Mina produkter
Hjälp

Visma.net 8.26 är planerad till den 22/10

av Christian Sandell (Uppdaterad ‎09-11-2020 09:17 av Christian Sandell VISMA )

Nästa version av Visma.net (8.26) planeras till den 22/10 och kommer att finnas tillgängligt dagen efter.

 

Nyheter i den kommande versionen

Flerspråkshantering: Den stora nyheten i versionen är Flerspråkshantering. Med Visma.net Flerspråkshantering kan du översätta de värden en användare registrerar till flera språk i hela systemet. Du kan till exempel ange en beskrivning av en artikel på flera språk. Genom att ange dokumentspråk på en kund/leverantör kan du dessutom få möjlighet att skriva ut språkanpassade rapporter.

Läs mer om funktionaliteten och se gärna på det inspelade Webinaret

 

image.png

 

Leveransvillkor för inköp: Under fliken Leverans i fönstret Inköpsorder, kan man nu sätta leveransvillkor, vilket gör det möjligt att ändra leveransvillkor för varje inköpsorder. Leveransvillkoret definierat för den specifika leverantören används som standard. Detta har rapporterats i vårt Idé-forum

 

 

För fler nyheter, se gärna videon Förhandsinformation Versionsnyheter 8.26. Notera att materialet i videon är preliminärt och det kan skilja sig från när versionen släpps. 

 

För komplett och slutgiltigt innehåll i versionen hänvisar vi till Release notes som kommer att finnas tillgängligt i samband med releasen.

5 Kommentarer
Jonas Forsberg
CONTRIBUTOR **
av Jonas Forsberg

Hej

 

Jag hoppas att ni har TESTAT dennas version bättre än den ni släppte sist -  det är helt oacceptabelt att släppa versioner som inte är tillräckligt testade. Hur har ni förbättrat era kvalitetstestningsrutiner sedan i september ? Vi kunder är trötta på att vara försökskaniner och betalar för en tjänst !!! Testa nya releaser får ni anställa folk till att göra.

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Jag kan bara instämma! helt oacceptabelt.

Kristofer_
CHAMPION ***
av Kristofer_

Jag är kluven i frågan. Å ena sidan tycker jag som användare att det var på tok för mycket buggar och strul i den senaste versionen, å andra sidan vet jag med erfarenhet från mjukvarubranschen hur svårt det är att hitta alla buggar i en ny version före release.

 

Alternativet är att göra som man gjorde förr med On-premiseslösning och trycka ut en ny version en gång om året eller ännu mer sällan. Problemet då är att allt kommer smälla sönder totalt och orsaka mer skada än att releasa ofta..

Johan Rosdahl
CONTRIBUTOR **
av Johan Rosdahl

Hej, jag måste hålla med om att det är bedrövligt med alla buggar som duggar tätt. Ställer till det rejält och ett jäkla tjafs med stackars konsult emellan. Vi har nolltolerans vad gäller FEL i system och betalar inte ett öre för sådant. Att notera redan nu i 8.26 var att det inte går att flytta artikelraderna längre i åtminstone order eller offert dokumenten tex. samt att vid utskrift så faller vissa rader bort ibland vad vi själva upptäckt.

Underbart... 

av Christian Sandell

Hej Johan,

 

Felet du nämner finns beskrivet i detta inlägg. Vi arbetar på en lösning så följ gärna tråden då den kommer att uppdateras när vi tar emot mer information.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här