Mine områder
Hjelp

Tid for en velfortjent ferie!

av Hanne Groa
Sommerferien nærmer seg. Etter en lang periode med hard jobbing er det endelig tid for ferie. Den fortjener alle regnskapsførere!

I Visma er det også mye som skjer om dagen, så vi ser like mye frem til ferie som dere. Signalene på Årsmøte til Regnskap Norge i Trondheim forrige uke, sier meg at det blir en travel høst.

I flere år har det blitt snakket om endringene i bransjen. Endringer som innebærer skyløsninger og overgangen fra manuell føring til automatisering og rådgivning.

Et av de største inntrykkene jeg sitter igjen med etter årets Årsmøte er at bransjen nå går fra det å snakke om endringer, til å sette i gang tiltak. Endringsprosessen er i gang.

Det at bransjen nå ser på konkrete løsninger som kan bidra til å lykkes i et marked i endring er viktig. Som i alle markeder med konkurranse er det essensielt at man tar innover seg mulighetene ny teknologi muliggjør. Samtidig har nye generasjoner helt andre forventninger til sine samarbeidspartnere.

Det å endre seg er ofte vanskelig. Man går fra det kjente og inn i det ukjente. Derfor er jeg så glad for at bransjen nå tør å ta disse nødvendige stegene for å sikre god lønnsomhet og relevans i fremtiden. Regnskap Norge bidrar på mange måter, blant annet med sin “endringspakke”. IT-leverandørene bidrar blant annet med systemene som tar dere inn i fremtiden. Sammen skal vi klare dette.  

Selv er jeg overbevist om at automatisering og fokus på rådgivning vil gjøre jobben til regnskapsføreren langt mer spennende. Samtidig vil kundene få større verdi ut av samarbeidet. Det er positivt for alle.  

Avslutningsvis håper jeg alle har sett invitasjonen til Visma Cloud Accounting `16, 27. oktober på Fornebu. Dette blir et arrangement du ikke børgå glipp av! I tillegg til at det vil bli en fantastisk mulighet til å treffe andre kollegaer i bransjen i en hyggelig setting, så vil vi blant annet vise konkrete verktøy og gi gode tips til hvordan du kan “være der kunden er”. Kundene er på internett, kundene er i skyen. Er du tilstede? Dette er viktige elementer i endringsprosessen vi er inne i.

Vi har mange spennende foredragsholdere på agendaen allerede; vår egen Øystein Moan, Administrerende direktør i Visma vil fortelle om våre tanker for fremtiden i skyen for byråer. Microsoft vil snakke om ny teknologi og hvordan maskinlæring og dataanalyse vil gi oss spennende muligheter i fremtiden. Hans-Petter Nygård-Hansen vil gi oss konkrete tips til hvordan vi kan bruke digitale markedsføringskanaler til å nå frem til nye kundegrupper. I tillegg vil vi selvfølgelig gi dere en oppdatering på ny funksjonalitet og spennende utvidelser av Visma eAccountings produktportefølje for byrå.

Men nå er det først og fremst ferie. Den er som nevnt fortjent.

Vi i Visma ønsker dere alle en riktig god sommer!

 

Raimond Brekke

Raimond Brekke,

Sales Manager, Accounting Offices