Mine områder
Hjelp

Visma Lønn versjon 16.10 er tilgjengelig under "Nedlastinger"

av Renate Martensson

Versjon 16.10 av Visma Lønn er tilgjengelig

nedlastinger_blue.jpg

Dette er en komplett versjon.

Les mer om endringene i dokumentet ”Nyheter og forbedringer” slik at du får med deg alle endringer og får fult utbytte av våre nyheter. 

Husk også å lese eldre "Nyheter og forbedring" da F1 hjelp ikke er oppdatert.

Hovednyhetene i denne versjonen er:

• Skattetabeller for 2022
  • Lønnsår på ansatt blir nå automatisk lagt inn på nye ansatte
  • Oversikt over Lønnsoppgave sendt til Visma.net Payslip og til epost

Du må ha versjon 15.10 for å kunne oppgradere til denne versjonen. Hvordan finne hvilken versjon som er installert.

MERK! 

- Du må ha minimum versjon VUD 16.00 og Visma Global 15.10 når du oppgraderer til Visma Lønn 16.10.

Du må ha minimum versjon RAC 15.10 og Visma Global 15.10 når du oppgraderer til Visma Lønn 16.10

Slik får du tilgang til versjonen: 

1.     Vær innlogget i Community
  2.     Klikk på "Nedlastinger" på høyre side på produktområdet ditt i Community
  3.     Klikk "Logg inn" på siden du kommer til.

Hvordan får jeg varsling om ny versjon?

6 Kommentarer
Oddny-EE
CONTRIBUTOR **
av Oddny-EE

Hei. Vi køyrer lønn for desember i romjula. Kan vi oppdatere til ny versjon no sjølv om vi har ei lønskøyring igjen på 2021? Eller vil det påvirke skattetrekket når vi får inn nye skattetabellar i versjon 16.10?

Bård Haugsrud
PARTNER
av Bård Haugsrud

Det går utmerket å oppgradere. VL holder styr på 2 år samtidig.

Kari Ann Fredheim
CONTRIBUTOR **
av Kari Ann Fredheim

Hei. Kvar finn ein dokumentet "Nyheter og forbedringer"?

idamarie
PARTNER
av idamarie

Hei,

Vi har fått ny versjon (i går). I dag har vi kjørt lønn og meldt ansatte som sluttet. 

Ser at feltet "årsak til sluttdato" kommer på første fane for de ansatte, men a-melding feiler når vi forsøker å sende dette og vi får beskjed om å fylle inn årsak til sluttet. Ser at årsaken på første fane for ansatt ikke arves til "arbeidsforhold"-fanen. Er det noe vi må gjøre for at det skal fungere? Får ikke opp samme feilmelding etter at vi har lagt det direkte inn på "arbeidsforhold". 

KariF
CONTRIBUTOR *
av KariF

Må jeg oppgradere fra 15.10 til 16.10 hvis jeg ikke skal benytte Visma lønn i 2022?

Monica Dønnum
CONTRIBUTOR **
av Monica Dønnum

Hei

Vi oppdaterte til versjon 16.10 mandag 10.januar 2022. Lønn som overtid som er registrert i Calendar, og som er godkjent etter denne datoen kommer ikke med på lønn.

Hva må jeg gjøre for å få linket dette igjen ?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"