Mijn Communities
Help

Tutorial video - Activeren Salaris Simulator

door Remco te Ronde

Vanuit de Youforce App is er een reeks tutorial video's beschikbaar op YouTube. In deze reekds mag natuurlijk niet ontbreken:

Activeren Salaris Simulator

 

De video is ook hieronder te zien. De video laat alle mogelijkheden zien die jij als beheerder hebt om 'salaris berekenen' beschikbaar te stellen aan jouw medewerkers. Zodat medewerkers dit kunnen gebruiken via de App en Mijn Youforce. Inclusief de mogelijkheden om het te integreren met een Self Service workflow zoals 'aanvraag uren wijzigen'.

 

2 Opmerkingen
Timo van Son - AAG
CONTRIBUTOR ***
door Timo van Son - AAG

De integratie met Self Service is een mooie ontwikkeling. Begrijp ik goed dat door de koppeling met Self Service in te richten, de volledige stap in de workflow afgehandeld wordt, ongeacht welke rubrieken er eventueel te muteren zijn naast de uren? 

Ik denk namelijk aan het aanpassen van de werkdagen en/of het werkpatroon wanneer de uren wijzigen. Via deze integratie lijken die niet aangepast te kunnen worden. 

door Remco te Ronde

Hoi @Timo van Son - AAG,

 

Self Service is zo prachtig dat je iedere flexibele oplossing kan realiseren die gewenst is. Het meest voorkomende/realistische variant is:

1) De medewerker vraagt via 'salaris berekenen' aan om b.v. van 24 -> 28 uur per week te gaan

2) De workflow komt bij de manager ter goedkeuring (inbox van Mijn Youforce / Te doen Self Service)

3) De medewerker en manager overleggen samen (die stap zal nooit volledig geautormatisseerd worden). De manager maakt de workflow verder af (b.v. met 'gebruikerstype' en een conditie). In de rest van de workflow voert de manager b.v. de nieuwe werkdagen/werkpatroon toe.

 

De 3e stap kan je ook anders inrichten. Je zou kunnen nadenken dat de manager alleen via Self Service goedkeuring geeft op de nieuwe uren. Maar dat je via die workflow een datum meestuurt die weer wordt gebruikt door 'actieve signalering' om een workflow te starten voor de medewerker zoals 'opgeven nieuwe werkpatroon'.

 

En de 2e / 3e stap kan je natuurlijk op allerlei tropische varianten inrichten met dat een medewerker in Self Service (wederom met aparte statussen, condities) zijn nieuwe werkdagen/werkpatroon kan invullen.

 

Kortom de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar de belangrijkste kracht van deze oplossing zit in het personeelstekort (zeker in de zorg). Hoe gaaf is dat een medewerker 's avonds op de bank kan zien wat 4 uur per week extra werken netto oplevert. Iedere medewerker die hiermee een verzoek aan/zijn manager stuurt om het contract uit te breiden is een stap in de strijd tegen het personeelstekort. 

 

Dus ik zou het in gebruik nemen vooral makkelijk houden voor de medewerker!