Mine områder
Hjelp

LØST Kjent feil: Problemer med å vise filer i Inngående faktura og Fakturainnboks

av Markus Wang (Oppdatert ‎17-08-2021 13:51 av Markus Wang VISMA )

Det er for øyeblikket problemer med å vise filer i Inngående faktura (AP3010PL) og Fakturainnboks (AP50604S). 

 

Problemet oppstår både i Google Chrome og Microsoft Egde. Sletting av informasjonskapsler (cookies) og bruk av inkognitomodus ser ikke ut til å løse problemet.

 

Foreløpig løsning:

Laste ned filen og åpne denne. Alternativt benytte nettleseren Firefox.

2021-08-03 10_17_10-Workaround_Inngående faktura.png

 

Saken er rapportert videre og bekreftet som feil. Feilen vil bli rettet i en senere versjon.

Husk at du kan abonnere på denne artikkelen for å få med deg oppdateringer.

 

Vi beklager ulempene dette medfører.

 

Oppdatering (17.08.2021): Feilen er løst i versjon 8.61.

 

Ref. SIGMA-64604.

5 Kommentarer
Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Det bør også bli muligheter for å velge hva som skal vises som side 1 når det er flere filvedlegg på inngående fakturaer. Samt at filvedlegg bør kunne løses ut og vises på egen skjerm, og at man ikke må dra skjermbilde for inngående fakturaer over 2 skjermer.

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

Hei Tone og takk for innspill 😊

Legg det gjerne inn som et ønske:
https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/idb-p/NO_SW_vismanet_ERP_ideer

Markus
Visma.net ERP

T_B_J
CONTRIBUTOR ***
av T_B_J (Oppdatert ‎05-08-2021 14:33 av T_B_J )

@Markus Wang  skrev:

 

Foreløpig løsning:

Laste ned filen og åpne denne. Alternativt benytte nettleseren Firefox.

 


Jeg nytter Firefox og er samme problem der, kommer bare opp blank side (har sett at på flersidige fakturaer er første side blank, men da kommer det frem innhold på sider utover første side).

 

 

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

@T_B_J  

 

Jeg skal ta det med til våre utviklere. Fint om du kan ta kontakt med oss på support, slik at vi kan få et eksempel på faktura det gjelder for videre feilsøking. 

BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Jeg har nå sjekket samme klient og faktura i flere nettlesere.

Ser at denne visningen er borte i Edge, Chrome og Firefox, men den fungerer faktisk i Opera.

Når det gjelder Opera som går det stort sett greit å bruke VnF i denne nettleseren, men det er noen funksjoner, som f.eks, [F3] for oppslag, som ikke fungerer der.  Det er derfor ikke preferert nettleser til VnF.

 

Det ser også ut som at det er faktura som kommer uten eget PDF-vedlegg som ikke vises, dvs. slik det ble bestemt fra Peppol at det skulle være for en tid tilbake.
Av erfaring vet vi at det ennå er en del info i PDF'en som ikke står i EHF, eller kanskje aller mest er denne enklere å lese, derfor vil brukerne ennå ha denne.

For faktura som mottas gjennom AutoInvoice så blir det automatisk generert en PDF-visning basert på innholdet i xml-filen.  Du kan kjenne disse igjen ved at de ikke har logo og et mer standardisert oppsett.

 

Det kan se ut som det er disse genererte vedleggene som det er problem med å vise i Fakturainnboks og Inngående faktura. Som midlertidig løsning kan man hente opp vedlegget som beskrevet over.

I og med at disse visningene bare er generert ut fra xml-filen vil de aldri inneholde annen informasjon enn det som allerede kommer opp i fakturalinjene. Med andre ord vil man ikke trenge denne visningen for ytterligere informasjon der det bare kommer opp et blankt ark, da det ikke er noen annen informasjon der.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"