Mine områder
Hjelp

Flere timesatsfelt per person

av Marius Fjeldstad (Oppdatert ‎10-06-2022 14:27 av Marius Fjeldstad VISMA )

Det har nå kommet støtte for flere timesatser per person (inntil 8 satser). Av disse kan man sette opp at 2 skal beregnes basert på en faktor (Arbeidstidsordning). De 6 andre vil være frifelter på hver enkelt ansatt.

 

Arbeidstidsordning

2 nye felter er lagt til i Arbeidstidsordning for å regne ut en annen timesats.

arbeidstidsordning.png

Se mer om faktor for beregning i denne artikkelen.

 

Åpne felter på ansatte

Det er også lagt til 6 åpne sats felt på hver enkelt ansatt. Her kan du registrere egen sats direkte på ansatt.

satsfelt.PNG

Lønnsarter

Det er opprettet flere systemlønnsarter som henter verdier fra de nye satsfeltene. Disse kan registreres som variable transaksjoner. Det er også mulig å opprette egne lønnsarter som henter satser. Se liste over standard lønnsarter under:

12820 - Timelønn sats 2
12830 - Timelønn sats 3 
12840 - Sats 4

12850 - Sats 5
12860 - Sats 6
12870 - Sats 7
12880 - Sats 8

12890 - Sats 9

 

transaksjon.PNG

 

Relaterte brukertips:

Faktor for beregning av timesats

Stillingsopplysninger

3 Kommentarer
Lisbeth Antilla
PARTNER
av Lisbeth Antilla

Så flott med nye felt og nye script.  Hadde også vært supert om man får mulighet til  justere disse verdiene også automatisk ved lønnsjustering, altså Masseoppdatering Endre lønn

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Eide Marianne

Jeg vil gjerne ta i bruk denne muligheten.  Lærlingene våre har en annen timesats ved overtid enn den ordinære timesatsen sin.  Jeg ser at jeg ikke får overstyrt grunnlag overtid inne på stilling på den enkelte.  Betyr dette da at jeg nå kan bruke en av de nye lønnsartene f.eks. 12840 og legge inn en ferdig utregnet overtidssats i timesats 4 på den ansatte?  Noe som har prøvd dette?

Lisbeth Antilla
PARTNER
av Lisbeth Antilla

Hei, Marianne!  Det fungerer fint å bruke lønnsart 12840 også til overtid, bare husk at du da endrer lønnsbeskrivelsen under innberetning a-melding

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"