Mijn Communities
Help

Journaalpost via PKB toont geen FTE

24-04-2024 13:28 (Bijgewerkt op 15-05-2024)
  • 23 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 2443 Weergaven

Update 15-05-2024 09:00 uur

 

De fix is maandagavond succesvol uitgevoerd. De storingsmelding zal worden afgesloten. Mocht je nog separate issues hebben omtrent FTE's dan kan je dit via een aanvraag melden. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Update 13-05-2024 14:30 uur

 

Voor de online klanten zullen we de wijzigingen aanstaande maandag 13 mei in de late avond uitrollen.

 

De berekening van het aantal FTE is aangepast en vindt nu plaats op basis van de uitvoercodes 01991, 01506 en 02301. Deze uitvoercodes moeten in de PKB module als 'relevante uitvoercodes' zijn geoormerkt. 

Dit kun je controleren en indien nodig aanpassen met functie 218051 ('Bepalen relevante uitvoercodes'). De drie genoemde uitvoercodes moeten in de rechterkolom van onderstaand scherm staan:

 

2024-05-13_145140.png

 

De vervallen codes 01988 en 01989 kunnen naar de 'niet relevante uitvoercodes' verplaatst worden. 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------   

Update 08-05-2024 08:00 uur

 

De interne testen zijn zo goed als afgerond en succesvol. Voor de online klanten zullen we de wijzigingen aanstaande maandag 13 mei in de late avond uitrollen.

 

Werk je nog niet met Beaufort Online maar heb je een onPrem omgeving in combinatie met PKB, neem dan even contact op met de Servicedesk. Zij kunnen je informeren hoe je deze tussentijdse release lokaal kunt installeren. Afhankelijk van de processen binnen je organisatie kan het mogelijk ook een optie zijn om te wachten op de reguliere 2024-06 release. Deze zal de wijzigingen ook bevatten.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------  

Update 06-05-2024 16:00 uur

 

Er wordt momenteel nog getest en geverifieerd of de aangepaste programmatuur correct is. Dit is bijna afgerond. We verwachten morgen aan te kunnen geven wanneer de fix zal worden geïnstalleerd. 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------  

Update 03-05-2024 15:30 uur

 

De nieuwe programmatuur wordt momenteel afgerond. Aanstaande maandag zal de laatste test worden uitgevoerd. Afhankelijk van de uitkomst zal hierna de fix op korte termijn worden ingepland. Maandagmiddag wordt er weer een update gegeven over de uitkomst van de laatste test en de verwachting van de fix. 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------  

Update 30-04-2024 16:15 uur

 

Op dit moment wordt met de hoogste prioriteit de programmatuur aangepast. Zodra gereed en test akkoord kunnen we deze wijzigingen uitleveren. Echter door het complexe karakter kunnen we nog geen concrete opleverdatum afgeven. We hopen hier over enkele dagen meer duidelijkheid in te kunnen geven.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------  

Update 29-04-2024 13:30 uur

 

De oplossingsrichting is bedacht. Deze wordt nog geverifieerd en vervolgens zal er gestart worden met het inbouwen van de programmatuur aanpassing.  

 

Zodra er gestart wordt met het inbouwen zal het bericht worden geüpdatet. 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 25-04-2024 12:15 uur

 

Het issue is nog in onderzoek. Helaas is de oorzaak en oplossing nog niet gevonden. We werken nog steeds met hoge prioriteit aan een oplossing. 

 

Het bericht zal worden geüpdatet wanneer er meer duidelijkheid is over de oorzaak/oplossing of uiterlijk maandagmiddag. 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Er is geconstateerd dat wanneer de journaalpost wordt opgebouwd en aangemaakt via PKB dat er vanaf de huidige (april) release geen FTE meer wordt getoond. Het issue wordt met de hoogste prioriteit onderzocht. 

 

Het bericht zal worden geüpdatet wanneer er meer duidelijkheid is over de oorzaak/oplossing.

Opmerkingen
Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Selinaevr hierover hebben we al uitgebreid contact, maar bij ons speelt het dus al in de loonjournaalpost van maart 2024 (niet april 2024).

Overigens hebben we de journaalpost van maart ná de april release een aantal keren opnieuw opgebouwd, is dat wellicht de oorzaak dat in die journaalpost de fte's ook niet meer worden getoond? Met andere woorden: zouden we nu bijvoorbeeld februari opnieuw opbouwen dan worden daarin ook geen fte's meer getoond?

Maria28258
CONTRIBUTOR *
door Maria28258

Ook de formatieoverzichten geven geen fte's

Selinaevr
VISMA
door Selinaevr

@Marcel Bouman ja, dat klopt. De verwachting is dat wanneer je met deze release een andere periode (opnieuw) draait daar ook geen fte's meer worden getoond. 

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***
door Jelle - Jeugdhulp Friesland

@Selinaevr Klopt het dat de salarisresultaten tegenwoordig niet meer de term 'best.' in de bestandsnaam hebben?

Selinaevr
VISMA
door Selinaevr

Goedemiddag @Jelle,

 

Ja dat klopt. Dit is een tijd geleden gecommuniceerd in de Gemal releasenotes:

https://community.visma.com/t5/Releases-Youforce-Payroll-Gemal/Release-notes-Payroll-Gemal-2022-10/t...

