möjlighet att byta företag utan att logga ut. Hör isåfall av dig till support.transpa@visma.com

 

Här kan du läsa mer om Visma Connect

 

 

3 Kommentarer
Petra Lundin
CONTRIBUTOR **
av Petra Lundin

Jag upplever att det är många störningar i inloggningen få ofta felmeddelande om att access nekad. Flera av mina medarbetare får samma sak.

 

av Oscar Mattsson

Hej.

Ja tyvärr har vi sett tillfällen där man får problem med "Acess Denied" vid inloggning. Våra utvecklare arbetar med felet nu. 

Vi har nu aktiverat inloggning igen från mytranspa.com så att ni kan logga in på det "gamla" sättet, tills felet är löst.

 

Vill ni ändå använda logga in via Connect så löses felet oftast genom att tömma cookies relaterade till TransPA.

 

Om du kör Chrome, Gå till följande sida:

 
image.png
 
I sökfältet högst upp till höger, sök på mytranspa och klicka sedan på "soptunnorna" för båda dessa. 
Stäng sidan och ladda sedan om connect.mytranspa.com i din webbläsare, så borde det fungera.
av Oscar Mattsson

Vi har nu åtgärdat felet vid inloggning, och det skall återigen fungera fint att logga in med Connect.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här