Mijn Communities
Help

Release notes HR Core Business Mei 2024

28-04-2024 13:24 (Bijgewerkt op 15-05-2024)
  • 1 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 307 Weergaven

 

Gewijzigd en verbeterd

Roltoewijzing Usermanagement automatisch beëindigd bij uitdiensttreding. 

Waarom


Om het proces rondom medewerkers die uit dienst treden te vereenvoudigen, introduceren we een nieuw veld in het scherm Roltoewijzing Usermanagement (UM): de 'Einddatum'. Dit veld is alleen-lezen en helpt bij het stroomlijnen van het beheer van gebruikersrollen na uitdiensttreding.

Wanneer een medewerker uit dienst wordt gemeld, wordt automatisch de laatste werkdag ingevuld in dit veld. Dit zorgt ervoor dat de Usermanagement API direct weet dat de betreffende medewerker na de opgegeven datum geen rol meer heeft.

Hoe

Menu bijvoorbeeld: Medewerker> Arbeidsrelatie> Roltoewijzing UM

In dit scherm hoef je zelf geen actie te ondernemen. Zodra een medewerker uit dienst wordt gemeld, wordt het veld 'Einddatum' automatisch gevuld met de laatste werkdag van de medewerker.

Actie

Geen actie nodig. Er zal geen conversie plaats vinden van alle bestaande medewerkers die reeds uit dienst zijn. De 'Einddatum' wordt alleen automatisch ingevuld voor medewerkers die uit dienst worden gemeld na de uitrol van deze functionaliteit in release 2024-05 (gepland op 04-05-2024).

 

Manager en/of backup manager beëindigd bij Organisatorische eenheid

Waarom

Om het proces rondom medewerkers die uit dienst treden te vereenvoudigen, wordt bij het uit dienst gaan van een medewerker die manager en/of backup manger is bij een Organisatorische eenheid, de manager en/of backup manager bij de organisatorische eenheid beëindigd op de laatste werkdag.

Hoe

Menu bijvoorbeeld: Medewerker > Medewerker > Arbeidsrelatie

Als je een medewerker uit dienst wilt melden, doe dit dan via de workflow 'uit dienst' of zet de dienstverband indicatie om naar 'Uit dienst' op de juiste peildatum.

Als een medewerker manager en/of backup manager is, zal in het scherm Instellingen > Formatie en organisatie > Organisatorisch eenheden vanaf de laatste werkdag van de medewerker deze medewerker geen manager meer zijn. Als er op een toekomstige datum al een andere manager en/of backup manager is toegewezen, blijft deze behouden.

Actie

Geen actie nodig. Er vindt geen conversie plaats van alle bestaande medewerkers die reeds uit dienst zijn.  Managers en of backup mangers bij een organisatorische eenheid worden alleen beëindigd na het melden van uitdiensttreding en na de uitrol van deze functionaliteit in release 2024-05 (gepland op 04-05-2024).

Overzicht HR inrichting

Waarom

We hebben goed nieuws! We breiden het Overzicht HR Inrichting uit met nieuwe rapporten. Dit doen we om je een completer en gedetailleerder overzicht te geven van je HR-inrichting.

  • Organisatorische eenheid
    • Hiermee krijg je een overzicht van de inrichting van je organisatorische eenheden.
  • Werklocaties bij Organisatorische eenheden
    • Dit rapport toont je de gekoppelde werklocaties bij een specifieke organisatorische eenheid.
  • Werklocaties
    • Je ziet hier de vastgelegde data voor elke werklocatie.
  • Rol toewijzing
    • Dit rapport geeft je een overzicht van de roltoewijzingen en voor welke organisatorische eenheid ze gelden.

Hoe

Menu bijvoorbeeld: Rapporten > Instellingen > Overzicht HR inrichting

We hebben het scherm een beetje aangepast. De rapporten zijn nu gegroepeerd voor een makkelijkere navigatie. Met het bovenste vinkje kun je alle rapporten binnen een groep in één keer selecteren of deselecteren.

Elk rapport verschijnt in een apart tabblad in Excel, zo houden we het overzichtelijk.

Naast de nieuwe rapporten kan ook worden gekozen of het rapport moet worden uitgevoerd naar 'Mijn rapporten' of 'Gedeelde rapporten'.

Actie

Heb je een overzicht nodig van de inrichting zoals beschreven in de nieuwe rapporten? Selecteer dan het gewenste rapport door het vinkje aan te zetten en voer het rapport uit.

 

Samenvoegen brief werkt niet meer via 'Mijn YouServe' (change 6100553) 

Melding

Samenvoegen brief werkt niet meer via 'Mijn YouServe'.  

Oplossing

Wanneer u documenten genereert, opent er nu een apart tabblad in uw browser. 

Actie

De eerste keer dat u dit doet, kan er een blokkerende melding verschijnen. Na één keer de blokkerende melding te hebben goedgekeurd, zal deze niet meer getoond worden. 

Opmerkingen
MandyBottelberghs
CONTRIBUTOR **
door MandyBottelberghs

Goedemiddag,

 

Is er toevallig ook iets aangepast aan de arbeidsvoorwaarden scherm in HR Core Business?

 

Ik kan geen arbeidsvoorwaarde meer toevoegen en het scherm ziet er heel anders uit.

MandyBottelberghs_0-1714995910192.png

 

Normaal kon ik ook altijd even op een andere locatie kijken, bijvoorbeeld het scherm verlofsaldo en dan weer terug naar arbeidsvoorwaarde zonder dat ik iedere keer de naam van de medewerker moest invoeren.

Nu moet ik iedere keer de medewerker opnieuw opzoeken.

 

Ik hoor het graag even, want dit werkt niet fijn.

 

Alvast bedankt.

 

M.vr.gr.

Mandy Bottelberghs

 

Actieve onderwerpen