 

Onderdeel: 

2022-10/4 Van 'zenden en ontvangen' naar File API

 

Je kan in Beaufort het stuurgegeven IMPFILE wijzigen naar bijvoorbeeld Gemal_resultaten_1917*:

Selinaevr_0-1714057212332.png

 

Dan is het niet nodig om de bestandsnaam te wijzigen om het bestand ingelezen te krijgen. 

 

 

 

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***
door Jelle - Jeugdhulp Friesland

bedankt @Selinaevr !

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR **
door Theo Vermeulen - Amarant

Fijn dat het probleem gevonden is, en dat er ook uitzicht is op een oplossing.

Kunnen jullie er ook oplostermijnen aan hangen, want op dit moment kan ik van alles invullen van 1 dag , tot 1 maand . Waarbij ik hoop dat het maximaal 1 week is 🙂

Wieteke
CONTRIBUTOR **
door Wieteke

Graag aangeven wanneer dit wordt opgelost. De financiële administratie wacht op de journaalpost (met fte)

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR **
door Theo Vermeulen - Amarant

Thx. voor de update, alleen enkele dagen is wel erg vaak. Mag ik het omdraaien? willen jullie er voor zorgen dat het uiterlijk 13/5 weer werkt, anders kunnen wij in onze organisatie de cijfers van de maand April niet presenteren.

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR **
door Theo Vermeulen - Amarant

fijn, dankjewel voor de oplossing.

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR **
door Theo Vermeulen - Amarant

Goedemorgen,

is de fix nu gisteravond geplaatst?

 

Theo

 

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR **
door Theo Vermeulen - Amarant

OK, ik zie het nu staan , thx. 

Maria28258
CONTRIBUTOR *
door Maria28258

De relevante uitvoercodes aangepast in PKB aangepast, vervolgens procedure opnieuw vervaardigd, maar helaas nog geen FTE op formatieoverzicht.

MWildenborg
CONTRIBUTOR ***
door MWildenborg

Goedemiddag, wij hebben de journaalpost opnieuw ingelezen.

Het gaat naar ons idee nog steeds niet goed.

Het vreemde is dat het bij enkele kostenplaatsen wel goed is gegaan, maar bij het merendeel staat nog steeds 0 FTE.

Graag zo snel mogelijk een oplossing voor ons.

 

Bij voorbaat dank!

Marcel

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***
door L Weegenaar

@Maria28258 

Indien je een code relevant maakt moet je mijn inziens de verdeelde resultaten werknemer opschonen van periode 4 t/m 4.  En vervolgens het 1917 bestand opnieuw inlezen & daarna opbouwen.

 

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***
door Jelle - Jeugdhulp Friesland

Hoi @Selinaevr,

 

01991, 01506 en 02301 Zijn relevante uitvoercodes. We werken met Beaufort Online. Ik zie geen verandering door jullie oplossing.

 

01988 en 01989 kunnen NIET naar de 'niet relevante uitvoercodes' verplaatst worden:

JelleJeugdhulpFriesland_0-1715697657989.png

 

Graag advies.

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***
door L Weegenaar

@Jelle - Jeugdhulp Friesland  heb je de JP opnieuw opgebouwd?

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***
door Jelle - Jeugdhulp Friesland

Nee @L Weegenaar dit kan ik niet uit de oplossing lezen. Maar ik ga het alsnog proberen.

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***
door L Weegenaar

@Jelle - Jeugdhulp Friesland  eens. Dat las ik er ook niet uit.  Bij ons (AAG) was dat de oplossing.

Indien je een code relevant maakt moet je mijn inziens nog meer stappen doen zie mijn vorige reactie ook.

 

Gr. 

 

 

Maria28258
CONTRIBUTOR *
door Maria28258

1917 bestanden opnieuw verdeeld, JP aangemaakt en verwerkt.

In PKB wordt formatie berekend maar wordt niet in het reporting rapport gepresenteerd.

Gerrie Teunissen
CONTRIBUTOR ***
door Gerrie Teunissen

Bij ons staat al een call uit vanaf 23 april. Wij krijgen nog steeds geen FTE's zichtbaar in de journaalpost. Bij een paar afdelingen wel maar de meeste niet. VISMA kom snel met een oplossing want onze organisatie is hier niet blij mee. Duurt veel te lang. 

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***
door Jelle - Jeugdhulp Friesland

Salarisresultaten opnieuw ingelezen (1917/formerly known as 'Best'), JP opnieuw opgebouwd, even wachten op YF reporting. Bij ons is het nu opgelost. Fijn zo!

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

De fte's zijn nu inderdaad wel berekend, maar ik heb mijn bedenkingen bij de juistheid hiervan: bij de eerste keer samenstellen van de loonjournaalpost in maart (dus vóór de release) werd er een ander aantal fte's berekend dan nu. Ik verwacht dat het aantal in maart nog juist berekend werd, en nu niet meer (het nieuwe berekende aantal fte's is flink hoger en niet conform historie/verwachting). We gaan dit nog verder analyseren en hebben dit in het ticket bij SD gemeld.