Mijn Communities
Help

Release notes februari 2024 (deel 2)

06-02-2024 13:06 (Bijgewerkt op 08-02-2024)
  • 13 Antwoorden
  • 3 kudos
  • 832 Weergaven

Nieuwe Raet Youforce SSO (live 8 februari)

Doel en scope

De huidige Raet Youforce SSO zorgt ervoor dat de gebruiker de volledige browser moet afsluiten na een time-out. De nieuwe Raet Youforce SSO is gebaseerd op de nieuwste SSO-standaard van het nieuwe Youforce-platform en zal dit probleem oplossen.

 

Omschrijving

We stappen over van het gebruik van een op maat gemaakte SSO-oplossing naar de standaard OpenID Connect-oplossing die wordt aangeboden door de identiteitsprovider binnen Raet.

Het probleem met het sluiten van de browser na een time-out is opgelost. Je komt nu op een EasyCruit inlogscherm terecht na een time-out. Als je het tab vervolgens sluit, kan je weer gewoon via de Youforce SSO inloggen in EasyCruit.

 

IPv6 (live 13 februari)

Doel en scope

Activeer IPv6 op easycruit.com.

 

Omschrijving

We zullen nu de nieuwste versie van het Internet Protocol (IP) aanbieden. IPv6 is de vervanging van IPv4.

Toegangsbeheer voor vacature in de vacatureworkflow (live)

Doel en scope

De meeste vacature creëerders moeten altijd bepalen welke gebruikers toegang krijgen tot de vacature. Dit moest altijd achteraf worden gedaan en voelde onhandig voor gebruikers. Daarom hebben we deze pagina toegevoegd aan de vacature creatie workflow, zodat je dit in één keer kunt doen.

 

Omschrijving

Bij het aanmaken van een nieuwe vacature zie je nu een extra tabblad 'Toegangsbeheer' in de workflow. Wanneer je deze stap in de workflow bereikt, zie je dezelfde pagina als wanneer je later het toegangsbeheer van de vacature zou bewerken. Hier kun je de juiste toegang voor je gebruikers selecteren en doorgaan met het publiceren van de vacature.

 

Workflow

1. Start een nieuwe vacature workflow en ga verder naar het tabblad 'Toegangsbeheer'.

MauriceEppenga_0-1707220895298.png

2. Kies welke toegang de gebruikers moeten hebben.

MauriceEppenga_1-1707220895381.png

3. Rond het publiceren van de vacature af.

 

CV parsing when manually adding a candidate (live)

Doel en scope

Kandidaten hebben al toegang tot CV parsing op het sollicitatieformulier, maar we wilden deze functionaliteit ook aanbieden aan gebruikers die handmatig een kandidaat toevoegen in EasyCruit.

 

Omschrijving

Wanneer je bijvoorbeeld een CV van een kandidaat via e-mail ontvangt, kun je de kandidaat handmatig toevoegen in EasyCruit. Nadat je de juiste instellingen hebt geselecteerd in de keuzelijsten op de eerste pagina van deze workflow, ga je naar de kandidaat details. Hier kun je nu een CV-bestand vanaf je harde schijf selecteren en de gegevens in de velden importeren door op de knop 'Importeer' te klikken.

 

Workflow

1. Start de nieuwe kandidaat workflow.

MauriceEppenga_2-1707220895313.png

2. Vul de verplichte velden in bij de eerste stap van de workflow.

MauriceEppenga_3-1707220895329.png

3. In de volgende stap selecteer je een bestand en importeer je de gegevens van het CV.

MauriceEppenga_4-1707220895441.png

4. Controleer achteraf altijd de geïmporteerde gegevens.

 

Voeg nieuwe categorieën toe aan Data-extract plaatsingen (live)

Doel en scope

De nieuwe categorieën die we vorig jaar aan EasyCruit hebben toegevoegd, ontbraken in het Data-extract plaatsingen. We hebben ze nu ook daar toegevoegd.

 

Omschrijving

Wanneer je een Data-extract plaatsingen uitvoert, zul je zien dat de nieuwe categorieën aan het einde van het rapport zijn geplaatst.

 

Meer interview details op de startpagina wervingskalender (live)

Doel en scope

We hebben de wervingskalender op de startpagina uitgebreid met interview type en interview status, zodat de recruiter de belangrijkste informatie in één oogopslag kan zien.

 

Omschrijving

De wervingskalender op de startpagina is een vereenvoudigde versie van de volledige wervingskalenderpagina. Hier kun je een samenvatting zien van alle geplande interviews, en bij het doorbladeren daarvan zie je de belangrijkste details, inclusief het interview type en de interview status. Van daaruit kun je altijd naar de kandidaat navigeren voor meer details indien nodig.

 

Samenvoegvelden uitgebreid naar meer e-mail templates (live)

Doel en scope

Uitbreiden van een aantal samenvoegvelden naar meer e-mail templates (klassieke platform).

 

Omschrijving

De volgende samenvoegvelden zijn toegevoegd aan alle relevante klassieke e-mail templates en kunnen nu worden gebruikt in e-mailhandtekeningen:

  • {department-address}
  • {contact-person-cellular-telephone}
  • {contact-person-email}

 

Gewijzigde afzender naam in het sollicitatie ontvangen e-mailbericht (live)

Doel en scope

De afzender naam in het sollicitatie ontvangen e-mailbericht werd overgenomen van het e-mailadres en kon verdachte afzender namen veroorzaken (bijvoorbeeld het e-mailadres van Monica McDonald, m.mcdonald@gmail.com, zou de afzender naam m.mcdonald creëren). Daarom gebruiken we nu de naam van de contactpersoon als afzender naam.

