Mijn Communities
Help

Van berekenen netto gevolgen uren wijziging -> wijzigingsvezoek in Self Service

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎22-03-2024 16:33 door Remco te Ronde VISMA )

Stel je toch eens voor. Je zit 's avonds op de bank. Je opent de Youforce App en ziet dat 4 uur extra werken per week je netto € 200,- per maand oplevert. Wat is er mooier dan met één druk op de knop je leidinggevende te verzoeken om je contract aan te passen. 

 

Klinkt te mooi om waar te zijn? Zeker niet! Dit is vanaf nu mogelijk met de integratie tussen 'salaris berekenen' -> 'Self Service'. Misschien wel net het zetje in eenvoud wat in jouw organisatie kan helpen in de strijd tegen persoonstekort.

 

Hoe richt je het in?

Als beheerder ga je naar 'Configuratie Salaris Simulator'. Je activeert de functionaliteit en geeft aan welke workflow gekoppeld moet worden. Meer hoef je niet te doen.

RemcoteRonde_0-1711119678104.png

In de Handleiding Configuratie Salaris Simulator staat exact beschreven waar je rekening mee moet houden.

 

Hoe werkt het voor de medewerker?

Zowel in de Youforce App als via Mijn Youforce op de desktop kan de medewerker kiezen voor het scenario 'simuleer een wijziging van uren'. De medewerker ziet het berekende netto verschil en kan alle details zien op de proefstrook.

 

Vervolgens is de knop 'wijzgingsverzoek' zichtbaar. De medewerker klikt daar op en vult de gewenste start datum in. 

10) Uren naar wijziging.png11) Uren wijziging datum.png

 

Wat gebeurt er in Self Service?

Na de knop 'accepteren' wordt de gekoppelde Self Service workflow gestart. Zowel in de Inbox van Mijn Youforce als in Self Service Te doen is de workflow zichtbaar voor degene die een actie moet uitvoeren.

 

In dit voorbeeld de leidinggevende die de 'aanvraag uren wijziging' moet goedkeuren. Het reguliere workflow proces wat jij hebt ingericht voor jouw organisatie.

RemcoteRonde_1-1711120041068.png

 

1 Opmerking