Mine områder
Hjelp

Enklere og raskere godkjenning av fakturaer med Visma.net Approval

av Anonymous (Oppdatert ‎06-11-2018 13:29 ( )

Visma.net Approval er en nettbasert løsning for arbeidsflyt og fakturagodkjenning for bedrifter som benytter Visma Document Center integrert med sitt økonomisystem.

Med løsningen kan ansatte enkelt godkjenne sine inngående fakturaer på mobil eller PC. Visma.net Approval er et web- og mobilbasert alternativ for å godkjenne fakturaer for ansatte istedenfor å logge seg inn i det Windowsbaserte Visma Document Center.

Uavhengig om fakturagodkjenning gjøres i Visma.net Approval eller Visma Document Center, så vil alltid medarbeidere i økonomiavdelingen bruke Visma Document Center for datafangst, kontroll, distribusjon til attestanter og oppdatering til økonomisystem.

 

Fordeler med Visma.net Approval

  • Nettbasert og tilgjengelig til enhver tid på alle enheter
  • Enkelt og intuitivt brukergrensesnitt
  • Data synkroniseres med økonomiløsningen
  • Oversikt over alle fakturaer som er godkjent via Visma Approval
  • Enkel endring av konteringer for faktura med kommentarer
  • Stedfortreder kan benyttes ved ferie/fravær
  • Oversikt over alle involverte i godkjenningsprosessen
  • Ingen installasjon/oppgradering på PC til godkjenner
  • Visma Mobile Manager app tilgjengelig for godkjennere


Slik fungerer løsningen:
En faktura sendes på flyt fra Visma Document Center med flyt regelverk som benyttes.  Den eller de som skal godkjenne får e-post og varsling på mobil når fakturaer er klare for håndtering, og deretter godkjenner man direkte i løsningen. I et enkelt og intuitivt grensesnitt ser man faktura og eventuelle kommentarer, har full flyt-historikk tilgjengelig og har muligheter for endring av kontering. En faktura kan godkjennes, avslås, videresendes eller man kan sende et dokument til andre for gjennomgang. Ferdig behandlede fakturaer blir sendt tilbake til Visma Document Center hvor medarbeidere i økonomifunksjonen kontrollerer og oppdaterer til regnskap.

 

Mobil app for godkjenning
Visma.net Approval brukere kan effektivt håndtere innkommende dokumenter, få oversikt over alle oppgaver som må godkjennes  - full kontroll via mobilen.


Ønsker du å komme i kontakt med Visma om Visma.net Approval - chat med oss , send mail til kundesenteret@visma.com eller telefon 09101.

 

 

 

7 Kommentarer
William Puntervold
CONTRIBUTOR ***
av William Puntervold

Hei,

 

er det mulig å legge til kontering i approval? Tenker spesielt på hvis godkjenner skal legge til "avdeling", "prosjekt" etc. 

Eller er det kun godkjenning som er mulig?

 

Mvh

William Puntervold

Søndre Helgeland Miljøverk

av Svein Holanger

Ja, i Approval kan godkjenner kontere alle ansvarsenheter (f. eks Avdeling og Prosjekt) og også hvilken konto det skal føres på.

Wibeke Enoksen1
CONTRIBUTOR ***
av Wibeke Enoksen1

Er det nå mulig å endre mva koder? 

av Svein Holanger

Nei, MVA-koder er det ikke mulig å endre i Approval. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Godkjenner sier de ikke ser kommentarer på fakturaflyt i appen.  Tips til hvor de ser dette? Jeg er ikke godkjenner selv, så vet ikke hvordan det ser ut for de.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hva med å kunne legge til flere linjer før godkjenning i Approval? Jeg mottar fakturaer til godkjenning uten kontering av kostnadskonti hvor jeg skal splitte fakturabeløpet på flere linjer (leverandøren er registrert med lev.nr, beløp, forfallsdato etc på første linje, Debetkolonnen er blank). Det ender med at jeg må avvise fakturaen og selv kontere den i dokumentsenter (jeg er administrator) og deretter sende på godkjenning til meg selv. Dette er tungvindt og unødvendig. 

 

Når det gjelder appen som blir nevnt i punktene i innlegget så har vi i flere uke slitt med at ved pålogging kommer vi inn i en demobedrift, andre ganger på vår egen bruker. Har meldt det til vår forhandler som igjen har meldt til Visma. Ingen løsning foreløpig. Det er omtrent annenhver gang ved pålogging at jeg kommer inn i hhv demoversjon og min egen versjon. 

William Puntervold
CONTRIBUTOR ***
av William Puntervold

Vi leter etter et fullgodt system for å håndtere faktura på alle plattformer (mobil, nettbrett og PC), og foreløpig synes vi det er for mange svakheter/ tungvinte løsninger med Document senter og approval.
Forstår det slik at:

  • Regnskapførere får to systemer for å følge opp faktura i?
    Document senter for å gjøre faktura klar til flyt, og må inn i approval for å sjekke status på godkjenninger eller eventuelle kommentarer i, for til slutt å måtte gjøre sluttkontering i documentsenter? 
  • Godkjenning på mobil gjøres på en egen applikasjon som har en begrensning som gjør at man blant annet ikke kan endre kontering? 

Vi ønsker et system som er 100 prosent skybasert og som kan kommunisere, gjerne toveis med vårt regnskapssystem (som i dag er Visma Business). Ikke et krav, men veldig ønskelig om man kan søke faktura direkte opp i "godkjennersystemet" og derfra se om den er betalt eller ikke. 

 

I forbindelse med at vi undersøker hvilke systemer som kan dekke vårt behov så har jeg hørt et rykte om at Visma jobber med en større oppgradering i forhold til dagens løsning? Stemmer dette og hva ligger eventuelt i oppgraderingen? Vil man fremdeles måtte kjøre en kvasiløsning med både document senter og approval etter denne oppgraderingen? 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"