Mine områder
Hjelp

LØST: Kjent feil: Feil salgsordre åpnes i Salgsordreliste (SO40101S)

av Irena Muszalska (Oppdatert ‎14-06-2023 09:36 av Irena Muszalska VISMA )

Vi opplever dessverre problemer med forespørsel Salgsordreliste (SO40101S).

 

Når man går inn på Salgsordreliste, åpner en salgsordre, lukker den og prøver åpne en annen, så får man se kun den salgsordren man åpnet først.

 

2023-06-01 10_19_40-Salgsordreliste.png

 

Inntil feilen er rettet kan man bruke skjermen Salgsordrer (SO3010PL) for å åpne ordre.

Saken er rapportert videre, og vi oppdaterer denne artikkelen så snart vi har ny informasjon.

Vi beklager ulempene dette medfører.

9 Kommentarer
seriksen
CHAMPION *
av seriksen

Det samme skjer flere steder i Visma - deriblant om du klikker på link til faktura/kreditnota via "transaksjoner per kunde" 

av Irena Muszalska

Hei @seriksen 

 

Fint om du legger inn en support sak i vårt supportsystem så kan vi se nærmere på det.

 

Mvh Irena 

Visma.net support

Anders8
CONTRIBUTOR **
av Anders8 (Oppdatert ‎07-06-2023 19:35 av Anders8 )

Hei

 

Salgsordreliste (SO40101S) har flere feil. Viser ikke alle salgsordre. 

Nå har dette vært slik over en uke.

av Susanne Leisner Lie

Dette bør fikses raskest mulig, det er veldig tidskrevende å jobbe slik.

seriksen
CHAMPION *
av seriksen (Oppdatert ‎08-06-2023 09:47 av seriksen )

Det ser ut til at samtlige linker i Visma feiler, nå også bilagsnummer etter behandling i fakturainnboks.
Det er tydelig at flere har problemet med dette og slik vi ser det er det stor sannsynlighet for at det har en sammenheng med feilen dere beskriver over. Vi ser derfor ingen hensikt i å opprette en egen supportsak. @Irena Muszalska 

Håper dere setter høy prioritet på denne oppgaven da det skaper stor frustrasjon for mange. 

hannelv
VISMA
av hannelv

Hei dere 🙂

Takk for tilbakemeldingene - vi er på saken og oppdaterer her så fort vi har mer informasjon til dere.

 

Med vennlig hilsen

Hanne Verbeek

av Monika Maanum

Hei, 

Når det gjelder problemet i Salgsordreliste (SO40101S), så er det planlagt en fiks i versjon 9.51 førstkommende tirsdag 13.06.2023. 

 

@seriksen Vi har forsøkt å gjenskape det du beskriver med at samtlige linker feiler, f.eks bilagsnummer etter behandling i fakturainnboks, men her trenger vi litt mer detaljer, så vi tar kontakt med deg slik at vi får nøstet opp i dette. 

 

mvh

Monika

Anders8
CONTRIBUTOR **
av Anders8

Fortsatt feil i salgsordreliste, @Monika Maanum.

 

Jeg åpner salgsordreliste, filtrerer på kundenummer og velger status. "vis alle" 

 

Bare en ordre fra hver kunde (den siste? eller kanskje bare de som har ordredato i dag?) kommer opp. Se bilder. Jeg har hundrevis av ordre på denne kunden. Når jeg fjerner filter kommer alle ordre opp ser det ut til.

 

Anders8_0-1686913567399.png

 

 

 

 

 

av Monika Maanum

@Anders8 Det kan se ut som at vi har et problem med filter på kolonnene Kundenummer og Kundenavn, så dette må vi se på. I mellomtiden kan du benytte filteret for Kunde i hodet. Dette ser ut til å fungere. 

 

Tusen takk for din tilbakemelding!

 

mvh

Monika

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"