 

Omschrijving

Wanneer een kandidaat een sollicitatie ontvangen e-mailbericht ontvangt, zal de afzender de contactpersoon zijn als deze als afzender is gemarkeerd in EasyCruit. In dat geval ontvangt de kandidaat de e-mail met een afzender naam die is overgenomen van die contactpersoon, zodat het voor de kandidaten duidelijk is met welke persoon zij te maken hebben.

 

Toon de kolom 'Openbare kandidatenlijst' alleen wanneer ACL is ingeschakeld (live)

Doel en scope

De kolom voor 'Openbare kandidatenlijst' is nu alleen zichtbaar wanneer de ACL hiervoor is ingeschakeld.

 

Omschrijving

Voor de Noorse publieke markt hebben we een ACL 'Openbare kandidatenlijst'. Deze functionaliteit geeft ook een extra kolom in de kolom editor, maar deze kolom was ook zichtbaar voor klanten die deze functionaliteit niet gebruikten. We tonen de kolom nu alleen wanneer de ACL is ingeschakeld.

Opmerkingen
René van Dijk
CHAMPION ***
door René van Dijk

@Maurice Eppenga acceptatie invite.ics hebben wij achterhaald. ik was in het systeem kandidaat & organisator van de uitnodiging met hetzelfde emailadres in de test. organisator hoeft de afspraak niet in zijn agenda te hebben en is dus goed. aparte kandidaat aangemaakt en dat functioneert, gaan nog wel kijken hoe  de veiligheid meldingen niet meer getoond worden. Dus het functioneert.

 

kandidaat krijgt nog geen automatische mail met agenda document (invite.ics). ook getest met afzender email en na de fix van gisteren ook zonder email functioneert het nog niet bij ASG. wellicht doen wij iets niet goed, wij maakte voor de release ook geen gebruik van de acceptatielink. ik zal separaat in een mail onze templates tonen, wellicht kunnen jullie die beoordelen. verder veel positieve feedback ontvangen vanuit de organisatie over de nieuwe workflow

René van Dijk
CHAMPION ***
door René van Dijk

IPv6 (live 13 februari)

Doel en scope

Activeer IPv6 op easycruit.com. = ook voor Visma,net / Easycruit combinatie? er wordt gesproken over Raet Youforce?

door Maurice Eppenga

@René van Dijk, ik zal je dan per mail antwoorden over het laatste punt. Verder erg fijn om te horen dat de nieuwe interview workflow goed wordt ontvangen! Daar doen we het voor 🙂

 

IPv6 staat los van andere applicaties, het gaat echt om het EasyCruit domein. Dus deze verbetering geldt voor al onze klanten.

door Maurice Eppenga

De nieuwe Raet Youforce SSO is nu live!

door Maurice Eppenga

Nog ter aanvulling: het probleem met het sluiten van de browser na een time-out is opgelost. Je komt nu op een EasyCruit inlogscherm terecht na een time-out. Als je het tab vervolgens sluit, kan je weer gewoon via de Youforce SSO inloggen in EasyCruit.

Ik heb dit ook toegevoegd aan de omschrijving in de release notes.

door Maurice Eppenga

IPv6 is nu ook live.

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@Maurice Eppenga 

Beste Maurice,

Fijn dat toegangsbeheer nu onderdeel is in de vacatureworkflow.

Is het ook mogelijk om deze te kunnen bekijken 

RichardR_0-1707830724187.png

zodat anderen die geen bewerk rechten hebben ook kunnen inzien wie toegang heeft. Dat is wat ik eigenlijk mis bij deze al fijne uitbreiding.

Met vriendelijke groet,

Richard

Gerda Reidsma
CONTRIBUTOR ***
door Gerda Reidsma

Ik ervaar sinds gister een probleem met inloggen. Heeft dit te maken met de release / wijzigingen die gister ingevoerd zijn? Ik heb hier al melding van gemaakt. Meestal is er ook een post waar storingen genoemd worden en geüpdatet worden maar kan het zijn dat ik deze post heb gemist? Want ik begreep dat dit een storing is die meer klanten treft.

Roelof Dries
VISMA
door Roelof Dries

@Gerda Reidsma, het klopt dat we voor een aantal klanten merken dat het niet mogelijk is om in te loggen. Dit geldt voor de YouServe klanten.

Ik heb hiervoor een post geplaatst op de Community van Visma YouServe: https://community.visma.com/t5/Verstoringen-YouServe-HRYou/Verstoring-Werving-en-Selectie-module-in-...

Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. Ons team helpt je dan verder.

door Maurice Eppenga

De nieuwe SSO is sinds vorige week donderdag ook live voor alle Youserve klanten.

door Maurice Eppenga

@RichardR, je doelt dan denk ik op deze plek in dit overzicht?

MauriceEppenga_0-1708512172806.png

 

 

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@Maurice Eppenga 

Beste Maurice,

Dat is die plek in het overzicht, klopt.

Met vriendelijke groet,

Richard

door Maurice Eppenga

@RichardR, dan is de wens mij helder. Zou je deze als idee kunnen indienen? Zodat andere klanten ook kunnen aangeven of dit een wens is. 

Medewerkers